Kjapp og trygg hosting for Wordpress

YouTube-video fra august går viral nå

namaste

Medlem
Denne filmen går viral nå på min Facebook-konto:
Whats goin on.. - YouTube

10 stykker som har delt den så langt i løpet av dagen, og ser ut til å stige hele tiden. Åpenbart hvorfor; godt laget med et troverdig og ektefølt budskap som også litt er i tiden nå (uten å tråkke noen på tærne..). Spørsmålet mitt er rett og slett egentlig bare hvorfor nå...? Denne ble lastet opp i august og har siden det blitt spredt ganske mye.

Synes det hadde vært interessant å kunne nøste opp i hvordan denne har spredd seg blant norske brukere. Tipper det er ganske sannsynlig det er en eller annen Twitter-bruker som har blitt retweet'et og så har den spredt seg derfra. Noen som vet? Har andre sett denne i newsfeed'en?

Anbefaler forøvrig Malcom Gladwells bok, Tipping point, som forsøker å forklare virale fenomener. Veldig anerkjent er den og.
 

i-net

Medlem
Synes du selv svarer på hvorfor den går viralt. Hvordan skal det være mulig å "nøste opp" hvordan dette har spredd seg mener du? Bare lurer, for tror det blir umulig egentlig. Og hvis det var mulig; hva hjelper det ? Gode videor sprer seg som regel veldig enkelt på egenhånd :)
 

namaste

Medlem
Synes du selv svarer på hvorfor den går viralt. Hvordan skal det være mulig å "nøste opp" hvordan dette har spredd seg mener du? Bare lurer, for tror det blir umulig egentlig. Og hvis det var mulig; hva hjelper det ? Gode videor sprer seg som regel veldig enkelt på egenhånd :)

Uttrykte meg kanskje litt uklart; jeg ønsker å finne ut hvem som begynte å spre den i Norge, eller i vertfall var veldig tidlig ute. Flere grunner til at det hadde vært interessant, men kort sagt så hadde det vært interessant for å se et eksempel på det Gladwell kaller "connectors" i Tipping Point; nøkkelpersoner i spredningen av et budskap og som sørger for at det kommer ut til massene og ikke forblir i en liten loop som dør ut.

Kan jo eventuelt forsøkes utnyttes også. Betale en eller flere "connectors" i forbindelse med en viral-kampanje, eller forsøke seg på å spre et budskap til de for å se om de kan finne på å spre det gratis.
 
Lagde du videoen selv? Er du gutten eller er det noen du kjenner? Åssen fikset du tårene?

Fin video, likte særlig avslutningen:)
 
Topp