Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettbutikk

gourmeten.no

New Member
Hei

Jeg har åpnet min nettbutikk som selger matprodukter fra flere land. Fikk bra start men nå vil jeg mer traffik.

Jeg trenger litt hjelp til å finne hvordan jeg kan få mer trafikk uten å betale så mye :)

Nå er min nettsiden på aperitif.no, google adwords og trines mattblogg.
Jeg har ikke penger til å ha mer reklame nå og google koster mye.

Kan noen hjelp meg med mitt problem :)

Gourmeten.no
 

flippflopp

Medlem
1. Skriv artikler om det du selger, for eksempel oppskrifter med ingredienser du selger, og send de til oppskriftsider og si at de kan få legge de ut om de legger inn en lenke til deg.
2. Start egen blogg, blogg om din nisje.
3. Kommenter andres blogger i din nisje.
4. Arranger en konkurranse.
5. Oppsøk arrangementer som er relevant for din nisje der du møter målgruppen din. For eksempel: vinklubber etc.

Og noen forslag til hvordan du kan gjøre butikken bedre:
- Få et klikkbart kart hvor man kan klikke på Italia for eksempel, å få opp italienske produkter og relevante ingredienser. Eller klikke Frankrike. Eller Tyskland.
- Legg inn mulighet for å betale med PayPal. Jeg elsker PayPal. Det er så enkelt, å jeg slipper å stresse med kodebrikke etc.
- Gratis frakt. Bak heller frakten inn i prisen. Gi heller 100 kroner gavekort ved kjøp over 1000 kroner eller noe. Da får også folk et incentiv til å handle igjen.
 
Sist redigert:

hvaer

Medlem
En ting som irriterte meg skikkelig er at det er en drøss med varer hvor ikke hele navnet på det som selges kommer med. F.eks "Chutney av klementin og", "Chutney av røde paprikaer og"(På denne er det også en skrivefeil, kutt ut ..er", holder lenge med paprika).

Når du sikter mot de matglade, så er ofte de godt utdannede, og henger seg opp i skrivefeil.
 

timepoint

Medlem
Mer trafikk til nettbutikken.

Hei.

Vet ikke hvor mye du bruker på Adwords.. Men jeg søkte på gåselever, foie gras og fikk ingen annonser.
Legg inn alle søkeord på produktnavn med egne annonser, så kan det fort bli salg.
Du kan også lage bannere med Adwords og spre de på mange matblogger og annet til kun PPC, men også ved å betale pr visning.

Å betal pr klikk er relativt rimelig og konverter greit med salg. Så sjekk også ut Ada og Scandinavian AdNetworks. Facebook ppc er også en mulighet, men her kan det være vansklig å få buyers, og ikke bare lookers..

Sjekk også ut VINFORUM : Norges ledende tidsskrift om vin siden 1986 - som har en meget interessant målgruppe for dine produkter.

Vet ikke om du importer selv, men å kontakte noen av de store matimportørene i Norge for videresalg kan være noe?
 

gourmeten.no

New Member
Hei takk alle tipsene

1) jeg bruker Adwords. Når man skrive foie gras , siden min skal komme :(

2) Enig med hvaer. Jeg skal rette det i helga

3) jeg har tenkt på matblogg. Jeg skal prøve det tror jeg :)

Takk
 

pleb

Medlem
Kanskje endre fra "Det er bring som leverer" til "Det er Bring som leverer". Bring er vel et egennavn - og ligger vel under paraplyen Posten?

Ikke alle som kjenner til Bring. =)
 

Eivindus

Medlem
Kanskje endre fra "Det er bring som leverer" til "Det er Bring som leverer". Bring er vel et egennavn - og ligger vel under paraplyen Posten?

Ikke alle som kjenner til Bring. =)

Jeg vil ikke kverulere men etter mitt syn så har posten derunder Bring en MEGET god merkevare. Kjører en Bring-bil rundt så vet i hvertfall jeg at det er posten som skal frem. Du skal være isolert for å ikke ha fått med deg Bring. De er overalt. Nett, avis, tv og i dagliglivet. Var tidligst på døra vår i dag hvor de leverte en pakke fra komplett til et familiemedlem.
 
Topp