Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP theme ala http://www.crocs.no?

Jostein

Medlem
Hei!

Noen som kjenner til et theme som ligner på Crocs ? Norge | Crocs fottøy, sandaler og clogs | Crocs.no Tenker da på et stort bakgrunnsbilde, mens innholdet er inne i en "box"?

Sikkert mulig å fikse dette på mange theme, men er det noen som er slik i utgangspunktet?

Ønsker meg en side som ligner layoutmessig på crocs sin.

Takk!!

P.S Har et theme som jeg kan bruke et bakgrunnsbilde på hele siden, men jeg har da ikke muligheten til å ha en "box/felt" med alt innhold. Kan dette eventuelt programmeres på noen måte, uten å være så veldig dreven.. Copy/paste?
 

picxx

Well-Known Member
crocs.no/crocs.com er nok i utgangspunktet rimelig custom, men det skal ikke mye ferdigheter til for å mikse sammen en god butikk lik den du ser for deg om du har et rimelig greit cms i grunn, f.eks. wordpress med woocommerce.
 

picxx

Well-Known Member
Bruker wp med woocommerce. Men jeg sliter litt med å få utseende til å bli som jeg vil..

Du _kan_ leie en designer, eller bruke noen tusen på å lære html, php og generelle fargekombinasjoner :)
 

Jostein

Medlem
Fant en plugin som heter background manager, den fikset bakgrunnen fin fint! Det er sikkert bedre å fikse dette med SS eller annet, men for en nybegynner så er dette en enklere måte å jukse litt på.. :)
 

xdex

Medlem
en plugin for å endre background i body?

implied-facepalm-jpg.424589


klarte ikke holde meg. bare at noen har laget noe slikt...
 

Jostein

Medlem
Jeg vet ikke helt om den endrer bakgrunn i body,men den gjør nå hvert fall det jeg trenger, har et bilde i bakgrunn, uavhengig av theme. Så det funket supert!
 

Jostein

Medlem
Jaja, jeg er en noob og skal ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner humoren, eller snarere bakgrunnen for humoren(bokstavelig talt..).. Men jeg antar at dette sikkert kunne vært fikset med noe kode et eller annet sted (body?), men når du ikke har peiling må man finne andre løsninger. Denne var midt i blinken, fikk designet til å se ut som jeg ville! :)
 

Jostein

Medlem
Takk TorsteinO!

Jeg ser jo ut fra deres perspektiv at dette kanskje var litt drøyt ja.. Men for all del, ikke noen sure miner. Det er egentlig min type humør, bare at jeg ikke forstod hva som var så morsomt.. :)
 

xdex

Medlem
For å "hjelpe" deg litt Jostein, og for å faktisk svare på det jeg mener er unødvendig. Når man skal ta i bruk innstikk (plugins) - må det være en grunn for det. Ting som kan løses ved hjelp av en linje i ett stilark, er ikke god nok grunn. Du slipper også unødvendig vedlikehold som å f.eks oppdatere plugin, fordi han fant sikkerhetsfeil som har skadet X antall andre sider.

alt du egentlig trenger og gjøre, er å legge til noe som dette i f.eks style.css (avhenig av mal/theme du bruker).

Kode:
body { background: url("images/bakgrunn.jpg"); }

da ligger f.eks bakgrunn.jpg i images mappa.
 
Topp