Kjapp og trygg hosting for Wordpress

www eller ikke?

testdriver

Ha det bra..
1. Er det forskjell på om man bruker a) eller b) på innlinker (backwards links)?

a) hxxp://domene.no
b) hxxp://www.domene.no

2. Ser man kan fikse på www eller ikke i Google Webmasters Tool. Har det overhode noen betydning utover det rent visuelle i Googleresultatene?
 

picxx

Well-Known Member
Med og uten www er to forskjellige domener, så det har veldig mye betydning om du bruker med eller uten på backlinks.
Hvorfor bruke et subdomene, når du kan bruke domenet ditt? WWW er et subdomene.
 

testdriver

Ha det bra..
Skjønner. Får vel bare fortsette med å bruke www siden jeg har brukt det såpass mye. På andre, fremtidige prosjekter, derimot, dropper jeg det.

:)
 

Knut

Medlem
Picxx har rett her tror jeg. Det er forskjell om du bruker med eller uten www.
Har selv en side der 0 sider er indeksert MED www, og 35000 sider er indeksert uten www.
Om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke, men da jeg begynte å kutte ut www ble det indeksert mange flere sider på ganske kort tid
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
By default, all popular Web browsers assume the HTTP protocol. In doing so, the software prepends the 'http://' onto the requested URL and automatically connect to the HTTP server on port 80. Why then do many servers require their websites to communicate through the www subdomain? Mail servers do not require you to send emails to recipient@mail.domain.com. Likewise, web servers should allow access to their pages though the main domain unless a particular subdomain is required.

Succinctly, use of the www subdomain is redundant and time consuming to communicate. The internet, media, and society are all better off without it.

www. is deprecated.
 

testdriver

Ha det bra..
Picxx har rett her tror jeg. Det er forskjell om du bruker med eller uten www.
Har selv en side der 0 sider er indeksert MED www, og 35000 sider er indeksert uten www.
Om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke, men da jeg begynte å kutte ut www ble det indeksert mange flere sider på ganske kort tid

Tenker du på link:hxxp://www.domene.no eller link:hxxp://domene.no på Google?

Har lest at Google forsøker å skjule mange backlinks, og at Yahoo er bedre å bruke. Men allikevel, jeg får to forskjellige tall når jeg sjekker backlinks for WF:

Yahoo-søk: link:http://webforumet.no -site:webforumet.no
Yahoo-søk: link:http://www.webforumet.no -site:webforumet.no
 

picxx

Well-Known Member
blir registrert som 50 da det er 2 forskjellige domener.

sjekka akkurat et domene både med og uten www med link: i google og begge landet på 906.
Likevel tror[mrk:tror] jeg nok det vil være bedre å velge enten med eller uten, da det er flere enn google som faktisk indekserer siden din (tro det eller ei!) :D
 

picxx

Well-Known Member
Dette er kun en antagelse fra min side: Jeg tror ikke det har noe som helst å si. Fordi jeg tror de større søkemotorene faktisk er smarte nok.

sjekka akkurat link: til ett av mine domener..906 på både ww opg uten www.
Det betyr ikke at du som sideeier bør gi faen i backlinks.... uten wwww har vært normalt i mere enn 10 år.
 
Topp