Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan man IKKE markedsfører (Eller kanskje allikevel)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
hva i alle dager snakker han "Øystein Stangeland" om? Høres ut som om han er høy på noe!

Helt i løse lufta kommer han med:
"Det er viktig å slette denne spamtråden"

Hvor han får til svar: "Hvorfor det?"

Og svarer: "Tenk litt etter på hva dette handler om - søkemotoroptimalisering - plassering av linker."

HAR FYREN NOE POENG?
 

basicus

SEO Eggspert
Den saken der er et godt eksempel på den norske janteloven vil jeg si Roger. Vi har testet denne typen "hinting" eller hva man skal kalle det (spamming?), og har også sett at terskelen for at man blir dømt nord og ned er veldig lav i Norge.

Dette er også litt av problemet når man jobber med norske sider: det er bortimot umulig å skaffe seg innlenker på ærlig vis - nettopp fordi norske webmastere er så uvillige til å linke ut - til noen som helst andre enn de "autoriserte" stedene av typen VG, Hegnar og andre etablerte aktører i markedet.

Jeg er derfor veldig i tvil om du i det hele tatt kan lykkes med siden din i Norge.

Apropos utlenking: Webforumet føyer seg inn i rekken over nettsteder som ikke gir utlenkene i signaturer eller innlegg noe tillit. Nofollow er jo brukt også her. Ironisk?
 

Knut

Medlem
Jeg har selv prøvd meg på foto. no og der er man dømt til å misslykkes med det meste om du ikke kan skriv i profilen din at du har det dyreste og beste av fotoutstyr. Har du det, samt noen bilder du har fått litt skryt for, ja da er det fritt fram med det meste virker det som.
Foto. no er for meg en gjeng med kverulante, inneslutta mennesker som aldri vil slippe inn noen andre enn de med samme mening og oppfattelse av verden omkring seg. Innlegg i forumet som ikke passer de "ypperste" medlemmer blir fort fjernet. I dette tilfellet fikk de "ypperste" ett mobbeoffer og de ble dermed stående.
Fra meg får du all ære og respekt bare fordi du i det hele tatt vågde deg inn dit med ett sånt innlegg. :)
 

Gomlers

Member
Med litt galgenhumor, så våger jeg må på "Haha.. dette ble råere enn jeg hadde trodd."

Fikk dessverre ikke fulgt utviklingen noe mer i går kveld, men når jeg sitter på jobben å ser det her, så må jeg si at jeg ble en smule overrasket.

Spesielt bra den derre "Det er viktig å slette denne spamtråden" med svar fra Dan: "Hvorfor det?" - haha, lo godt av den :D
- Kan tenke meg det må være artig å bestige K2, eller for den saks skyld Slottsfjellet, med en fyr som han der. Holder seg jo ordentlig til saken hele veien der... Jeg tror kanskje brukernavn og Kenneth har rett.. Fyren er sikkert canakas så det holder ;)

Og til brukernavn: - Bedre "Geir Jensen" finnes neppe!

Likte denne fra min kjære venn Oddgeir også:
Kan vi sjekke ip-adressene desse nye brukarane er laga på?

Er vi vitne til at fleire menneske som som ikkje er brukarar på foto.no, har blitt det akkurat idag, og går i forsvar for trådstartar?

Eller er det trådstartar som prøvar å nyansere inntrykket med alter-ego?
Lagt inn idag kl. 00:03 av Oddgeir Nossen

ja ja.. Kan virke som om Oddgeir er litt småbetutta av at han ikke klarte å stoppe tråden med den voksne og modne postinga han bedrev tidligere.

Ser ut som om han Torstein Opperud kunne vært herfra da...!? Eller er det faktisk en fotofyr som HAR gjort som Geir Jensen sa, og tenkt litt?

Uansett:
Takk til alle sammen for god støtte!
Det er alltid hyggelig når folk stiller opp - jeg skylder dere en tjeneste. ;)
 

picxx

Well-Known Member
1: Jeg har aldri, og kommer aldri til å skjule min whois, da jeg alltid står for det jeg slenger fra meg på nettet (selv om det er gjort med 5 i promille og glætt ville tatt prisen som det dummeste skribleri i dette århundret).

2: All PR er god PR.

3: Som webmaster er det veldig viktig at du greier å skille jobb og privatliv, slik at du stort sett ikke blir personlig engasjert innen annonsering/spam du driver med "på dagtid".
Om du absolutt ser det nødvendig å svare på noe, svar kort, konkret og objektivt.

4: "Lissom" webmastere som vil ha IP, adresse og navn driter du glætt i. Hva spiller det for noen rolle om de vet hvem som eier websiden da? Navnet ditt finnes mest sannsynlig i telefonkatalogen likevel, og medmindre du har skaffet deg skjult nummer og gjort deg usynlig på resten av internett er det ingen som trenger å være noen magiker for å fiske frem hvem som eier en webside selv om du har skjult whois info.

5: Ditt motto som webmaster er vel "Tjen penger" og ikke "Bit fra meg og rettferdiggjør det jeg gjør", så drit i bermen....om du noengang får problemer, forsøk å oppsøk toppen....ikke rennesteinsrottene.
 

Gomlers

Member
Definitivt gode poenger der picxx.
Kan nesten høres ut som om du har vært ute i litt hardt vær selv!?

Jeg burde helt klart ha svart et enkelt "unnskyld". Gjør nok det neste gang..
Selv om det nesten ble litt morsomt nå på slutten.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Torstein er meg det gomlers ;)

Og det er sant hvert eneste ord jeg skrev der, jeg var ganske skeptisk til å begynne med, men har skjønt at det absolutt kan være nyttig, selv om jeg fremdeles tror det vil være mer nyttig for de av oss som ikke livnærer oss som skribenter, men allikevel klarer å rable ned noen fornuftige ord. Jeg går også 3AD på westerdals, akkurat som det står der i profilen og som jeg sier i tråden, og siden jeg har nok selvinnsikt til å vite at det finnes utrolig mange bedre fotografer enn meg, så har jeg snoka mye der, ikke bare i det siste, men egentlig ganske lenge, både for å prøve å plukke opp noen gode tips, og for å finne ut hvem jeg vil bruke til forskjellige prosjekter.

Jeg regner egentlig med at det bare er et tidsspørsmål før noen av dem finner denne tråden, enten ved at de søker litt, eller ved at admin på foto.no titter i statistikken. Derfor sier jeg det også såpass klart hvem jeg er osv.

Når jeg tenker på det, så har jeg faktisk tilogmed skrevet en artikkel fra før som jeg kan bidra med, og jeg skal alltids klare å få til noen fornuftige photoshop/illustrator/indesign-tutorials.
 

Gomlers

Member
Så bra :)

Hadde jo vært tøft om de fant denne tråden, så kunne de jo sett hvordan et forum egentlig skulle fungert. Jeg føler iallefall at alle her har sitt på det rene - og at folk er supportive!

Bare kom igjen med artikkelen din - jeg hadde vært førstemann til å lese iallefall.
- Finnes neppe noen som er dårligere på grafikk enn meg.

Btw.
Har forresten lagt ut et par enkle tagsfunksjoner, sånn at det er lettere for folk å promotere artiklene sine via kudos og technorati. Kan jo generer noen klikk på linkene i artiklene det også.

Bare å komme med forslag til hva slags type "kudos" sider dere synes er bra.
Har diggmeg.com noe som kan brukes?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Har diggmeg.com noe som kan brukes?


Har ikke noe slikt enda, men jobber med saken.
(Medlemmer på webforumet vil også få muligheten til å legge inn rss feeden, slik at man slipper å legge inn èn og èn sak.)
 
Husk nå bare at hosten din viss han finner ut at du oppgir fake navn kan lage problemer. Dette har skjedd før og det forundrer meg hvorfor folk som ikke vil ha navnet sitt publisert. Ikke kan betale litt mer i året for at ikke navnet dukker opp i whois.
 

picxx

Well-Known Member
Husk nå bare at hosten din viss han finner ut at du oppgir fake navn kan lage problemer. Dette har skjedd før og det forundrer meg hvorfor folk som ikke vil ha navnet sitt publisert. Ikke kan betale litt mer i året for at ikke navnet dukker opp i whois.

Vil tro at enhver seriøs webmaster opererer med rett navn, både til host og i sin whois. Må ellers si at jeg ikke helt greidde å koble innlegget ditt til tråden ellers?
 
hehe, hærlig. Det samme skjedde med meg, ble lagt ut bilde og fullt navn. Flaut og jeg lærte av det. Lærte å bruke whois guard eller fake navn osv på domenene mine, noe jeg alltid har gjort siden.

(Kunne ikke dy meg for å legge inn et lite innlegg på den fotosida)

Var vel helst denne jeg tenkte på da.
 

haugslett

Medlem
Diskusjonssidene er IKKE til for:
- Emner som ikke har noe med foto å gjøre
- Ubegrunnede påstander. Om problemer taes opp, bør de spesifiseres. Generelle utsagn skaper bare komplikasjoner, da ingen får ordentlig tak i hva problemet dreier seg om. Da kan vi helder ikke løse det!
- Klage på enkeltmedlemmer/brukere. Slike klager tas opp med redaksjonen og ikke i offentligheten!
- Reklamere for din egen hjemmeside eller din egen fototjeneste. Dette gjelder både privatpersoner og firma.

Det står jo i retningslinjene at det ikke er tillatt å reklamere for egen hjemmeside.

Når du i tillegg starter ditt første innlegg med dette, synes jeg ikke det var rart at du fikk en slik reaksjon.
Kan heller ikke trekke noen relasjoner mellom din nettside og innhold på foto.no.
 
Topp