YouTube-video fra august går viral nå

namaste

Medlem
Denne filmen går viral nå på min Facebook-konto:
Whats goin on.. - YouTube

10 stykker som har delt den så langt i løpet av dagen, og ser ut til å stige hele tiden. Åpenbart hvorfor; godt laget med et troverdig og ektefølt budskap som også litt er i tiden nå (uten å tråkke noen på tærne..). Spørsmålet mitt er rett og slett egentlig bare hvorfor nå...? Denne ble lastet opp i august og har siden det blitt spredt ganske mye.

Synes det hadde vært interessant å kunne nøste opp i hvordan denne har spredd seg blant norske brukere. Tipper det er ganske sannsynlig det er en eller annen Twitter-bruker som har blitt retweet'et og så har den spredt seg derfra. Noen som vet? Har andre sett denne i newsfeed'en?

Anbefaler forøvrig Malcom Gladwells bok, Tipping point, som forsøker å forklare virale fenomener. Veldig anerkjent er den og.

i-net

WF 09
Synes du selv svarer på hvorfor den går viralt. Hvordan skal det være mulig å "nøste opp" hvordan dette har spredd seg mener du? Bare lurer, for tror det blir umulig egentlig. Og hvis det var mulig; hva hjelper det ? Gode videor sprer seg som regel veldig enkelt på egenhånd :)

namaste

Medlem
Synes du selv svarer på hvorfor den går viralt. Hvordan skal det være mulig å "nøste opp" hvordan dette har spredd seg mener du? Bare lurer, for tror det blir umulig egentlig. Og hvis det var mulig; hva hjelper det ? Gode videor sprer seg som regel veldig enkelt på egenhånd :)

Uttrykte meg kanskje litt uklart; jeg ønsker å finne ut hvem som begynte å spre den i Norge, eller i vertfall var veldig tidlig ute. Flere grunner til at det hadde vært interessant, men kort sagt så hadde det vært interessant for å se et eksempel på det Gladwell kaller "connectors" i Tipping Point; nøkkelpersoner i spredningen av et budskap og som sørger for at det kommer ut til massene og ikke forblir i en liten loop som dør ut.

Kan jo eventuelt forsøkes utnyttes også. Betale en eller flere "connectors" i forbindelse med en viral-kampanje, eller forsøke seg på å spre et budskap til de for å se om de kan finne på å spre det gratis.

Beergear.no

Medlem
Er det meningen at filmen ikke skal kunne spilles på mobile enheter?

Lagde du videoen selv? Er du gutten eller er det noen du kjenner? Åssen fikset du tårene?

Fin video, likte særlig avslutningen:)

Topp