Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge innbringende nettverk - finnes det kjøpere?

Ole

Medlem
Hadde en hypotetisk diskusjon i går. Dersom man klarer å bringe inntektene på et nettverk opp i rundt en million i året - finnes det da kjøpere i Norge?

Faller det mellom to stoler? Blir nettverket for dyrt for mindre kjøpere, og for lite for de store?
Finnes det kjøpere i "mellomsegmentet" som kan bla opp markedsverdien for et slikt nettverk?

Helt konkret går det ikke an å bli på detaljene siden det hele er hypotetisk, men la oss si at nettverket består av fem nettsteder innen samme sjanger - og at estimert arbeidstid er et årsverk.
 

Fredrik

Medlem
Det kommer jo an på kostnader. Med lønn til et årsverk og diverse andre kostnader er man fort oppe i over en halv mill om ikke mer. La oss si at man sitter igjen med 400 i overskudd så er det utgangspunktet. Men på den andre siden så finnes det nettsteder som er verdt milliarder men som IKKE tjener penger.
 

Ole

Medlem
Dårlig formulert av meg...
Jeg mener overskudd på en milion.

Grunnen til spørsmålet er at vi lekte med tanken på å bygge opp et slikt nettverk, for så å selge det. Men finnes det kjøpere?

Salgssum bør være over 2 millioner, helst 3.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vil nå si meg enig med Bjrl, ja det finnes kjøpere. Spørsmålet er bare hvor flink du vil være til å selge nettverket og hvor du går for å få tak i kjøpere. Det er utrolig mange som registerer seg på et forum, slenger ut en nettside ingen har hørt om for salg, sier dem tjener xxx xxx i året på den og at den krever lite arbeid. Domenet nekter dem å oppgi, så da må du ta kontakt for å få høre mer.

Om du kjører samme strategi kommer du nok ikke i kontakt med de større kjøperene.
 

Ole

Medlem
@Kenneth: Nei, jeg anser vel ikke forum som rette salgskanal (uansett hvor mye info man har med) for prosjekter på denne størrelsen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke for å være frekk men: jeezes kraist for et spørsmål. Du har ikke noe nettverk, men du har vurdert å opprette et som skal ha et overskudd på 1 million - som du da skal videreselge for 2 til 3 millioner.

Jeg synes det er tåpelig fordi det er jo uansett hypotetisk. Hvor er visjonene!!!!!?????? Jeg har selv følgende tanke: (den er mye bedre enn din)

Jeg har en tanke om å bygge et nettverk som skal ha 100 millioner i overskudd hvert år. Dette skal jeg selge for 200-300 millioner. Noen som vil kjøpe?
 

Ole

Medlem
Men GudBeVareMæjVælDaPeterAndrej ;)

Hva slags visjoner som ligger bak, og hva slags bakgrunn vi har for å gå med slike planer har jeg ikke sagt noe om. Men, å starte opp en bedrift (i dette tilfellet bestående av X antall nettsteder), bygge det opp, for så å selge; det har vært gjort før i historien, det blir gjort akkurat nå - og det vil bli gjort i fremtiden.

Jeg understreker at det hele fremdeles er hypotetisk for jeg har ikke et slikt nettverk nå. Men, jeg har ikke med det sagt at jeg er helt nybegynner heller...

Det jeg er usikker på, og som jeg derfor spør om her, det er hvorvidt det finnes kjøpere som kan bla opp 2 til 3 millioner. Og grunnen til at jeg spør om det er at jeg regner med at nettverket blir for lite for de store i bransjen (type forlag og avishus).
 
Sist redigert:

Bjrl

Medlem
Det jeg er usikker på, og som jeg derfor spør om her, det er hvorvidt det finnes kjøpere som kan bla opp 2 til 3 millioner. Og grunnen til at jeg spør om det er at jeg regner med at nettverket blir for lite for de store i bransjen (type forlag og avishus).

Dette skal du ikke være usikker på. Det finnes mange som vil betale 2 - 3 millioner for noe som gir overskudd på 1 million hvert år, og som har penger til å betale.

Si gjerne fra til meg når dere er klare til å selge :)

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp