Kjapp og trygg hosting for Wordpress

World Trade Register - svindel

picxx

Well-Known Member
"Gratis", "mobiltelefon til 1 krone" og "boligalarm til 1 krone" er jo ikke akkurat nye markedsføringstriks og det blir vel noe lettvindt å putte alle disse inn i kategorien svindlere.
 
http : // www. gratis nettsted. com << Hvorfor mener du disse er svindlere Gisle?

De står "gratis nettsted" på førstesiden. Men når jeg trykker "registrer meg" , så kommer det opp at jeg må ha master eller visacard for webhotell og domene.

Jeg som ikke vet noen ting om webutvikling kunne aldri forstå at jeg måtte ha dette? Det stod jo at dette var gratis på forsiden?

Og det finnes mange slike tjenester som er gratis men med en hake. Men å bastant kalle det for svindlertjenester blir vel å litt i?

Tony

For det første må vurderingen alltid være et helhetsinntrykk av den enjeltr case.

For det andre: Gratis betyr grnerelt gratis, altså du skal kunne få produktet eller tjeneten uten å betale en krone. Om du kanskje må avbestille noe, eller om du har muligheten til å kjøpe noe annet ved siden av, er greit. Men "gratis" krever at du faktisk får noe gratis, og hvis ikke denne muligheten eksisterer, er påstanden løgn. Dette vil være villedende markedsføring.

I denne konkrete casen er det etter alt å dømmr snakk om ren svindel av mest skitne sort. Etter at det har blitt gitt mer utfyllende begrunnelser for casen virker tiden inne for å si "takk for utfyllende svar" isteden for å mase mer over å kalle dette svindel, når det er et så åpenbart tilfelle av svundel som det kan få blitt.

Det er en tid for å stille kritiske spørsmål og det er en tid for å la dem stilne :)
 

Nutz

Med lem
-Er så godt å se at folk advarer andre mot svindlere..

Msites: Juridisk svindel eller ikke, totalt irrelevant. Folk flest driter langt i hva noen flisespikkende jurister måtte mene om saken dersom de selv ser at noe er tvers igjennnom råttent.
Mulig vi må se å få avskaffet noen jurister her i landet som legger til rette for å ta folk som kaller en spade for en spade..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nei, det der koster meg så lite energi at jeg gjerne spanderer det, i tillegg begynner jeg rett og slett å bli både nysgjerrig på hvorfor du konsekvent forsvarer svindlere (er du i bransjen eller hva?), og litt irritert på det samme, så jeg sier egentlig det jeg vil.

Da foreslår jeg at du holder deg til topic og sak - i stedet for å synke så lavt at du går på person!

[1] Jeg har ikke forsvart noen svindlere, men stiller spørsmålstegn ved at man her på forumet går veldig hardt ut mot en hel bransje, og stigmatiserer denne. Det er alt for lav terskel her inne for å rope "svindler" mot bl.a katalogbransjen.

[2] Du må gjerne si hva du vil, men hold deg til sak - og ikke min person, for den er totalt uinteressant i denne sammenheng.
 

justdoit

Medlem
Støtter Torstein her. Katalogfirmaene er svindlere. Og man kan nesten ta alle over en kam. Det samme kan sies om Gule Sider. Kjenner blandt annet til en sak som er mellom dem og en kunde når der kunden betaler 15k pr. måned.
GuleSider har ved en feiltagelse klart å slette nummeret til bedriften på deres sider og kunden spør om kompensasjon. Gule Sider svarer med at det er en menneskelig feil. Pris: 15.000 NOK.
 
Topp