Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forum + Wordpress

stigolsen

Member
Det beste ville vel vært å kjøpe en kombinasjon WP (blogg, nettbutikk, features osv) + Xenforo (forum).
Det jeg ikke liker med løsningen jeg har sett er at når man trykker "forum"-taben på nettstedene så skifter man totalt design og kommer inn på en underside, altså Xenforo.

Det jeg vil ha er en WP+Xenforo-løsning som gjør at header, navigation bar og footer er lik over begge plattformene slik at integreringen blir sømløs. Det er ikke ideelt at man blir "tatt ut" av nettstedet når man trykker seg inn på forumet. Det bør være en enkel vei tilbake og navisjonsbaren og footer bør være tilstede selv når brukeren er inne på forumet.

Stig
 

erlsae

Medlem
stigolsen: Se på Torstein sine lenker. Der bruker han Wordpress på fremsiden, og forumet plassert på en underside. Legg merke til at designet på Wordpress-temaet er likt det som brukes på forumet. Basic CSS-kunnskaper.

Dessverre finnes det ingen gode måter å integrere XenForo i Wordpress...enda. Du kan eventuelt bruke iframe, men det er noe jeg ikke ville brukt.
 

xdex

Medlem
stigolsen: Se på Torstein sine lenker. Der bruker han Wordpress på fremsiden, og forumet plassert på en underside. Legg merke til at designet på Wordpress-temaet er likt det som brukes på forumet. Basic CSS-kunnskaper.

Dessverre finnes det ingen gode måter å integrere XenForo i Wordpress...enda. Du kan eventuelt bruke iframe, men det er noe jeg ikke ville brukt.

ånei... https://xenforo.com/community/resources/xenscripts-wordpress-to-xenforo-bridge.604/
 

xdex

Medlem
Poenget mitt var at det ikke er problem å integrere, men integrering krever ofte litt arbeid, og spesielt når det er to ulike systemer. Her får man de samme brukerne, bruker man samme farge-oppsett etc, burde det være en enkel sak. Da ser det i hvert fall likt "ut" og en egen tab som heter "forum" med logo og det hele, tror jeg de fleste kan leve med!
 

stigolsen

Member
Hei. Det er ikke en god nok løsning for meg. Jeg ønsker en felles navigasjonsbar, header, footer . Det burde ikke være så vanskelig tenker jeg og er sikkert gjort mange ganger.
 

xdex

Medlem
Hei. Det er ikke en god nok løsning for meg. Jeg ønsker en felles navigasjonsbar, header, footer . Det burde ikke være så vanskelig tenker jeg og er sikkert gjort mange ganger.

Dette er gjort MANGE ganger, av folk som har kunnskap, og interesse av å få det til. Hvor ofte endres en meny f.eks? og det er ikke noe problem i førsteomgang, å endre en meny to steder f.eks. Selv om noe er gjort mange ganger, betyr det ikke at alt er plugin & play. De beste plug & play løsningene, er løsninger du ikke ønsker.

http://codecanyon.net/category/wordpress/forums her finnes flere alternativer, men dette er langt fra like rikt, og bra som dedikerte forum løsninger.
 

stigolsen

Member
Hei xdex,

Du linker til wordpress-forum. Jeg har bestemt meg for Xenforo. Det skal som nevnt over integreres i en wordpress-løsning.

Stig
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@stigolsen - xenforo+wp er en bra løsning, veldig bra valg til hvert sitt formål, men jeg vil uansett anbefale å holde dem adskilt, og IKKE integrere dem helt og fullt, pga sikkerhet. De fleste brukerne dine skal sannsynligvis bare ha skrivetilgang til forumet, ikke til wordpress, og da er det ingen grunn til at de skal ha noen bruker i WP i det hele tatt. Det er også mye annet som mye lettere kan gå galt jo mer fancy ting blir, det enkleste er vanligvis det tryggeste og mest stabile.

Det vi har gjort på norbrygg.no og forum.norbrygg.no er bare enkle tilpasninger i css og menyene og vi har ikke giddet å ta med alt av menyer osv, men det er klart det går an å få til noen mer fancy løsninger også, der man får header og footer fra wp (eller fra forumet) hvis man legger litt mer jobb i det, uten at man trenger å integrere dem fullt ut.

F.ex. kan man bare kopiere html'en fra wordpress' header og legge inn denne i forumets header, eller motsatt. Da bør man jo legge til en ekstra linje med forumspesifikke menyer for innloggede brukere, men det blir jo uansett bare for disse, på norbrygg får man da opp en ekstra linje øverst i headeren. En mulighet kan også være å f.ex. generere statisk html av header og footer fra wp, automatisk, en gang i døgnet eller så, og så inkludere disse filene i header og footer i forumet. Vips så får du samme header/footer uten å integrere brukere osv.
 

stigolsen

Member
Takk Torstein,

Jeg ser at IPS kanskje stiller sterke for min del. Har noen kjennskap til det i forhold til xenforo?
 
Topp