Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inntekt fra Twitter

Gaasehud

Medlem
Trodde egentlig det var åpenbart at det bare var litt på tull, dette regnestykke. Det med "å gå i minus" som jeg snakket om, var også en spøk i samme gate. Twitter handler vel, forretningsmessig, om å bygge nettverk og få reklame. Å måle det så spesifikt som å sette en inntekt på én tweet gjør det hele litt festlig.

Nå er vel heller poenget at PAJ har fått kunder gjennom Twitter og at Twitter ikke er en så ubrukelig (businessrelatert) kanal som mange skal ha det til. :)
 

hansson

Langveisfarende
Tja, vi kan jo også velge å gi Msites rett i at det er en meget dårlig investering av tid/penger, siden reell generert inntekt ofte er negativ. Det spørs litt på hvor alvorlig man skal ta seg selv som forretningsdrivende. Hvis man jobber for å ha det gøy er det jo greit, hvis man jobber for å tjene pæng så er det bedre å investere 100 000 i skikkelige reklamekampanjer... Garantert mye bedre avkastning.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg hadde jo håpet, med disse tulletallene jeg presenterte i første post, at folk skulle bli nysgjerrig på hvordan jeg har klart å få (såpass) mange leads/oppdrag via tvitring, men det var det - ikke spesielt overraskende - ingen som var. Isteden henger man seg opp i tulletallet i seg selv, noe som egentlig er litt skuffende.

Jeg synes min twitteraktivitet rent markedsføringsfaglig er interessant faktisk, og har lenge tenkt på hvorfor en så utradisjonell metode som min fungerer så godt som den gjør. Jeg har fornærmet alle raser, folk fra samtlige politiske parter, alle seksuelle legninger og drevet rent ut heksejakt på kvinner. Likevel blir jeg "elsket" av mange, og det er egentlig innmari rart.

Men på WF ble det heller "Ha, det der lønner seg ikke".
 

hansson

Langveisfarende
Vi som kjenner til deg vet jo hva det går i, men for de som ikke gjør det så skriver du vel mest om økonomisiden i det første innlegget her.

Personlig tror jeg mye av grunnen til at du har hatt slik suksess og kan skrive hva du vil er at du var tidlig ute med å bygge deg opp, og at du allerede hadde et solid sosialt nettverk i bunn gjennom dine tallrike år som kjent nett-navn. Hadde du ikke hatt dette i bunn ville tvitringen din mest trolig falt fullstendig gjennom (jeg innrømmer at jeg av-fulgte deg ganske kjapt fordi jeg ikke orket mer overdose av "åh jeg klør på pikken" osv. :D)
 

Chris M

Medlem
Jeg vl gjerne høre mer om hvordan du gjør det rent konkret og hva fokusen din er. Hvordan har du fått så mange followers innen ditt segment f.eks og slike ting. Selv har jeg ikke twitter, men ble litt fristet nå faktisk...;-)
Kommer ting man skriver i noen av søkemotorene eller er det kun i søk på Twitter det kommer opp...( unnskyld min enormt svake kunnskap på området.. )
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg vl gjerne høre mer om hvordan du gjør det rent konkret og hva fokusen din er. Hvordan har du fått så mange followers innen ditt segment f.eks og slike ting. Selv har jeg ikke twitter, men ble litt fristet nå faktisk...;-)

Mitt bloggprodukt passer ikke for alle. Min primære målgruppe er bloggere som ikke kan altfor mye om det tekniske og som er villige til å betale noen for å hjelpe dem. Det betyr vanligvis at personen må være over 25-30 år, ivrig blogger og ha en viss kjøpekraft. Og siden det er flest kvinner som blogger, så blir altså min typiske kunde kvinne over 30 år som har blogget et par år og som har økonomi til å betale for seg.

Videre vet man at kvinner over 30 år som blogger gjerne jobber innen finans, media eller kultur. De leser gjerne mange bøker og ser antagelig lite på TV. De har om oftest (skyhøy) utdanning og bor i byer.

Så det jeg har gjort er å bare flørte med dem. Verre er det ikke. Jeg har opptrått som en mannsjåvinistisk tullebukk og flørtet med opptil 10-15 slike damer samtidig. Grunnen til at dette har lyktes er fordi:

a) de skjønner at jeg bare tuller,
b) de finner det underholdende og uskyldig, og
c) jeg er ganske flink til å få de til å le.

Jeg har aldri fått noen negative bemerkninger fra noen i målgruppen på min oppførsel. Jeg HAR fått et par som har sagt "jeg avfølger deg", men INGEN av disse har vært i målgruppen, tvert imot. Faktisk er det kun et par homser som har tatt oppførselen ille opp, og det var etter at jeg bashet en del mot Melodi Grand Prix. De fant det ikke morsomt, men det kan jeg på en måte forstå.

Det sentrale er egentlig at de MÅ skjønne at det hele bare er tull og lettbent underholdning. Og måten jeg har gjort dette på er å dra den SÅ langt at det ikke er NOEN tvil om dette kun er fjas. Jeg har f.eks flørtet heftig med (heterofile) menn også, kun for å understreke at jeg ikke på noen måte mener alt jeg skriver.

I realiteten handler det hele om branding og om å gjøre seg kjent i målgruppen, og det har jeg klart på en god måte. Men metoden innebærer stor risiko.

Kommer ting man skriver i noen av søkemotorene eller er det kun i søk på Twitter det kommer opp...( unnskyld min enormt svake kunnskap på området.. )

Det kommer opp i søkemotorer.
 
Topp