Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress: Overskrift er bilde, viser ikke ÆØÅ

tom3008

Medlem
Hei
På min nyeste (og første) wordpress-side, vises overskriftene i themet som bilder.
Hvordan får jeg disse til å vises som tekst og ikke bilder? Går ikke ann å bruke ÆØÅ skjønner dere...

Se her:
Hvordan knytte Sløyfe
Jeg har måttet skrive Sloyfe isteden for Sløyfe....
Kan noen hjelpe meg ved å fortelle hvordan jeg gjør overskriften til tekst og ikke bilde??
 

adeneo

Medlem
Det er Sloyfe her.
Ser du bruker UTF-8, så det skal ikke være noe problem med ø, men det er uansett en god ide og legge til seg vanen å skrive slike bokstaver som html entities først som sist.

Da skrives ø som ø , altså skriver du det slik:

HTML:
Sløyfe

Ser nå at WP har oversatt disse tegnene i artikkelen til entities, men overskrift er hentet ut fra title taggen, og denne er ikke i entities, der står det fortsatt sløyfe, så prøv å skriv det som vist ovenfor i cms'et så blir det sikkert riktig på siden også.

Hva du mener med bilder i stedet for tekst skjønner ikke jeg noe av ?
 
Sist redigert:

tom3008

Medlem
det er sloyfe her.
Ser du bruker utf-8, så det skal ikke være noe problem med ø, men det er uansett en god ide og legge til seg vanen å skrive slike bokstaver som html entities først som sist.

Da skrives ø som ø , altså skriver du det slik:

HTML:
sløyfe

men det er ikke mulig, når jeg skriver ø blir det ingen bokstav, overskriften inne på siden er ikke bilde, men tekst!...
1007060.jpeg
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
Hva er det som ikke er mulig, i stedet for ø skriver du rett ut tegnene ø og en ø dukker magisk opp.
 

tom3008

Medlem
Hva er det som ikke er mulig, i stedet for ø skriver du rett ut tegnene ø og en ø dukker magisk opp.

Jeg gjorde som du sa, men se her da:
GUTTS - Search Results
Da kommer det ingen ting istede for Ø...
Hvordan får jeg en normal overskrift, og ikke denne dritten? Tror det heter cufon canavas ellno
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
Selv om det er feil står det slik som nedenfor i koden din, prøv det, ellers så er det cms'et som roter det til.

HTML:
sløyfe

Knytte er forøvrig helt greit og fullt godkjent bøyning av verbet knyte, men de fleste på østlandet sier nok knyte en sløyfe.
 

tom3008

Medlem
Selv om det er feil står det slik som nedenfor i koden din, prøv det, ellers så er det cms'et som roter det til.

HTML:
sløyfe

Knytte er forøvrig helt greit og fullt godkjent bøyning av verbet knyte, men de fleste på østlandet sier nok knyte en sløyfe.
Det fungerer på selve innlegget:
Hvordan knytte Sløyfe

Men ikke i søket og på forsiden:
GUTTS - Search Results

Men om du ser på innlegget har skriften nå blitt skrift men det er fortsatt ikke skrift på søket, men cufon canvas, så hvordan fjerner jeg cufon font replacement???
 

adeneo

Medlem
Det er noe som henger igjen ett eller annet sted, i canvas elementet står det fortsatt ø og ikke ø så det er fortsatt noe du må endre på, erstatt alle ø'er med entities, dette er grunnen til at det er greit å ha det for vane å skrive pottitlandbokstaver som entities.
 
Topp