Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konkurrere i et "umulig" marked

hansson

Langveisfarende
Se litt på fakta da. Hvor mange millioner har ikke Finn.no brukt på TV, radio og kinoreklamer gjennom årenes løp? Sannheten er at INGEN av konkurrentene har vært i nærheten av å lesse på med like mye ressurser til markedsføring. Det er sannsynligvis hovedgrunnen til at Finn nådde kritisk masse og nå ruller og går av seg sjøl. Det er å tro på julenissen at noen skal kunne sable de ned uten å spandere mye på TV-reklame osv. Det er kanskje bare et tidsspørsmål før noen greier å ta en bit av markedet fra de, men det blir IKKE noen av oss som har små firmaer med nær null i reklamebudsjett.
 
Ville ikke gått ut landsdekkende med en gang. Nå er jeg så heldig at jeg bor i en liten kommune med 5,000 innbyggere. Ville startet i min egen kommune og så utvidet til nabokommuner. Bruk dine Facebook-venner til å like siden (iallfall de som bor på din egen plass).

Eventuelt spesialisert meg på en nisje. F.eks biler.

Det kan også være en ide å tilby gratis annonsering for en periode til du har "blitt kjent".

Uansett er vel hemmeligheten...start i det små og ikke gap over mer enn du kan tygge/svelge. Facebook, f.eks, er et glimrende eksempel. En student (Marky Sukkerberg) lager et internet nettverk for skolen sin. Se på det nå.

Du kan finne et gratis PHP skript der ute som du kan installere selv på en delt server. $4,95 pr mnd er ikke helt den store kostnaden. Få deg et godt domene som gjenspeilier hva siden din handler om, og som kan brukes dersom du utvider senere. F.eks...ikke Osloannonser dersom vet at du senere vil også ha annonser fra Stavanger. Dumt eksempel, men du ser tegningen.

Lykke til. Finn.no fortjener all den konkurransen de kan få :)
 
Topp