Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress: Mulig å få nye "Kategorier" for hver side?

Hei. Jeg ønsker å ha to "adskilte" blogger på min wordpress side. Er det mulig å ha "kategoriene" knyttet til "siden" man lager? Forskjellige blog-kategorier for hver side(page).

...eller må man bygge opp gjennom "foreldre kategorier"?
 
Jepp, det går det. Om jeg forstår rett.

if (is_category('about-the-company')) {
include('company.inc');}
elseif (is_category('fish')) {
include('fish.inc');}
else {
include('standard.inc');} som da fanger opp alle andre sider

er måten jeg har gjort det på. Slik at man laster forskjellige filer alt ettersom hvilken kategori man er på. Finnes sikkert enklere måter også, men har ikke holdt på med Wordpress så lenge.

Lenkene i menyen kan du jo gjøre på samme måte, eventuelt lenke rett til en kategori. Finnes sannsynligvis også noen plugins som kan gjøre dette enklere? Har du forsøkt å google det f.eks?
 

Geir E.

Medlem
Viss jeg forstår deg rett så er det kjempelett.

Category Templates « WordPress Codex

In the case of categories, the hierarchy is fairly simple. For instance, suppose the ID number of the Category in question is 6. The Template Hierarchy specifies that WordPress will use the first Template file it finds in your current Theme's directory from the following list:

1. category-6.php
2. category.php
3. archive.php
4. index.php

That is, if you do not have a category-6.php, WordPress will check for a category.php, and so on.

Det er altså bare å lage en category-catNr.php for kategorien så kan du lage en unik side for den.
 
Topp