Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Zend Gdata i PHP med Servetheworld (Joomla)

Brick1881

Medlem
Da har jeg bestilt hos Solidhost og flyttet nettsiden min over dit. Der funker alt umiddelbart, INKLUDERT Google Calendar API med Zend Gdata library.
Så får vi se hvor lenge det varer.

Blokkeringen hos STW er fortsatt uforståelig for meg. Det kan jo ikke ha noe med innloggingen siden demokoden fra Zend-biblioteket heller ikke virket.

Det som er veldig rart er jo at det virket i en liten periode, så jeg kan ikke skjønne at STW sperrer for denne typen trafikk selv om de sier at de gjør det.

Kanskje Google har blokkert IP-adressen der siden min lå hos STW på grunn av VELDIG mange tilkoblinger fra samme IP? Jeg leser på noen forum at de setter en begrensning på ca. 20-25000 pr døgn eller noe i tilfelle noen har lagd en uendelig loop i koden ved en feiltagelse, men det ser ut som det går på bruker, og ikke på IP.
Jeg skulle jo i så fall ha sett det i error_log dersom siden min kjørte en uendelig loop på et vis (etter sperringen kom).
Det andre er jo at når jeg er på shared hosting, så er det sikkert mange andre på samme IP-adresse, så det kan jo være hvem som helst som har gjort at Google ble "pissed off".

Dersom noen har peiling, så setter jeg pris på tilbakemelding.
 

Nutz

Med lem
Tror nok dette rett og slett er gjort etter at Sony ble hacket med serverparken til Amazon.
Webhotellene tetter porter og tjenester for å "sikre seg".
Se også om cURL er aktivert, ikke umulig de har "glemt" å aktivere denne etter en oppdatering.
 

Brick1881

Medlem
cURL var aktivert. Kundeservice la inn et script på området mitt og testet at dette funket.

Jeg begynner å lure på om Google kan ha sperret på IP-adresse, men så mange forespørsler har ikke jeg sendt de alene i alle fall.

Den andre mulige årsaken er at STW plutselig ikke godtar tilkoblinger med ssl, men der sier de at de ikke har gjort noen endringer på serveren i tidsrommet før og etter det sluttet å fungere.

Jeg har en tråd på google developer forum der jeg håper å få litt svar på hvilke krav og begrensninger Google selv setter.
 

picxx

Well-Known Member
Den andre mulige årsaken er at STW plutselig ikke godtar tilkoblinger med ssl, men der sier de at de ikke har gjort noen endringer på serveren i tidsrommet før og etter det sluttet å fungere.

Hatt en par klienter som brukte STW og de er ikke kunder hos STW i dag, for å si det slik.
 

picxx

Well-Known Member
Solidhost: Kanskje du skulle ha endret avatar? :) Siden du representerer et firma..

Bare et lite tips :)

FYI, jeg har mere tiltro til solidhosts "crazy" avatar enn jeg har fra enkelte andre her på webforumet, så skjønnhet er ikke allting vettu ;)
 
Topp