Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen WebMagasin abbonementer her?

Randulf Småfix

Kanonfotograf
SKEPTISK

Har tidligere sett at blader har startet, og gitt ut sitt første nummer. Dette nummeret skulle være lokkemat for investorer for å bli med på eierskap og videre utgivelser. Når investorene har vært skeptiske har ikke grunderne bak bladet greid å finansiere videre utgivelser. Å tegne abonnement før bladet allerede er på gaten ser jeg derfor på som en risiko-sport.

(I den grad 300,- eller hva det nå er, er mye å være redd for...)'

Randulf Småfix
 

Niclas

New Member
Også skeptisk, men jeg hører gjerne mer fra abonnentene her i tråden når første nummer er kommet.

Personlig synes jeg det var litt stiv pris (ca. 100 kroner pr. blad, og det er tilbud, for 60 sider) uten at de frister med noe unikt såvidt jeg kan se. Det finnes utrolig mye å hente gratis på nett i både blogger og fora, mer stoff enn jeg rekker over hvertfall.

Når det er sagt så er Nina Furu ansvarlig redaktør/utgiver, og hun har jo solid erfaring.

(Om Web Magasin - for et navn - ønsker å bevise meg feil kan de sende første nummer kostnadsfritt til HIT, PB 26, 2336 STANGE.)
 

Knut

Medlem
Hvorfor i hele tatt betale 125,- for ett blad når man egentlig kan lese om det samme gratis på nettet?
Eller... kanskje ikke portrettet av Knut Magne Risvik, men lell då gut
Og denne? "Ekspertpanelet svarer på dine spørsmål." De fleste er vel her på forumet lell.. :p
 

Msites Ltd

Livsnyter
Beklager folkens - men, hvis den unnskyldningen med hvorfor betale når man kan finne det gratis på nettet hadde vært en virkelighet...... Så hadde det ikke vært noen kommersielle aktører i det hele tatt!!!
Jeg er sikker på at et slikt magasin har livets rett! Hvis de klarer å nå frem til folket med budskapet om at det finnes et slikt magasin. Og, alle slike magasin som er nystartede må bruke litt tid på å finne "riktig format".
Jeg ville heller snu litt rundt på ting jeg! Hvorfor svare gratis på noe når du kan få betalt!?!

Det var morgenens "lille" fra meg!
 

OffaH_

Medlem
I utgangspunktet kan man finne "alt" på nett. Men nettet er ikke alltid en pålitelig kilde, og ofte må man være kildekritisk. Det er lettere å stole på det man blir fortalt i et magasin, enn det man leser i en tilfeldig blog / webside.

Det er heller ingen hemlighet at et magasin ofte har høyere redaksjonell kvalitet enn det man finner på nettet. Det er selvfølgelig mange gode artikler ute på weben også. Men dere skjønner hva jeg mener.

Jeg er litt overrasket over hvor gnien folk er på pengene når det kommer til internett. Man betaler 100 kroner i inngang på et utested uten å blunke, men så fort man må betale for noe man muligens kan finne gratis på nettet, blir man skeptiske. Men ofte er det faktisk verdt å betale 100 kroner for noe man kan finne gratis på nett. I en bransje i utvikling er det utrolig viktig å holde seg oppdatert. Da er det ikke 100 kroner mye å betale. Ja, man kunne sikkert funnet noe tilsvarende informasjon gratis. Men hva er egentlig gratis? Om man må bruke 1 - 2 timer for å finne tilsvarende informasjon, er ikke lengre informasjonen gratis. Begynner man å tenke tapt arbeidsinntekt, er det kanskje billigere å heller betale noen hundre kroner for å holde seg oppdatert gjennom kvalitetskilder (ikke nødvendigvis webmagasin) enn å bruke timer på å finne tilsvarende informasjon gratis.
 

Daniel

q(O_o)p
Helt enig.

Gjelder vel egentlig generelt, folk bruker gjerne timer på å spare noen få kroner, merkelig greie.
 
Topp