Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et triks.

Bjørnar

Gründer
et linkbytte må jo knune sees på som et tiltak for å øke markedsføringen, som da er en markedsføringshenvendelse?
 

picxx

Well-Known Member
et linkbytte må jo knune sees på som et tiltak for å øke markedsføringen, som da er en markedsføringshenvendelse?

Så da mener du at det ikke er lov å bruke elektroniske kommunikasjonsmetoder for å oppnå et linkbytte?
 

kongen

kongemedlem
* En epost til én person er lov så lenge den ikke inneholder reklame/budskap (en forespørsel om samarbeid går ikke under reklame/budskap).

* Samme epost til flere personer er ulovlig, spam og en ønsket om å motta bøter.

Eneste lovlige måte å sende samme epost til flere personer er at de på forhånd har godtatt å motta epost fra deg på EGET initiativ. Dette kan f.eks. være påmelding til nyhetsbrev. Hvis du allerede har inngått et forhold med personer (f.eks. at de har handlet fra ditt firma og har oppgitt sin epostadresse SELV) da kan du også sende de eposter helt bekymringsløst.

Enkelt forklart; du kan ikke sende eposter til folk som ikke har på EGET initiativ oppgitt sin epostadresse til deg.
 

Bjørnar

Gründer
Så da mener du at det ikke er lov å bruke elektroniske kommunikasjonsmetoder for å oppnå et linkbytte?
spam kan da umulig være 1 epost sendt til 1 person, men sendt til flere. ditt eksempel på 10K mener jeg er spam, men om du sender meg en epost så er det ikke spam. dette er hva jeg oppfatter er reglene, men savner helt klart mye klarere lovverk på dette feltet.

og forresten; selv om det kun er du som vet at du sender ut til 10K personer, så blir det ikke mer lovlig "fordi ingen andre enn isp vet det". med litt kløkt setter du opp din egen smtp-server hjemme, og verken epost-leverandør eller isp kan måle hvilken type trafikk det er.
 

picxx

Well-Known Member
* En epost til én person er lov så lenge den ikke inneholder reklame/budskap (en forespørsel om samarbeid går ikke under reklame/budskap).

Hva om jeg sender en epost til en person mange ganger?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Markesføringsloven...

I markedsføringsloven står det noe annet enn det du sier; kan du gi beskjed at de må oppdatere den? ;)
<dato>LOV-1972-06-16-47</dato> Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven).

* En epost til én person er lov så lenge den ikke inneholder reklame/budskap (en forespørsel om samarbeid går ikke under reklame/budskap).

* Samme epost til flere personer er ulovlig, spam og en ønsket om å motta bøter.

Eneste lovlige måte å sende samme epost til flere personer er at de på forhånd har godtatt å motta epost fra deg på EGET initiativ. Dette kan f.eks. være påmelding til nyhetsbrev. Hvis du allerede har inngått et forhold med personer (f.eks. at de har handlet fra ditt firma og har oppgitt sin epostadresse SELV) da kan du også sende de eposter helt bekymringsløst.

Enkelt forklart; du kan ikke sende eposter til folk som ikke har på EGET initiativ oppgitt sin epostadresse til deg.
 

kongen

kongemedlem
I markedsføringsloven står det noe annet enn det du sier; kan du gi beskjed at de må oppdatere den? ;)

Du må lese den på nytt, igjen; du har *ikke* lov å sede eposter til personer som ikke har på eget initiativ oppgitt sin epostadresse til deg deg (i næringsvirksomhet). Dette står klart og tydelig i markedsføringsloven!!

Hvis du skal være "smart" å sende fra deg som "privarperson" gjelder andre lover enn markedsføringsloven (da markedsføringsloven gjelder for næringsvirksomhet), da gjelder lover om trakasering og forstyrrelse av privatlivet, som igjen kan gi bøter, innleggelse på sinnsykehus, oppslag i VG om en psycho fyr som har en rar webside med mere.

Å markedsføre en webside handler ikke om å "lure" alle slags lover og regler, men å spille 100% på lag med gjeldende lover og regler for langvarig inntjening. Lær deg markedsføring, og du slipper å tenke ut disse rare metodene på å "lure" systemet!!!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
I næringsvirksomhet ja..

Det du nå presiserer kom vel fram tidligere allerede, tror jeg.
Ordene ".. i næringsvirksomhet .." i markedsføringsloven er jo akkurat det som hele diskusjonen dreier seg om.

Nå er det å planlegge at et foretak skal overta en blog senere (og betale for det) også forretningsvirksomhet, men det er veldig vanskelig å bevise. Men det er ond tro for det.

Jeg vil gjerne lese lovteksten som behandler trakassering og forstyrrelse av privatlivet. Mange roper noe som de mener virker logisk men jeg lurer hvor du henter din informasjon ifra. Finner ingenting relatert om dette hvis jeg søker på trakassering, men kanskje kanskje §390a av i straffeloven (lovdata.no).

Du må lese den på nytt, igjen; du har *ikke* lov å sede eposter til personer som ikke har på eget initiativ oppgitt sin epostadresse til deg deg (i næringsvirksomhet). Dette står klart og tydelig i markedsføringsloven!!

Hvis du skal være "smart" å sende fra deg som "privarperson" gjelder andre lover enn markedsføringsloven (da markedsføringsloven gjelder for næringsvirksomhet), da gjelder lover om trakasering og forstyrrelse av privatlivet, som igjen kan gi bøter, innleggelse på sinnsykehus, oppslag i VG om en psycho fyr som har en rar webside med mere.

Å markedsføre en webside handler ikke om å "lure" alle slags lover og regler, men å spille 100% på lag med gjeldende lover og regler for langvarig inntjening. Lær deg markedsføring, og du slipper å tenke ut disse rare metodene på å "lure" systemet!!!
 

picxx

Well-Known Member
da gjelder lover om trakasering og forstyrrelse av privatlivet, som igjen kan gi bøter, innleggelse på sinnsykehus, oppslag i VG om en psycho fyr som har en rar webside med mere.

Mycket seriøst utspill knugen .. :D :rolleyes:
 
Topp