Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forum + Wordpress

stigolsen

Member
Hei,

Jeg er ikke god på programmering så jeg liker best å kjøpe themes, og modifisere småting.
Denne gangen har jeg også tenkt å kjøpe et WP theme av et design jeg liker og integrere et forum.
Tidligere har jeg forsøkt å bruke BBpress/buddy men jeg synes ikke det ser bra ut. Jeg trenger en mer intuitiv forum-løsning, slik som denne på webforum.no.

Hvilken forumløsning bør jeg se etter, og er det lett å integrere den i et eksisterende wordpress theme? Det må være responsivt og up to date.
Hvordan er phpBB, NodeBB, SMF?

Stig
 

stigolsen

Member
Takk. De to siste er abonnementløsninger og det ønsker jeg ikke. Finnes det tilsvarende forum enten gratis eller som kan kjøpes ut?
 

stigolsen

Member
Xenforo appellerer definitivt best til min estetiske sans. Kan jeg kjøpe dette og lage så mange forum jeg vil, eller er det lisensiert for kun ett forum? Så dere ville satt opp dette som en egen underside på et WordPress Theme?
 

erlsae

Medlem
Enda en plugin?

Nei :
AnyShamefulGerenuk.gif
 

Rismoen

Medlem
Ser fortsatt ikke for meg at dette slår XenForo eller vBulletin.

Det blir som å sammenligne Sodd og Joikakaker...o_O


J7SVGpX.gif
J7SVGpX.gif
 
Avhengig av hvor avansert forum du er ute etter kan bbpress enkelt brukes med WordPress.
 

stigolsen

Member
Hei,

Det ser ut til at Xenforo fungerer best for meg.
Noen erfaring med å knytte Xenforo opp mot f.eks en artikkelside (blogg eller lignende)? Ideelt sett så burde det gå å customize xenforo-siden med en egen fane/kategori eller to med eget innhold tenker jeg.

Stig
 

Jens1986

Medlem
Hei,

Det ser ut til at Xenforo fungerer best for meg.
Noen erfaring med å knytte Xenforo opp mot f.eks en artikkelside (blogg eller lignende)? Ideelt sett så burde det gå å customize xenforo-siden med en egen fane/kategori eller to med eget innhold tenker jeg.

Stig
Finnes forskjellige portal plugins. Da kan du få en forside som ser mer ut som en blogg/nyheter alt ettersom hva du ønsker. Du må spørre deg hva slags side du trenger. Skal du hovedsakelig ha et forum? Velg en forumsoftware. Skal du hovedsakelig ha en blogg++? Velg WP, drupal el. Og ikke forvent at du kan få et like bra forum med WP som med xf, og heller ikke at du kan få en like bra blogg med xf som med WP.
 
Topp