Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside for Meglerfirma.Pris

Sunsi

New Member
Hei.
Jeg driver ett nyopprettet meglerfirma.Kunder innvesterer hos oss, vi innvesterer dems penger videre inn i Aksje/valuta-makredet. Jeg ønsker å opprette en web-side for firmaet mitt.

Jeg ønsker en enkel side. Der jeg har en sidemeny, og en fremside. Enkelt!
- Det må være enkelt for meg å daglig oppdatere siden, laste opp bilder osv.
- Må kunne legge til flere sider enkelt.


Det må være mulighet for kunder å registrere seg, slik at de får ett brukernavn, og passord.

- De må kunne logge inn på sin egen profil.
- På denne profilen kan de oppdatere hvor mye de ønsker å innvistere, risikonivå mm. Dette skal kun være synlig for kunden og selskapet (meg).
-Jeg må også ha mulighet til å oppdatere kundenes profiler med f.eks "Dagensprofit".
Brukerprofilene skal altså ha noen felt kunden selv kan redigere, og noen felt selskapet jeg kan redigere.

Det må være mulig for kunden å sette inn penger, via visa mastercard osv. ( E-wallets som NEteller.com moneybookers.com osv er ett pluss)

- Jeg ønsker at når transaksjonen går gjennom oppdaterer brukrens profil seg så han ser hvor mye penger han har innvistert.

Hvor mye vil dere anslå at en slik løsning vil koste?
Hvilke firma / enkelt personer er ett godt valg mtp å utvikle en slik løsning?

Dette var hvordan jeg ønsker at nettløsningen skal være i grove trekk :)

Jeg har sett man kan opprett nettbutikker for 4-5000 kr, og ha en utgift per mnd på rundt 1000kr.
Dette er da ikke så mye mer avansert enn en nettbutikk?

Jeg setter stor pris på hjelp!

Mvh Sunsi
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg tror nok du må minst opp i en 20x-40x ganger så høy pris - MINST. Grunnen til at nettbutikker kan opprettes mye billigere er fordi det finnes så mange av de, slik at en leverandør av nettbutikkene ikke trenger å finne opp hjulet på nytt hver gang, om du skjønner. Man bruker opp igjen samme løsning, med modifikasjoner.

Løsningen du skildrer høres derimot unik ut, noe som krever at man må lage løsningen nesten fra bunnen av. I tillegg vil jeg regne med at transaksjonene dine vil være høyere enn hos den gjennomsnittlige nettbutikken, så kravet til sikkerhet vil være desto høyere.

Om du er villig til å øke budsjettet ditt, så vil jeg tro den optimale fremgangsmetoden vil være slik:

1. Møte/korresponande mellom deg og leverandør, hvor behovet kartlegges
2. Analysere markedet, eventuelle konkurrerer og om det finnes lignende løsninger som kan brukes som grunnmur.
3. Wireframes (skisser) av nettstedet, for å illustrere innhold og funksjoner.

Når du har godkjent wireframes og man er "på samme side", så går man videre til selve utviklingen hvor design og programmering gjøres simultant.

Hva er ditt budsjett for dette?
 

Sunsi

New Member
Takk for svar.
Dette firmaet er i startfasen og har ikke ett høyt budsjett. Helst under 25.000 kr.
En løsning til langt over dette har jeg ikke råd til.

Jeg har derfor noen forslag.

Kan man ikke vinkle løsningen slik at den blir veldig lik en nettbutikk?
I stedet for at jeg selger varer, selger jeg "penger". Man kjøper f.eks 10.000kr til å innvistere for slik at det fungerer som en nettbutikk. Er dette en mulighet?

Er det ikke ett veldig enkelt konsept at brukeren kan logge inn og forandre enn opplysning eller to på profilen sin? Eller er dette noe som vil koste mye?

Om det er det kan jeg evt, ha en løsning at man må forandre sitt innvisteringsbeløp, riskonivå mm. via mail

Er det ikke mulig å vinkle dette slik at det fungerer veldig likt som en nettbutikk?

Mvh Sunsi
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om du driver et meglerhus tror jeg ikke du vil bli oppfattet som noe særlig seriøs om du driver det som en nettbutikk. Sett deg selv i kundene sine sko - ville du lagt igjen penger på et slikt sted? Jeg ville iallefall ikke det.

Jeg tror du kommer mye lengre ved å lage et vanlig nettsted, hvor du lister opp "produktene dine" (altså de potensielle investeringene) med forskjellige undersider. De som da er interessert i å investere i prospektene dine vil så bli oppfordret til å ta kontakt over f .eks telefon eller ved å sende en epost for mer informasjon.

Dette er den vanlig løsningen for meglerhus og andre investeringsselskaper. Prøver du å automatisere alt gjennom en nettbutikk vil det nok fungere svært dårlig.

Om dette høres ut som en OK løsning for deg, så ta gjerne kontakt på kenneth@dreyermedia.no så kan vi få deg i gang.
 

Sunsi

New Member
Takk for svar.

Jeg er enig at å legge det frem som en nettbutikk ikke er noen god ide. Jeg mener man kan ta utgangspunkt i noe slikt når man lager denne løsningen. Ble litt dårlig forklart i forrige post, beklager det.
Det jeg mener er at en slik løsning som jeg beskrev i 1. posten er vel ikke så mye mer avansert enn en nettbutikk? Den eneste forskjellen er jo at man ikke får noen varer for pengene man overfører til butikken.
Om det er dyrt å lage en nettside der brukerene har en profil der ting kan oppdateres, kan jeg lage en løsning så dette kan skje via mail.

Derfor kan jeg ikke skjønne at det skal være så dyrt sammenlignet med en nettbutikk?
Og at man har en brukerprofil der man kan forandre på ett par ting er vel ganske enkelt?
Hva er det som gjør denne løsningen så dyr?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kort sagt så har du 3 valg:

1. Du kan opprette en gratis nettside. Da kan du f.eks gå til blogg.no og blogge om produktene dine. Så oppgir du bare eposten din for de som er interessert. Høyst sannsynlig vil ingen kunder ta deg seriøst med en slik løsning.

2. Du kan gå for et-eller-annet webfirma som tilbyr deg nettside, design og hele pakka for noen tusenlapper. De vil argumentere for at det de leverer inneholder alt du trenger, men hvem prøver de nå å lure? Du vil få en dårlig nettside som er helt lik alt for mange andre nettsider. Så snart du vil ha noe ekstra arbeid, så begynner timesprisen å løpe - og du vil trenge ekstraarbeid med slike løsninger. Disse personene må jo tjene penger de også, så de lander seg som kunde og binder deg ved lave inngangspriser. Det kryr av slike cowboys på forumet her!

Eller du kan gjøre en skikkelig jobb fra starten av, noe kundene dine vil sette pris på:

3. Få et webbyrå til å lage en skikkelig nettside for deg, som inneholder alt du trenger fra dag 1, som er designet etter din målgruppe og for å fremstille din bedrift som troverdig og seriøs. For et vanlig nettsted uten tyngre funksjoner starter ofte prisene på 25.000 kroner her.

Å lage profiler hvor brukerene kan redigere ting er ikke noe problem. Jeg vil dog fraråde deg å liste opp prospektene dine som produkter hvor folk kan "kjøp nå med VISA kortet". Jeg ser for meg at svært få vil legge pengene sine i noe slikt om det er snakk om seriøse investeringer. Så fremt det ikke er noe helt annet du selger?
 

Sunsi

New Member
Det er ikke vanlig type investeringer jeg selger, derfor ønsker jeg å ha muligheten til at kunder skal kunne bruke visakort, e-wallets osv.
Du sier det ikke er noe problem å lage en løsning der brukere kan redigere ting. Hvordan kan vi da snakke om summer som 100-200k.
Å ha en unik side i design er heller ikke noe jeg trenger.

I korte trekk er det dette jeg er ute etter:

En vanlig enkel internettside, der man kan registrere seg som bruker, redigere noen ting på profilen, og ha mulighet til å overføre penger til firmaet via Visa, E-wallets mm.
Jeg trenger ikke bygge opp en unik internettside fra bunnen av, men jeg ønsker å ha disse funksjonene.

Vil det fortsatt bli dyrt?
 

Sunsi

New Member
Hei Sunsi.
Du har nok noe urealistiske forventninger mht pris her. Det du egentlig trenger vil nok uansett ikke koste under 50000 (og da er det billig). Så fort det blir interaksjon med brukere øker arbeidsmengden veldig mye for den som skal lage dette. I tillegg så har du et stort ansvar som megler. Nettstedet ditt må ikke på noen måte kunne hackes. Du vil ikke risikere krav i millionklassen pga datasnoking og dårlig sikkerhet. Og ekstra sikkerhet koster ekstra penger.

Takk for svar. Ok jeg skjønner at det jeg er ute etter er dyrt. Men hva er det som gjør det dyrt?

Jeg kan evt legge det opp slik at kommunikasjon mellom meg og bruker skjer via mail/tlf, og ikke gjennom nettsiden. Vil jeg da kunne komme ned i en lavere pris.
Altså, man kan overføre via Visa, akk som om man skulle kjøpt ett produkt, videre kommunikasjon mellom kunde og megler skjer via mail/tlf.

Eller er det det å overføre fra nettisden til firmaet med Visa osv som gjør det dyrt?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei Sunsi.
Du har nok noe urealistiske forventninger mht pris her. Jeg ser hva du egentlig trenger til brukerne dine (for å gi dem en god brukeropplevelse) og det vil nok uansett ikke koste under 50000 (og da er det billig). Så fort det blir interaksjon med brukere øker arbeidsmengden veldig mye for den som skal lage dette. I tillegg så har du et stort ansvar som megler. Nettstedet ditt må ikke på noen måte kunne hackes. Du kan bare ikke ikke risikere krav i millionklassen pga datasnoking og dårlig sikkerhet. Og ekstra sikkerhet koster ekstra penger.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det stemmer det Tonny sier - når du krever interaksjon med brukere blir det fort mye dyrere. Grunnen til at dette er billigere for nettbutikker er fordi det har blitt gjort tusenvis av ganger før, samtidig som de fleste nettbutikker har mindre krav til sikkerhet.

Om du ikke ønsker en unik nettside, hvorfor skal da kundene dine velge ditt selskap, fremfor de andre meglerselskapene som har valgt å investere i en skikkelig profil? Har du bedre prospekter? Isåfall, hva er disse prospektene? For min del høres det ikke ut som om det er et meglerhus du skal starte!
 

Sunsi

New Member
Det stemmer det Tonny sier - når du krever interaksjon med brukere blir det fort mye dyrere. Grunnen til at dette er billigere for nettbutikker er fordi det har blitt gjort tusenvis av ganger før, samtidig som de fleste nettbutikker har mindre krav til sikkerhet.

Om du ikke ønsker en unik nettside, hvorfor skal da kundene dine velge ditt selskap, fremfor de andre meglerselskapene som har valgt å investere i en skikkelig profil? Har du bedre prospekter? Isåfall, hva er disse prospektene? For min del høres det ikke ut som om det er et meglerhus du skal starte!

Ok.
Men som jeg skrev i innlegget over. Om man kan overføre penger via visa etc, men resten av kommunikasjonen foregår via f.eks mail/tlf. Ikke gjennom nettsiden. Vil dette gjøre at man kan få en mere overkommelig pris?

Når det gjelder sikkerhet: Så er vel de selskapene som tilbyr overføringer via visa for nettsteder sikkre? Jeg ser de dyreste koster ca 1000kr i mnd. Eller trenger jeg mere sikkerhet enn dette?

Det jeg tilbyr er unikt, derfor trenger jeg ingen helt unik nettside i starten. Men en god oversiktelig nettside.
 

sta

Medlem
Trenger du på død og liv å kunne tilby kundene å betale med kort? Nå er jeg ikke noe stor på aksjeinvesteringer, men de meglerhusene jeg har vært borte i har aldri tilbudt dette.

Jeg tror du kan kutte en god del på utviklingskostnadene hvis du krever at kundene skal overføre investeringsbeløpet via bank. Noe annet er at du da sparer de 1-3% som kortselskapet tar i gebyr pr. transaksjon. Og en siste ting er seriøsiteten; Jeg ser for meg at en investeringstjeneste der du kan betale med kort, fort kan bli en populær tjeneste for hvitvasking av penger.
 

Sunsi

New Member
Det blir nok billigere enn det du skisserer i første innlegg, men jeg ville nok ikke forventet noe under 25.000 kroner selv hos de billige!

Ok. Takker for all hjelp. Setter pris på det! :)
Må innrømme jeg ble veldig overrasket over hvor dyrt det var å lage en slik nettside.
 

Sunsi

New Member
Trenger du på død og liv å kunne tilby kundene å betale med kort? Nå er jeg ikke noe stor på aksjeinvesteringer, men de meglerhusene jeg har vært borte i har aldri tilbudt dette.

Jeg tror du kan kutte en god del på utviklingskostnadene hvis du krever at kundene skal overføre investeringsbeløpet via bank. Noe annet er at du da sparer de 1-3% som kortselskapet tar i gebyr pr. transaksjon. Og en siste ting er seriøsiteten; Jeg ser for meg at en investeringstjeneste der du kan betale med kort, fort kan bli en populær tjeneste for hvitvasking av penger.

Så og si alle meglere for valutatrading tilbyr at du kan betale med kort. Dette er ikke så vanlig i norge nei, men alle utenlandske meglere innen for forex tilbyr dette.

Ja meget mulig jeg kan kutte på utviklingskostnadene, må tenke over det :)
Tar kortselskapet 1-3% av transaksjosbeløpet? Jeg har forstått det som at de tar 3kr per transaksjon?

Jeg kan ikke se at det skal være noe problem med seriøsiteten siden dette er veldig vanlig hos forex brokers i utlandet.
Hvitvasking av penger om man kan betale med kort? Er pengene først kommet inn på konto er de da registrert? Så hva du mener her skjønner jeg ikke.
 
Topp