Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe bok om hvordan man starter for seg selv

Dseller

Medlem
Hvis du tror at det ikke kommer til å koste en god del penger kan du bare gi opp drømmen. :)
Hvis du ikke er villig til å ofre privatøkonomien eller bruke penger så kommer du ikke langt. Det er stort sett de som bruker penger som får en ok start.

Kanskje litt feil formulert, men det jeg mente var at jeg er redd får å gå personlig konkurs.

Er fullstendig klar over at jeg må bruke egne penger for at jeg skal få en bra start.:eek:
 

Ludo

Medlem
Kanskje litt feil formulert, men det jeg mente var at jeg er redd får å gå personlig konkurs.

Hvorfor er du så redd for det hvis du bare skal selge domener? Med mindre du investerer alle sparepengene dine i ett domene som du selger med stort tap, er det vel ingen overhengende fare for konkurs?

Og hvis du skal gjøre noe annet hvor det er større risiko, kan du ikke bare begrense ansvaret ditt gjennom selskapsform?

Hvis du ikke har råd til, eller ønsker å slippe unna kravene til, norsk AS, så koster det under 20 pund å opprette et britisk askjeselskap hos Companies House, og så må du betale for en britisk adresse i et år, og de får du for ned til rundt 30 pund. Så er det gratis å registrere et NUF basert på det britiske selskapet i enhetsregisteret etterpå - pluss et par tusenlapper når du skal gå inn i foretaksregisteret. Ikke er det særlig vanskelig heller. Biten hos Companies House er gjort på fem minutter, og så tar det kanskje en halvtime å fylle ut skjemaet til enhetsregisteret og evt foretaksregisteret. Alt finnes lett tilgjengelig på nett.

Hvorvidt du bør ha norsk eller utenlandsk AS kommer selvfølgelig også an på hva du skal gjøre siden AS nyter større anseelse i markedet, men til kjøp og salg av domener og en del andre mindre bedrifter holder det i massevis med et NUF.
 

Dseller

Medlem
Hvorfor er du så redd for det hvis du bare skal selge domener? Med mindre du investerer alle sparepengene dine i ett domene som du selger med stort tap, er det vel ingen overhengende fare for konkurs?

Skal også drive en nettside- salg av varer vedsiden av dette.
 

Dseller

Medlem
Hvis du ikke har råd til, eller ønsker å slippe unna kravene til, norsk AS, så koster det under 20 pund å opprette et britisk askjeselskap hos Companies House, og så må du betale for en britisk adresse i et år, og de får du for ned til rundt 30 pund. Så er det gratis å registrere et NUF basert på det britiske selskapet i enhetsregisteret etterpå - pluss et par tusenlapper når du skal gå inn i foretaksregisteret. Ikke er det særlig vanskelig heller. Biten hos Companies House er gjort på fem minutter, og så tar det kanskje en halvtime å fylle ut skjemaet til enhetsregisteret og evt foretaksregisteret. Alt finnes lett tilgjengelig på nett.

Hvorvidt du bør ha norsk eller utenlandsk AS kommer selvfølgelig også an på hva du skal gjøre siden AS nyter større anseelse i markedet, men til kjøp og salg av domener og en del andre mindre bedrifter holder det i massevis med et NUF.

Jeg skal drive med dette litt på hobby basis, syntes det er veldig interessant dette med å starte og drive en egen bedrift. Så det er derfor jeg ikke har lyst til å starte et AS. om dette går VELDIG bra så er det ingen tvil om at jeg kommer til å konvertere til as.

Er ikke så veldig redd får å gå personlig konkurs, men syntes det er best å være på den sikre siden.
 

picxx

Well-Known Member
Du griper dette i litt feil ende.
Man tjener ikke penger ved å starte et firma.
Man tjener penger ved å ha en solid og gjennomtenkt businessplan for deretter sette denne ut i livet, noe jeg tror du er i manko på.
 

Smbinfo

Medlem
Er etpar regler du kommer langt med:

1. Ta vare på ALLE kvitteringer og fakturaer
2. Alt som du faktisk bruker i driften og til firmaet får du fradrag for.
3. For å gå konkurs må du pådrag deg forpliktelser. Lån/ubetalte fakturaer er èn måte. Dårlig kontroll på momsen er en annen. Så husk at 20% av det du får inn på banken fra salg skal ut igjen til staten. Du får også 20% tilbake på mye av det du kjøper inn. Disse to motregnes hverandre.
4. Tjen penger:) Her er det stor forksjell på hva du starter om hvilke bøker du bør lese etc. Hard jobbing med produktet kan være èn måte, tidlig fokus innsalg før produktet er ferdig er en annen (lean startup).
5. Jo mindre du satser, jo mindre sjangs er det å gå konkurs. Så kan du eks tilby dine egne tjenester (eks it-support, fotograf, frisør, regnskapsføring eller annet) er risikoen ved å starte for seg selv svært liten. Må du derimot bygge en fabrikk eller investere mye i andre innkjøp vil risikoen kjapt øke.
6. Ikke bruk alt for mye tid på bøker, bruk tid på produktet og salget og vær gnien på innkjøp/pengboka.:) Ville også styrt unna regnskapsføringen så tidlig som mulig, om man får inn nok salg til å få andre til å gjøre dette.
 
Topp