Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsside

orjan

Medlem
Først: Bra jobba og fint design.
Men: Hva er bedre med ditt design, som du mener du skal få 800.000 kroner for, og eksempelvis noen av disse?

Disse er gratis / lav sum. Mange av designerne hjelper deg også å skreddersy designet til deg for en brøkdel av det du tilbyr.
 

Demilio

Medlem
Hei Orjan,

Takk for det :) Dette er fine design, men de fungerer ikke helt på samme måte som mitt opplegg. Designet er bare en liten del av det hele. Husk at et salg ikke er kun siden, men også diokumenter, veiledning, planlegging, kurs, support etc etc etc

1. Jeg lager et unikt design til hver kunde. Dette krever planlegging og oppsett i fht kundens krav. Hos større nettaviser inneholder dette f.eks. ønske om film/flash i artikler, flere typer oppsett (et eksempel er VG som ofte drar in tipstabellen sin ved viktige norske saker. Dette vil jeg tro er noe som er automatisert og aktivert via et enkelt klikk) og enkelt å greit planlegging om prioriteringer annonser osv.
2. Jeg kan bygge en side for flere type tjenester f.eks. filmanmeldelser, nettspill og diverse, som viser andre oppsett enn det som er vanlig.
3. Kursing er en viktig del av en pakke
4. 100% SEO basert!
5. Systemet er for dummies. Du behøver ikke noe ekstra kunnskaper for å legge inn skuespillere i en film i riktig tabell eller noe slikt. Alt er tilrettelagt
6. Støtte for flere språk
7. ja, for de som kjenner koden til WP vil jeg tro at de forstår hva jeg mener!

Dette er et system man kan få MAXX ut av.. WP er greit slik som det er, men om man bruker fantasien litt så kan man faktisk bygge en gull-solid greie utav dette. Når man skal selge et produkt kan man heller ikke bare selge det å kutte kontakten, man må sørge for at det fungerer! for at man skal gjøre det må man gi bedriften man selger til GOD støtte før og etter lansering. Det jeg snakker om er oppfølging, kurs og support! Dette koster, men i bedriftsmarkedet er det avgjørende.. en bedrift taper masse penger på problemer. Problemer tar tid og tid er penger. Som webmaster må man sørge for at man har kapital til å oppfylle en kunde sine ønsker, der for prisen! Jeg vil ikke si at 800.000 er en fast pris, men det var noen jeg kjente som indikerte dette i tillegg til at jeg selv har vitnet til salg av denne størrelse! En nyhetsside som skal ta ibruk et større system som dette burde ha god planlegging og kursing hos sine journalister til dette i tillegg til dokumenter til bruk og rutineplanlegging
 

peterandrej

pensjonert moderator
Designet er inspirert av diverse kilder, men koden, grafikken og oppsettet som ligger i designet er 100% mitt og jeg er 100% sikker på at ingen andre har en slik side i WP. Det er kun ikoner som er fra andre steder.

Du trekker vel dette litt vel langt synes jeg. 800.000,- for et magazine-theme til wordpress er "noe" i overkant, uansett hvor mye support du måtte tilby.

Forøvrig er jo ikke ditt system/layout/design/theme særlig spesielt eller unikt på noen som helst måte. Det finnes masse sider som har omtrent samme funksjoner som du framviser her. Jeg bygger - as we speak - noe i samme gate til et magasin her på nordpå nå. Det er jo ingen heksekunst. Jeg har bygget for eksempel:

Agurkposten.no
GPS.no - Garmin, TomTom, forum, kart og navigasjon
http://www.glabladet.no/

Og gutta på montages har imponert med dette flotte magasinet på wp-plattformen:
Montages.no


---


Så du er faktisk ikke alene om dette.
 

Demilio

Medlem
ja, dette er pent :) Du burde helt klart revurdere pakkene du selger! Et design koster ikke så mye om man skal bruke det selv, men husk at jeg tenker ikke selge et vanlig WP design, men en ferdig pakke tilpasset hvilke som helst krav!

Om du regner litt på tid du har brukt på å lage sidene kommer du nok opp i noen få timer og en grei liten sum, men om du tenker litt på hva mer tid du måtte bruke om du skulle sege dette til en person/bedrift uten noe som helst kunnskap om HTML eller PHP.. Det ville vært slitsomt å få alle de telefonene fra kunder som du har solgt til som har klusset til noe her og der og ikke minst det med planlegging. Man bruker som regel ingen tid på planlegging om man lager et nettsted til seg selv eller f.eks. noen man kjenner pga at personene stoler på deg som webmaster og kjenner dine kunnskaper. Dette er ikke akseptabelt for en større avis. Større aviser bruker laaaaaangt mer tid på mare å dokumentere det man skal gjøre enn å bare sette igang med prosessen før man egentlig vet hva man skal ha. I tillegg endrer ting seg underveis. Det skal også ligge dokumenter tilpasset bedriften sitt bruk i grunn her som ikke er noe som tar kort tid å lage.

Jeg estimerer ar en nettside for VG ville tatt 6 måneder + å lage for et team på 3-4 personer.

MERK: Som jeg også nevnte er prisen et estimat for kanskje det største jeg ville ha solgt, men et unikt design har lett kunne gått for 20.000-100.000. Det ligger mye til grunn i denne prisen.

Igjen: Meget pene nettsider :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Selvfølgelig kan jeg begrunne at jeg vil lese nyheter med en venstremeny... for å sentrere innholdet jeg skal lese... slik det er nå så bruker du kun 50% av plassen... hadde designet vært breiere og selve nyhetene hadde får 60-70% av plassen så kan det gå.
 

Demilio

Medlem
ok, forstår, men det er jo noe som enkelt kan tilpasses. Jeg må si meg uenig i for min smak, så akkurat menyen vil jeg ha slik som det er :) Det er som VG sammenlignet med Dagbaldet :) venstre og toppmeny!

Når det gjelder at jeg kun bruker 50% av plassen er det sikkert pga at jeg ikke har kapasitet til å ha mer info. Jeg kunne ha brukt 100% av siden, men da måtte jeg også ha informasjon til å fylle disse stedene også.

takk for feedbacken :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
trenger ikke å bruke 100% av siden så lenge du bruker mer plass på innholdet. For en nyhetsside skal i hovedsak få ut nyhetene, det er det som er viktigst (noen mener det er reklamen som er viktigst å få frem tydeligvis :p).

f.eks avis2.no har også 2 "menyer" og en innholdsspalte slik som du bruker, men jeg synes avis2 har gjort det bedre da de har laget mer plass til innholdet.
 

Demilio

Medlem
ja, jeg tror ordet vi leter etter her er mer luft i mellom sakene. Jeg fokuserer mye på at man skal slippe å scroplle så mye, men ser ut til at jeg har det litt trangt her. Skal se på det til neste design kommer :)
 

picxx

Well-Known Member
Fint WP-design, men ikke noe særlig mer enn det.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Okei, designet er jo fint det, men tror du trenger å få bena litt ned på jorden angående hva dette er verdt. Jeg som vet litt om web ville aldri betalt mer enn 10000 for noe slikt max, men finner du de rette folkene kan du sikkert scamme dem til å betale en god pris, men aldri i livet om du vil få tak i 800000 nok, kanskje 40000-50000.
 

Demilio

Medlem
Mulig jeg har missforklart meg ang prisen her. Det er koden som ligger under som jeg mener er verdt dette. Koden er satt opp ganske custom slik at den former seg både i fht kategori og custom felter som man velger.

Designet kan være som så! Det kan endres slik man selv øsnekr det + at jeg nevnte tidligere at dette designet er inspirert av Adressa.no som kanskje kjører en standard som også DN.se gjør.. likte forøvrig DN.se bedre enn adressa sitt design.

Koden under designet gjør at det er lettere for en journalist å skrive en artikkel uten å komprimere bilde, forme artikkelen, fylle inne 100 felter her og der i tillegg til å f.eks. forme en artikkel med noe form for HTML kode eller tabeller i fht kategori.

Om man lager en filmanmeldelse vil oppsettet i artikkelen vises som en anmeldelse, men om man skriver en vanlig nyhet vil artikkelen vises som en standard nyhet. Jeg kan lage endeløst med slike oppsett.

Det vil si at om en nyhetsside hadde kjørt et system som dette ville jeg ha tilpasset det deres tjenester.. Det vil si at om man hadde skrevet en filmanmeldelse kunne man bare ha valgt terningkast og lagt til filmcover, så ville systemet gjøre resten for å sette dette opp.

Ta bare en kikk inne på Filmtips.. her ser det litt anderledes ut enn som i en vanlig artikkel.

Kan være 800.000 er litt å ta i, men jeg mener det ligger en høy pris bak en godt forberedt oppsett!
 
Topp