Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Youtube eller Vimeo Pro

Ole Avranden

utvandret
Jeg skal begynne å publisere video på noen nettsteder, og har egentlig bestemt meg for Vimeo Pro. Men er det det rette valget?

Slik jeg ser det er to store fordeler med Vimeo Pro og det er kvaliteten og kontrollen. Men på den annen side kan Youtube gi en del trafikk dersom det legges litt arbeid i presentasjonen av videoklippene der.

Noen erfaringer eller tanker???
 

TheZone

New Member
Det er da ikke så mye kvalitet og kontroll og tjene på Vimeo.
Youtube skaper mye mer trafikk ja, hvor ofte ser du Vimeo filmer når du søker på google?
Youtube filmer spretter opp på forsiden hele tiden.

Jeg ville ihvertfall gått for youtube.
 

Ole Avranden

utvandret
Njaaa... Avspillingskvaliteten er bedre på Vimeo sin tjeneste, og rippingen også.
Med kontroll mener jeg at man slipper å ha YouTube logo som brukerne kan klikke på, og man slipper å få opp en drøss med andres klipp etter visningen av videoklippet. Altså - mindre sjanse for at trafikken lekker via Youtube.
 

hansson

Langveisfarende
Hvor er de som skal se videoene? Youtube har langt bedre fart på overføringen enn Vimeo. Vimeo hakker som bare f på en litt tregere linje, noe som f.eks gjelder hele Sør-Amerika, inkludert storbyer med bra nett. Avspilleren deres har også større problemer med "spoling" og bufring, den låser seg lett. Vi prøvde både Vimeo Pro og Youtube og gikk raskt over til bare Youtube. Det var noen mindre fargeforskjeller på rippen mellom de to, personlig synes jeg resultatet ble skarpest og best på youtube. Bedre kontrast. Eneste ulempen er at formatet på Youtube-spilleren alltid er i widescreen, mens Vimeo tilpasser seg det formatet du gir den.
 

Ole Avranden

utvandret
@Newyork
Da lærte jeg noe nytt i dag :) Var ikke klar over at man kan velge bort videoklippene.

@hansson
Brukerne sitter i europeiske land (norsk, svensk, dansk, tysk, fransk, nederlandsk). Jeg opplever det stikk motsatt av hva du sier. Jeg synes Youtube er blitt hakkete og henger ofte når jeg går opp til fullskjerm og HD-video. Vimeo derimot surrer og går. Widescreen er ikke noe problem da det kun er nye opptak som skal benyttes.

Men siden du sitter på helt andre opplevelser av tjenestene, og ser ut til å ha testet dem bedre enn meg, får jeg bruke litt mer tid på å teste... Teste, teste teste...
 

hansson

Langveisfarende
Youtube har ingen betalingstjeneste som jeg veit om. Men de har garantert uhorvelige mengder mer serverkraft plassert rundt i hele verden enn det lille newyorkbaserte Vimeo har. For EU er nok ikke farten noe problem. Da gjenstår vel egentlig hvilken avspiller man liker best. Pluss prisen, da. Vimeo er ikke akkurat gitt bort.
 
Topp