Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kudos.no nede?

semb

Medlem
Ærlig talt synes jeg det er alt for mange babe-poster på kudos. Det verste er at de fleste av disse er av svært dårlig kvalitet (babesene og sidene det lenkes til). I utgangspuktet synes ikke jeg at babes og sexy videoer burde postes så ofte på kudos. Det blir fort spammete, og trekker ned totalverdien av hele nettstedet.

Folk bruker ikke kudos.no for å finne videoer av babes, det kan man lett finne overalt ellers. Men lenker til unike nettjenester, gode blogginnlegg og artikler osv har en genuin verdi for alle besøkende til siden.

Jeg skjønner at dere vil ha trafikk til sidene deres, men post ting av kvalitet please.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg må nesten si meg enig med semb, selv om jeg har spammet mye på kudos selv. Kvalitet på kudos er helt lattelig om dagen. Alle sakene som har ligget på toppen i det siste kom fra de samme brukerene og var hovedsakelig jukset til toppen.

For øyeblikket er 4 av 5 av nyhetene skrud sine og alle stinker. Det er litt overdrevent synes jeg, og det kommer jo garantert til å bli slått ned på. Kudos var kjekt slik det var før, når man "jukset" en nyhet til topps i ny og ne. Nå om dagen blir det misbrukt kostant og 90% av de på toppen har jukset seg opp dit med drittsaker.
 

semb

Medlem
Det er det som er det evige dilemmaet med Internett. Alt er så åpent, demokratisk og brukerstyrt at når folk finner smutthull utnyttes de fullt ut. Da kan man fort ende opp med en tjeneste som i utgangspunktet var genial, men som ble drept av spammere.

Det er viktig å tenke på også for dere som gjerne tøyer grensene for hva som er akseptabelt. Blir kudos spammet med for mange dårlige saker og det i tillegg manipuleres for mye for hvem som får stemmene, faller hele grunnlaget ut. Ingen ekte brukere gidder å bruke nettstedet fordi det er ødelagt av spam, trafikken daler og det samme gjør lenkepopulariteten. Så behersk dere og tenk litt mer langsiktig på kvalitet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Synes det er slik det går med alle "sosiale nettsteder" jeg.

Se bare på digg og stumbleupon. Digg har igrunn holdt seg bra, men har allikevel mistet kvalitet. Stumbleupon brukes jo ikke til annet enn spam nesten.

Samme ser vi på facebook. Allerede nå er det fylt med reklame og sleipe selgere.
 

sKrud

Meget sliten student
jepp...har samme erfaring.. Men, generelt så får jeg mye trafikk fra SU i løpet av en dag.. Så vil ikke si at de er undervurdert, mtp på aktive brukere.. Men ja.. det spammes mye der også..

Mitt bruk at kudos.no orker jeg ikke kommentere..
 

Niclas

New Member
Enig med Kenneth, var bedre før da man kunne klikke seg selv opp i toppen, ikke like moro nå som alle andre jukser seg enda høyere.
 

Keanu

Geek
Et problem med Kudos er at det er så få som faktisk gir Kudos. Etter min erfaring, så er det kun omtrent 1/20 som besøker lenken som faktisk gir Kudos, noe som gjør at de som bruker teknikker for å booste seg selv kommer langt høyere enn de egentlig fortjener, og det er umulig å komme høyt uten at man enten bruker slike teknikker, eller bruker nettverket sitt til å booste sin kudos-rank.

Dessuten synes jeg moderatorene burde være langt flinkere til å fiske ut spam, det er det virkelig blitt mye av i det siste. Eventuelt at brukerne er flinkere til å begrave saker.
 
Enig med Keanu! Av gammel vane legger jeg fremdeles poster inn på Kudos, men jeg bruker ikke noe tid der. Jeg gir ikke kudos til andre heller - det har liksom ingen hensikt: Dersom jeg er med på å gi kudos til en god og informativ post, vil denne kanskje ende opp på 4-8 kudos. Denne posten vil likevel drukne i mengden av "dagens beste". Det som nå er definisjonen på "dagens beste"-poster på Kudos er beskrevet tidligere i denne tråden.
 
Topp