Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring mot fly passasjerer

Christian

Medlem
Jeg har aldri sagt at denne ikke blir lagt merke til, men er den verdt prisen? Det er det store spørsmålet. Ifølge siden dems er den 3x større enn Manchester United sin fotballbane. Det blir ikke billig. Regner med dem skal ha litt for sine tjenester også og ikke bare trykkostnadene.

Så er spørsmålet - sett at du betaler en million for dette! Hvor lenge må den være der for at det skal bli verdt prisen?


Den siste der blir vel litt som å spørre om hvor langt er et tau.

Det er nok helt sikkert et marked for dette internasjonalt og det er helt sikkert ikke et marked for dette rundt Flesland, for å si det sånn. Jeg synes priseksempelet med flyplassen i Dubai var bra jeg. Massevis av meget kjøpesterke personer på disse flyene, og for de storekjøpesenterene som daglig omsetter for det samme som det koster å få opp reklamen er vel ikke kostnaden all verden heller.

Men det er vel noe for den litt vågale og kreative markedsansvarlige, og jeg er enig i at det kanskje ikke er den mest effektive bruken av markedspengene :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Igjen, jeg har ikke sagt at dette ikke vil gi noe salg i det heletatt - jeg sier bare at dette er noe som høres utrolig ulønnsomt ut i forhold til mange andre ting. Det viktigeste for de fleste er ROI, så uansett hvor rik jeg da var hadde jeg ikke ville lagt en halv million pund i markedsføring du ikke kan måle og ikke engang kan vite hvor mange som ser.
 

Fredrik

Medlem
Helt riktig Kenneth. Dette blir som å selge luft. La oss sammenligne med Gardermoen. De har ca 20 mill passasjerere per år. Så tar man de 20 delt på ca 5 mill NOK som reklamen kostet. Det blir 25 øre i kostnad per passasjerer forutsatt at alle har vindusplass (noe de ikke har). TV eller radio reklame koster gjerne 10 øre per seer / lytter så da ville jeg nok gått for det.

Når det er sagt så selger selskapet mitt kino reklame i Sverige for kun 1 øre per seer i hele sommer. Interessert noen?
 
Topp