Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WordPress Vs. OpenCart

KIA

Medlem
Hva mener dere om disse to løsningene: WordPress Vs. OpenCart

Hva er dere erfaringer blant annet utvalg på templates (må være responsiv), tilgjengelige Betalingsmetoder, Fraktmetoder, Søkemotoroptimalisering, Integrasjoner mot eksterne aktører/programmer, osv.
 

spikre

peterhamre.no
Jeg mener: WooCommerce Vs. OpenCart

Det forstod vi.

Jeg kan utdype:
- Wordpress er laget for bloggere. Nettbutikken der er en "plugin". Ikke optimalt etter min mening, men veldig enkelt å sette opp.
- OpenCart er en nettbutikk. Kun en nettbutikk. Den er laget for kun akkurat det formålet.

Selv har jeg jobbet med begge løsninger i mange år. Opencart har en enkel og logisk struktur. Dessuten er den langt raskere enn wordpress. Samtidig gir wordpress deg en masse plugins - fordi brukerantallet er vanvittig høyt. Jeg ville aldri satt opp WooCommerce for en av mine kunder. Det holder rett og slett ikke mål. OpenCart gjør definitivt det.
 

ptomter

Medlem
Jeg vil si at begge to løsningene er fullgode løsninger litt avhengig av hva du ønsker og har behov for. For mine kunder som skal ha få produkter og enkel nettbutikk setter jeg opp Wordpress med Woocomerce. Dette fungerer ypperlig da alle betalings funksjoner og fraktfunksjoner kan legges til her også å settes opp for å fungere optimalt. Du vil kunne finne flere her inne som har nettbutikker i Woocomerce hvor dette fungerer 100% perfekt.

For de av av mine kunder som ønsker en nettbutikk med flest mulig funksjoner fra dag en som også er skalerbar, driftsikker og stabil setter jeg opp en Magento nettbutikk.

Du kan sammenligne med minitaxi i ene enden og led buss i andre enden. i Forhold til woocomerce og andre nettløsninger som OpenCart, Oscommerce, Magento, osv.
 

KIA

Medlem
Takk for tilbakemeldinger så lenge. Jeg vil en nettbutikkløsning som har alle nødvendige moduler for en norst nettbutikk. Blant annet:

- Finner ulike responsive themes
- Mulighet å endre på koden (HTML, CSS, osv.) --> endre på design selv
- Blogg, Newsletter, nøtvendig rapporter, kunder kjøpte også, relaterte produkter, Fakturasystem, MVA håndtering
- Integrasjon mot klarna, DIBS og Paybal, Postoppkrav, Forskuddsbetaling, Faktura vedlagt
-frakt basert på minstepris og makspris, osv.
-Google Analytics, Google Analytics E-handel,Google sitemaps
 

rattata

Medlem
Hvorfor ikke bare gå for en nettbutikk som har alt dette innebygd: Sjekk ut CS-Cart. Så på noen av ønskene dine angående OpenCart, og du må ut med mist $200 bare for extensions for: Klarna, DIBS og en blogg. Etter det jeg tidligere har sett av priser for WooCommerce tipper jeg det blir enda dyrere der - uten at jeg gadd å sjekke.
 

KIA

Medlem
Som det ser ut med nettxpress er pakkene hos dem ifra gulversjon har klarna. denne pakken koster jo 10000kr. Og det er jo ikke små penger.
 

rattata

Medlem
Enig i at versjonen med Klarna er dyr, men du får også med Fraktguiden fra Bring, fire timer hjelp med oppsett av nettbutikken, samt installasjon av valgfri template.


Hvis du er fast bestemt på å ha Klarna så koster det faktisk litt penger med en slik løsning. Etablering for Klarna Checkout er rundt 7000.- så er det vel faste utgifter på rundt 700-800 per måned. Er du interessert i en billig løsning, så dropp Klarna og gå for Stripe.
 

KIA

Medlem
Klart at moduler koster noen. Men jeg vil bare høre deres erfaringer på WooCommerce Vs. OpenCart. Til nå forstår jeg at begge to har manger muligheter og lett å sette opp. Har lyst til å sette opp selv, hvis jeg får tid på. Det må være lett og å sette opp nødvendige moduler, vil ikke bruke alt for mye tid på, derfor må løsningen være lettvint.
 

ptomter

Medlem
Du sier at versjonen gull fra nettxpress er dyr. 10.000 ,- eksl. mva. Slik de jobber gjør de ut i fra samme prinsipp som jeg gjør for mine kunder som jeg tilbyr Magento. Altså engangsbetaling med alt det nødvendige inkludert, og at man har hosting og domene til en rimelig års kostnad. Så oppstartskostnaden vil jo være "stor" men i lengden vil det jo lønne seg.

Ta mellomstore pakken fra 24 nettbutikk. 8388 eksl. mva første året. skal du ha eks. DIBS koster det deg kr. 1999 i etablering. NETS fra kr. 2000 (som da går direkte til dem som forhandler).

Du ser da fort at Prisen fra nettxpress ikke er dyr sånn sett. Den mest komplette nettbutikkløsningen vil forsatt være Magento, og her får du de aller fleste tilleggene du måtte ha behov for ekstra til en rimelig kostnad.

Sier igjen. Woocomerce passer best for nisjebutikker, butikker med få varer.
 
Topp