Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsering i små nettaviser

Annonsering i nettaviser er veldig dyrt. Prisene avhenger hvor mange som besøker nettavisene daglig, om det er 100 000 daglige besøk eller 1000 daglige besøk. For å treffe flest mulig kunder, er man avhengig av å sette inn annonsen i ei nettavis som har lesere innenfor interesse-området. Skal det for eksempel annonseres for en nettbutikk på landsbasis, bør annonsen dekke hele landet.

Cobra radio klubb har startet opp en nettbutikk som selger profil-varer, som for eksempel t-skjorter, caps og minnepenner. Jeg tenker mye på hvordan vi skal klare å reklamere for nettbutikken, sånn at vi får mange kunder. Har tenkt på Radionytt.no som selger reklame som et kvadrat for 1000 kroner per mnd. Det står at nettavisen har 50 000 månedlige lesere opg mange av de er innom hver dag.

Her er link til nettbutikken Cobra radio klubb

Er det noen her som har erfaringer med annonsering på internett?
 

Atian

Medlem
Hvem er dine kunder? Og hvilke nettsider besøker de? Det handler om å finne de der de ferdes - og når de helst er i modus for å gjøre et kjøp.

Ut fra nettbutikken din, virker det som om om dette er produkter for medlemmer av en klubb. Kanskje finnes det medlemslister slik at man kan kontakte de aktuelle personene direkte?
 
Har sett en del på AdWords, men tror vi må få noen kunder før vi finner ut hvilken målgruppe vi egentlig har. Alle varene er kun bestillingsvarer, det tror jeg allerede står i nettbutikken. Jeg venter selv på en pakke med caps og t-skjorter, så det er ingen problem å vente så lenge. Jeg har bestilt i god tid.

Kanskje tilhenger med reklame-plakat hengende bak sykkelen vil gi oss flere kunder? Jeg tenker på denne Mobile Billboard Extrawheel It’s an Creative Advertising!
 

Bjørnar

Gründer
Kan jeg få lov til å spørre om alderen din?

Jeg får en vag følelse over at du mangler en viss forståelse for hvordan butikker fungerer, hvordan man skal tjene penger osv. Og det er ikke noe galt i det, vi har alle startet en plass.

Jeg tror tiden din er kommet fra å stille mange spørsmål, til å ha baller til å prøve ut forskjellige ting. Det koster, gjør vondt, og tar mye tid. Men det er på den måten jeg erfarer at man lærer best.

Lykke til.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
og sindre - husk at mange av oss her inne har jobbet med internett på forskjellige måter i ganske mange år, så hvis du får et tips kan det være lurt å høre på det - evt spør gjerne hvis du ikke skjønner helt hva de mener.

Ellers, hvis det virker som du ikke gidder å høre på gode råd, så slutter folk etterhvert å gidde å prøve å hjelpe deg i det hele tatt.
 
Hvem er dine kunder? Og hvilke nettsider besøker de? Det handler om å finne de der de ferdes - og når de helst er i modus for å gjøre et kjøp.

Ut fra nettbutikken din, virker det som om om dette er produkter for medlemmer av en klubb. Kanskje finnes det medlemslister slik at man kan kontakte de aktuelle personene direkte?

Det er informert om på Facebook-gruppa, men jeg tror ikke det blir aktuelt å kontakte dem direkte. På hjemmesiden vår er det reklame for denne nettbutikken, på forsiden.

Det koster ingenting med nettbutikken, fordi vi bruker gratisversjonen. Men det hadde vært kjekt hvis vi hadde fått noen kunder. Det kan være at noen vurderer å kjøpe noe, og om noen måneder begynner plutselig mange å bestille varer. I går kom en ny katalog ut med oppdaterte priser og vareutvalg.
 

zapotek

Medlem
Kundegruppa deres er vel strengt tatt kun klubben deres. Da ser jeg ikke helt poenget i å annonsere i aviser og med Adwords.
 
Kundegruppa deres er vel strengt tatt kun klubben deres. Da ser jeg ikke helt poenget i å annonsere i aviser og med Adwords.

Jeg regner med at de som kanskje kunne vært interessert i vår nettbutikk, mest sannsynlig er interessert i radio. Radionytt.no er ei nettavis for radiobransjen og 50 000 besøker den hver måned, men mange av de er innom hver dag. Den billigste og mest effektive reklame-plassen der er 1500 kroner per måned, og den kommer som en liten banner under alle artiklene.

Jeg er kommentator for den nettavisen, men det er uten lønn. Jeg synes det er kjekt å skrive om radio. Å betale 1500 kroner med reklame på landsbasis er ikke dårlig, men spørs om det lar seg tjene inn igjen så mye.

Kanskje vi har en reklame-kampanje på Radionytt.no neste år, på høsten. Jeg vil tenke mer på det når nettbutikken får besøk hver dag, ikke bare av og til dager med besøk. Målgruppen er veldig smal, og helst for de som liker radio veldig godt eller klubben.
 

Kassimaja

Geocacher
Hvorfor skal noen i en annen radioklubb går rundt med deres logo? Når så du sist en Vålerenga supporter i RBK drakt?
 
Topp