Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring mot fly passasjerer

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ad Air - The Product

Kom over dette firmaet nå nettopp. Dem tilbyr annonsering i form av enorme reklamer liggende på bakken som flypassasjerer kan se. Er det virkelig folk som synes dette er lønnsomt? Det er sikkert det for de aller første kundene med tanke på branding, siden det helt sikkert vil få litt media oppstyr - men jeg kan ikke se for meg at dette er en forretningside som vil holde i lengden.

- Det må da være ekstremt dyrt å produsere denne reklamen.
- Du vet ingenting om brukerene som sitter på flyet.
- Bare de med vindusplass på den ene siden av flyet vil se reklamen.
- Den er bare synlig på opplyste timer av døgnet
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Tror ikke det er noe lønnsomt i det hele tatt nei. I tilfelle må det være for transportfirma på plassen de lander på, eller et reisebyrå, og det må være en reklame som vekker oppsikt.

Da hadde jeg heller prøvt reklame der folk står og venter på bagasjen ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er genialt! Stor oppmerksomhet, lite støy! Helt klart en god plass å bruke i en markedsføringskampanje!

Man vet ekstremt mye om de reisende - finnes masse undersøkelser om reisende og deres vaner.
Opplysning kan gjøres med flomlys der det er nødvendig. Ellers er det nok lyst nok i 90% av tiden flyene letter og lander!

Sammenlignet med boards andre steder har nok dette en noe større oppmerksomhetsgrad. Så jeg vil si at det er en god investering i utgangspunktet hvis prisnivået ligger i området lignende reklame ligger.

Mange jorder ligger brakk mye av tiden så dette er nok en kjærkommen ekstrainntekt for bøndene! Spesielt i disse tider hvor det diskuteres ekstra beviligninger til bøndene ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er absolutt ingenting du kan si for å overbevise meg om at dette er god annonsering. Jeg ser bare for meg at jeg selv sitter på et fly og ser den. Jeg hadde sett på den og tenkt "oi tøft" og flydd videre.

Hva tror dere kostnadene for å trykke opp den saken er? Den må jo være på hundretusenvis av kroner. Da vil jeg nå heller påstå en tv reklame, avisforside eller enda bedre - flere hundre tusen på internettmarkedsføring - ville være langt mer lønnsomt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er nok langt fra de summene du snakker om for å trykke opp en slik sak. Og, bare det at du tenker tøft er jo nok til å si at det er verdt det!!!

Hvorm mange av boardsene ved veien legger du merke til? Eller inne på flyplassen? Der er det mye støy og du legger sannsynligvis ingen av dem på minne....

Denne legger du på minne fordi det var så ekstraordinært med størrelse, plassering og forhåpentligvis budskap...... Den vil ha en MYE større oppmerksomhet enn andre reklamer!
 

picxx

Well-Known Member
Husker faktisk enda det var en bonde som lagde 'nei til eu' i kornåkren før forrige avstemning jeg, så at det er reklame folk legger seg på minne er nok ganske sikkert.
 

Fredrik

Medlem
Dette var sykt fett. Regner med at prisen er svindyr. Men med på kjøpet får man masse oppmerksomhet ellers i media (vil jeg anta?). Jeg sendte en prisforespørsel til selskapet. Er spent på om de svarer.

Jeg lanserer herved tippekonkurranse:

Hvor mye tror dere det koster minimum (i euro)? Jeg tipper 100,000 Euro.
 

picxx

Well-Known Member
Hvor mye tror dere det koster minimum (i euro)?

Kommer nok helt an på hvor du skal annonsere.
Vil tro prisen er vesentlig lavere i f.eks. bangkok enn den er i london.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har aldri sagt at denne ikke blir lagt merke til, men er den verdt prisen? Det er det store spørsmålet. Ifølge siden dems er den 3x større enn Manchester United sin fotballbane. Det blir ikke billig. Regner med dem skal ha litt for sine tjenester også og ikke bare trykkostnadene.

Så er spørsmålet - sett at du betaler en million for dette! Hvor lenge må den være der for at det skal bli verdt prisen?
 

picxx

Well-Known Member
Fint tiltak fra bedriften for å luke ut useriøse henvendelser synes jeg :)

Om du er seriøs bør du jo svare...om du ikke er seriøs kan du jo forklare at du kun var ute etter å sjekke priser, så kan det jo hende du faktisk får opplyst prisene.
Det lønner seg å være ærlig ;)
 
Topp