Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbasert regnskapsprogram

jonasb

Medlem
Heisan,

Har lest flere tråder om dette så kanskje unødvendig og starte en ny tråd, men det kommer stadig nye medlemmer inn i bildet og vi endrer oppfatninger underveis.

Har brukt datax i mange år til fakturering og regnskap.

Vurderer et nytt regnskapsprogram og så først på de andre løsningene fra Mamut.

Nå har jeg begynt å vurdere et nettbasert løsning og lurer på hva deres erfaringer og anbefalinger er omkring dette?

Foreløpig har jeg tittet litt på e-conomic, liker spesielt at jeg kan få utviklet egen modull slik at jeg kan overføre data fra nettbutikken til regnskapsprogram. Automatisk bankavstemming virker også som en fin funksjon.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg har brukt e-conomic i snart to år, og er godt fornøyd med det. Support har også vært bra de få gangene jeg har behøvd dette.

Bankavstemming fungerer fint, hvis den kan lese filene dine. Jeg måtte omformatere filene fra DNBnor før de gikk inn.
 
A

aabbcc

Guest
Hold deg langt unna 24sevenoffice i allefall, jeg har hatt mye problemer med det, mest knyttet til sammenkoblingen mellom fakturamodulen og timelistemodulen, men generelt var jeg veldig lite fornøyd med det programmet i den perioden jeg brukte det.
 

jonasb

Medlem
Takk for tilbakemeldingene hittil.

drlinux: Hvilken filer er det som du henter ut fra nettbanken? Så for meg at det måtte bli en klipp og lim løsning inn i excell, men dersom bankene kan levere ferdig filer så er jo det kjekkt.
 

jonasb

Medlem
Dumt spørsmål egentlig. Så jo denne funksjonen ligger inne i nettbanken.

Men til noe helt annet, vil det være noe problem å flytte et regnskap over til et nytt program midt i regnskapsåret?
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Men til noe helt annet, vil det være noe problem å flytte et regnskap over til et nytt program midt i regnskapsåret?

Nei, det skal være greit. Du må bare sette åpningsbalanser når du oppretter regnskapsåret. Det er nevnt et sted i hjelpen hos e-conomic hvordan du gjør det.
 

ptomter

Medlem
Jeg bruker også Tripletex og har brukt det siden 2008 og er svært fornøyd. Jeg bruker det for mine 3 firmaer, samt mine kunder som har nettbutikk har integrert mot Tripletex. Alle har samme oppfattning at dette er enkelt å bruke, oversiktlig, mulighet for utvidelse av funksjoner i forhold til firmaets behov, og at man betaler deretter. Kundeservice både på telefon og via løsningen selv. Tilknyttet Nets så har du en OCR (kid) avtale med banken din vil fakturer fra Tripletex bli automatisk ført riktig ved innbetaling rett fra Nets uten at man må laste ut en fil og inn som man må med blant annet Mamut.
 

Atian

Medlem
Hei!
Dette var en interessant tråd da jeg sårt trenger webbasert regnskap siden jeg nå oppholder meg mesterparten av tiden i utlandet.
Så langt ser jeg positiv omtale av Tripletex og E-conommic.
Jeg trenger i utgangspunktet kun regnskap.
Er det noen andre med andre anbefalinger? Antall bilag er >500. Ønsker billig regnskap, men også mulighet for evt. regnskapsfører å kontrollere og sjekke regnskapet.
 

jonasb

Medlem
For min del står det mellom e-conomic og tripletex.

Noen som har noen formening om skanningmodulene til disse?
 

Pål

Medlem
med tripletex scanner du inn siden(e) som en hel pdf, sender dem til en epostadresse du får av tripletex og så kommer de da i "meldingsboksen" din.. fungerer veldig bra synes jeg
 

AnneB

Medlem
Jeg har brukt Tripletex i snart 2 år - sammen med Magento nettbutikk.
Det fungerer flott.

Det jeg gjør selv er fakturering og registrering av innbetalinger (Nets og Klarna blir automatisk fakturert og registrert som innbetalt når det går over fra Magento til Tripletex.

Jeg bruker regnskapsfører til alle inngående fakturaer og avstemninger. Regnskapsføreren synes også det fungerer bra :)
 

Nordland

Medlem
Mange bilag har du året og hva ligger du på i pris hos regnskapsfører? Har selv Megento nettbutikk og bruker i dag visma eaccounting, men vurderer å bytte.
 

AnneB

Medlem
Mange bilag har du året og hva ligger du på i pris hos regnskapsfører? Har selv Megento nettbutikk og bruker i dag visma eaccounting, men vurderer å bytte.

Jeg vet ærlig talt ikke antall bilag, med inngående (faktura til meg) vil jeg tro det er ca 50 bilag med stort og smått, + avstemning mot Nets/Elavon, Klarna og betalingsterminal til butikk + bank og kasseavstemning.

Utgående bilag (faktura fra meg) gjør ikke regnskapsfører noe med - utenom avstemninger.

Jeg betaler regnskapsføreren ca 4000 for hvert momsoppgjør inkl MVA for dette - dvs ca 2000 pr. måned. I tillegg betaler jeg ca 7-8000 for årsavstemning og selvangivelsen.
 
Topp