ICE.no nekter å gi kvittering/faktura på kjøp. Lovlig?

Jeg kjøper modem på nett fra ICE.no og betaler mer VISA kort.

Ordrebekreftelse, hentemelding på posten og produkt får jeg men ingen faktura eller kvittering på betalt beløp. Siden faktura/kvittering skal inn i et regnskap så trenger jeg den.

Jeg kontakter så ICE.no ber om å få tilsendt faktura/kvittering på gjennomført kjøp. Men nei, det kan de ikke gi meg. Jeg forklarer situasjonen for dem, men det hjelper ikke. Jeg ber så å få snakke med noen ansvarlige for fakturering, men det får jeg ikke.

Kan ICE.no nekte å gi meg kvittering/faktura på et gjennomført kjøp?

zapotek

Medlem
Fra: Faktura og priser

"Hvor kan jeg se mine faktura og innbetalinger?
Du kan se alle dine faktura under Faktura på Min Side. Her ser du en oppsummering, om faktura er betalt og kan få opp tilsendt faktura i pdf.

Er det første gang du logger inn på Min Side finner du kundenummeret og din PIN kode på faktura fra oss."

Har du gjort dette?

Fra: Faktura og priser

"Hvor kan jeg se mine faktura og innbetalinger?
Du kan se alle dine faktura under Faktura på Min Side. Her ser du en oppsummering, om faktura er betalt og kan få opp tilsendt faktura i pdf.

Er det første gang du logger inn på Min Side finner du kundenummeret og din PIN kode på faktura fra oss."

Har du gjort dette?

Ja. Den øvelsen er gjort og der ligger det ingenting.
Dama på support sa at jeg ville se hva jeg hadde betalt på neste faktura i April.
Begynner faktisk å lure på om dem kun sender ut faktura månedlig og at faktura på kjøpet kommer da.

Da burde svaret fra support vært "Ja, du får faktura/kvittering på kjøpet men den kommer ikke før i april" og ikke "Nei vi kan ikke gi deg faktura/kvittering, med du kan se på neste faktura i april hva du har betalt tidligere". hmmm...

Steve Cash

Medlem
Helt uholdbart å ikke få faktura hvis en er næringsdrivende. Og selvfølgelig har de plikt til å utlevere salgsdokumentasjon med spesifisert mva. Det vil jeg jo tro de gjør på en eller annen måte.

Jeg ville ha ringt support på nytt og snakket med en annen kundebehandler.

Har vært gjennom følgende idag:

- Norwegian faktura mangler. Feilmelding i kundeportal på kvittering som ber meg ringe ett tlf.nr.
Opptatt i 2x20 min med Beatles og Penny Lane på ørene er ikke bra for mental helse. Har fyrt avgårde en epost og knepper hendene.

- Mangler en SAS faktura. Må ringe SAS support. Nærmere helvete kommer du neppe.

- Ser at en taxi sjofør ikke har gitt meg kvittering men "brukerstedets kopi". Herregud!!

Å så skal jeg ringe ICE.no påny? Det knyter seg i magan min.

picxx

WF 09
Både hos norwegian og SAS kan du hente ut spesifisert faktura ved å logge deg inn på din kundeside/konto. Angående taxien kunne du vel enkelt ha sjekka om det var en kvittering du mottok før du gikk ut av taxien?
Mange skaper nok unødige problemer for seg selv innimellom :D

Både hos norwegian og SAS kan du hente ut spesifisert faktura ved å logge deg inn på din kundeside/konto. Angående taxien kunne du vel enkelt ha sjekka om det var en kvittering du mottok før du gikk ut av taxien?
Mange skaper nok unødige problemer for seg selv innimellom :D

Norwegian
Norwegian sine web og betalings løsninger er suveren og SAS har myyyyyyyyye å lære av Norwegian. Betaling først etter du går ombord og produksjon av faktura deretter.
Det er bare det at når teknikken svikter så er det callsenter neste.

SAS
Hente ut faktura fra SAS sier du? Mulig det funker i teorien. Kundene mine betaler kr. 800,- + :D for reisetid og myye mer når jeg jobber :D :D så jeg flyr utelukkende fullpris da jeg alltid hopper på første og beste fly så lenge det er plass. Det betyr en rekke ubenyttede billetter. Først tar SAS seg betalt før jeg reiser, refunderer ikke før jeg har ringt dem og bedt om refusjon. Videre er mengden "godagmann økseskaft" betydelig i kommunikasjonen der jeg skal ha ut riktig faktura. Den som knytter seg til opprinnelig kjøp er ikke verdt stort uten kreditnota på de turene som er ubenyttet. Prøv å bestill 4 påfølgende strekninger og kun benytt 3 av dem. Da er det ikke mange riktige fakturaer å få fra sas. Derfor er SAS nødløsning og Norwegian prioritert i mitt selskap.

Taxi kvitto => Uten briller, ikke edru. Prøv selv.

Har vært gjennom følgende idag:

- Norwegian faktura mangler. Feilmelding i kundeportal på kvittering som ber meg ringe ett tlf.nr.
Opptatt i 2x20 min med Beatles og Penny Lane på ørene er ikke bra for mental helse. Har fyrt avgårde en epost og knepper hendene.

- Mangler en SAS faktura. Må ringe SAS support. Nærmere helvete kommer du neppe.

- Ser at en taxi sjofør ikke har gitt meg kvittering men "brukerstedets kopi". Herregud!!

Å så skal jeg ringe ICE.no påny? Det knyter seg i magan min.

- Da fikk jeg ICE fakturaen 4 uker etter handelen, og jeg har da misforstått. Så den er ok. :)
- SAS support svarte etter 10 sec og fakuraen hadde jeg på epost etter 2 minutter :D
- Norwegian fakturaen fikk jeg på epost etter 4 dager. hmmm. :eek:

End of frustration....

Topp