Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge innbringende nettverk - finnes det kjøpere?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
jeg har ikke mer en ca 200.000 i året men skulle nok klart å skrapet sammen 3 mil for et netverk som jeg hadde tjent inn på noen år..

Men som det er blitt nevnt så må du finne den rette kjøperen.
og finne det rette stedet å "markedsføre" salget
 

Msites Ltd

Livsnyter
Støtter PAJ på dette! For å bygge opp et nettverk som dette krever det masse arbeid! Og, profilen til nettverket må passe til kjøper! Og, hvorfor bygge et nettverk av sider? Hver nettside må uansett kunne stå alene og generere inntekter - ellers vil det bare bli skrelt vekk av en kjøper. Vil jo ikke bruke penger på en side i et nettverk som ikke tjener inn penger!!!

Konkret til ditt spørsmål finnes det kjøpere til alt! Uansett prisklasse - og de finnes overalt! Å si at det ikke vil være rett sted å selge noe slikt i et forum tror jeg er skivebom. 1-3 mill er tross alt ikke så mye penger ;)
 

Chris M

Medlem
Er ikke så lett å selge som man skulle tro. Jeg har et firma bestående av en del nettsider. Inntekter på rundt 1.2 mill pr år, overskudd på cirka 800 000 kr i 2007. Ingen var villige til å betale 3 mill. Jeg tror at mange ikke forstår økonomien i slike prosjekt og at aktuelle kjøpere overvurderer den kompetansen man behøver for å drifte websider med forskjellige tekniske plattformer.
 

picxx

Well-Known Member
Det hele beror nok på spennvidden i nettverket og potensiale i sidene.

Om en har hundre sider som hver har et overskudd på 10.000 i året innen et vell av nisjer er det nok mye mindre intressant enn om man hadde hatt en nettside med en inntekt på rundt 1 mill. i året.
 
Topp