Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress - www-videresending

spikre

peterhamre.no
Har satt opp 7-8 sider i wordpress nå. I går kjøpte jeg domener, og satte WWW-videresending til filbanen på serveren jeg leier.
Jeg får kun opp visse mapper / filer på serveren. Hvis jeg skriver domenet.no/index.php får jeg opp

Forbidden - You don't have permission to access /index.php on this server.

Ser ut til at .htaccess-filen kan være medvirkende (?)


- Hvordan løser jeg dette? Vet det er mange eksperter her innen wordpress.
 

agrimsrud

Medlem
Har hatt noen utfordringer selv når jeg setter opp et domene til å peke på en WP-installasjon under et annet domene/subdomene.

Sjekk om Wordpress address (URL) og Site address (URL) under innstillinger stemmer over ens med det domenet du ønsker å kjøre WP gjennom.

Sørg også for at RewriteBase i .htaccess-filen stemmer med den faktiske adressen.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tipper at du må forandre tabellene "home" og "site url" (eller noe slikt) til det egentlige domenet. Kanskje du ikke har gjort det? ;)
 

spikre

peterhamre.no
Jeg har nå kommet så langt at css/js hentes riktig:
SHOEI Hjelmer - Online katalog fra Shoei

- Parmalenker fungerer ikke
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, post@spikre.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

- Bilder hentes ikke

Hvor endrer jeg slik at dette blir riktig?
 

picxx

Well-Known Member
Du må re-integrere permalenker etter at du har siftet domene.

Har du lest bruksanvisninga?
Det står jævlig godt forklart der!
 

adeneo

Medlem
Bildene hentes ikke fordi de ikke ligger der hvor du forsøker å linke de inn fra.

Dette bildet er på serveren og fungerer:

http://spikre.net/kunder/shoeihjelmer.no/wp-content/themes/magazeen/images/shoeilogo_header.png

Mens dette bildet ikke finnes på serveren:

http://www.shoeihjelmer.no/wp-conte...00_vorschalt.jpg&w=235&h=109&zc=1

Og heller ikke dette bildet:

http://spikre.net/kunder/shoeihjelmer.no/wp-content/themes/magazeen/images/shoeilogo_header.png



Nå kan det ha noen med linkene å gjøre også, men alle de linkene jeg prøvde kommer opp med "image not found" ??

Det er vel også litt upraktisk og ha bildene på flere forskjellige servere/domenenavn istedet for å legge alle relevante bilder under den siden de faktisk hører til, men det er i utgangspunktet ikke noe galt med å gjøre det slik, Google gjør noe av det samme med en del innhold, av hastighetsårsaker.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Minner meg litt om at jeg ble ekstremt frustrert når C//bildemitt.jpg ikke vistes på nett på den første gratissiden jeg satte opp, men ærlig talt spikre..........
 

Bjørnar

Gründer
jeg har en .zip med et søk og erstatt-verktøy for databaser hvis du er interessert. last opp, angi informasjon, og replace. må brukes med omhu, men er griseenkelt.
 
Topp