Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bedrifts navn.

Necatrine

Medlem
Polar media, Polar IT, Polar design. Vi skal drive med det meste innenfor data og it og design så jeg står litt fast her :/

Mvh Kim
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tja, jeg lurer på hvorfor du absolutt må ha ordet "Polar" inn i dette? Du er klar over at Polar også er et navn på campingvogner? Samt myyyyyyye annet fra Nordkalotten?
 

Necatrine

Medlem
tja.

Er vel fordi norge er langt nord i verden å polar er litt fengende men ja jeg har sjekket det ut :p Mulig vi finner på noe litt mere 2009 da. Hmm. Men hovedproblemet er design,it eller media er jo utrolig bredt spekter
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg driver med alle de tingene der i firmaet mitt jeg også... skiftet nettopp over fra media til solutions, da jeg følte det passet bedre.

Polar design ville jeg kuttet ut hvertfall. Enten IT, Media eller Solutions ;)
 
Ordene der kan bety det samme, men har vidt forskjellige konnotasjoner. Sier du IT tenker folk at du kan å sette opp servere og slikt. Sier du Media tenker folk mer på innholdet du leverer (kanskje det var det McLuhan snakket om?).

Så hva ligger hovedtyngden av det du har tenkt å gjøre på?

Min mening: Dersom jeg skulle kjøpe og drive Dagbladet.no, ville det være logisk å ta navnet Dagbladet Media. Dersom jeg skulle kjøpe og drive Domeneshop, ville det være mer logisk å ta navnet Domeneshop IT. Skulle jeg blogge eller lage bloggdesign ville jeg velge Media, skulle jeg hjelpe folk når datamaskinene deres eksploderte ville jeg valgt IT. Du baserer det der på hva du føler at hovedtyngden av det du tilbyr ligger på. Sannsynligvis er Media bedre: kaller du det IT kommer ikke folk til å forvente at du også er designer.
 

Necatrine

Medlem
sant

Vår hovedtyngde vil være webdesign,seo,animering på nett og reprasjoner at utstyr på landsbasis pr dags dato. navnevalg er alltid vanskelig da dette skal plinge bra i ørene til folk som hører og sjekker oss ut. :) Vi tenkte så klart bokstaver i navnene våre også som forsåvidt er Aleks og Kim men jeg vet ikke med ALKI solutions :p høres ut som en bedrift som har alkoholiker hjelp.
 

Necatrine

Medlem
hm.

Hva synes folk om:

North Synergy Solutions
Sync Solutions
Synergy Solutions
Alki Solutions
InSync Solutions <- min favoritt
NoLimit Solutions


Litt tacky men hva synes dere?
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

De siste der gir meg ingen relasjon til hva dere skal drive med er jeg redd. Jeg ville helt klart gått for noe med "IT" eller "data". Evntuelt tatt med "internett" om det lar seg gjøre.

Det går vel litt på markesføring og treff i søk o.l. at en bør ha med seg noe som gir en relasjon.

Selv har jeg opplevd at bedrifter i vårt lokalmiljø ikke knytter "Nett" i navnet vårt til data og konsulent. Det har gjort at vi måtte ta oss en runde på besøk til de fleste lokale bedrifter og fortelle dem hva vi drev med før vi fikk kunder.

Lykke til med valg av navn!
 

Necatrine

Medlem
nå tenker jeg på navn som firmaet skal hete. Vi kan jo selv velge hva de forskjellige "prosjektene" skal hete senere. men nå tenker jeg mest på foretaket sitt navn. Men det er så sant at foretak navn og selve "prosjektet" burde ha en klar sammenheng i valg av navn.
 

Necatrine

Medlem
det her var absolutt ikke lett å finne ut noe som faktisk er bra navn som rangerer bra på google uten alt for mye jobb samt har noe med det vi driver med å gjøre he he. Tips er velkomne! :p
 

Necatrine

Medlem
Er det slik at vis jeg starter en bedrift som driver med SEO webdesign osv. Kan da selve siden og "arbeidsplassen" på nett hete noe annet enn selve ENK?
 
Topp