jonasjonas
New Member
har vaskefirma - DA, ingen ansatt, ingen lån, ingen kontor eller firmabil og 300 billag per år.og lite erfaring med regnskap - leverer det viktigste til regnskapsfirma og betaler skatt og etterhvert kommer på noe nytt som jeg hadde aldri tenkt på å levere til rengskap-
1) reiseregning - (fikk vite fra regnskapsfører at den må være veldig detaljert med adresser fra og til, km, formål, osv.)
jeg føler som jeg prøver å lure noen hvis jeg skriver..
-de km at jeg måtte kjøre til samme adresse 2x fram og tilbake fordi jeg glemte noe.
-hvis jeg måtte kjøpe noe i mellom - kjøre til kunden deretter til butikken og tilbake til kunden.
-hvis jeg har større oppdrag at jeg kjørte for å spise noe (jeg kjenner ikke adresser til alle mac donalds osv) så skriver jeg dette ikke, mens kanskje andre firmaer bare registrerer 00000000 km
men ikke alle har disse ting som selvfølge.
2) jeg kjøper kun ting som er tilknyttet til oppdrag - vaskemiddler, utsyr.
mens jeg har hørt at andre legger til rengskap overhode ikke relaterte ting til bedriften og oppgir de som gaver til kunder for eksempel. er det slikt?
3) når jeg er på større oppdrag, jeg spiser lunj for egne penger.
har lest at det går ann å spise ute og legge kvittering til rengskapen.
4) jeg leier bolig og rengskapsfører har sagt, det kan ikke føres at jeg har hjemmekontor. men praktisk jeg har det hjemme. og andre firmaer får det til at de har hjemmekontor og kjøper møbler på ikea til inredning av kontor og fører inn i rengskapet...
5) finnes det noe mer?
6) .....
Jeg er sikkert på andre er flinkere og tar som selvfølge dette og kanskje finnes noe mer i denne liste?
Ikke svar at jeg kan spørre rengskapsfører fordi jeg er ute etter ny og har ingen kontakt med forrige da de kunne aldri svare noe seriøs.
Takk hvis noen kommer med komentarer.
1) reiseregning - (fikk vite fra regnskapsfører at den må være veldig detaljert med adresser fra og til, km, formål, osv.)
jeg føler som jeg prøver å lure noen hvis jeg skriver..
-de km at jeg måtte kjøre til samme adresse 2x fram og tilbake fordi jeg glemte noe.
-hvis jeg måtte kjøpe noe i mellom - kjøre til kunden deretter til butikken og tilbake til kunden.
-hvis jeg har større oppdrag at jeg kjørte for å spise noe (jeg kjenner ikke adresser til alle mac donalds osv) så skriver jeg dette ikke, mens kanskje andre firmaer bare registrerer 00000000 km
men ikke alle har disse ting som selvfølge.
2) jeg kjøper kun ting som er tilknyttet til oppdrag - vaskemiddler, utsyr.
mens jeg har hørt at andre legger til rengskap overhode ikke relaterte ting til bedriften og oppgir de som gaver til kunder for eksempel. er det slikt?
3) når jeg er på større oppdrag, jeg spiser lunj for egne penger.
har lest at det går ann å spise ute og legge kvittering til rengskapen.
4) jeg leier bolig og rengskapsfører har sagt, det kan ikke føres at jeg har hjemmekontor. men praktisk jeg har det hjemme. og andre firmaer får det til at de har hjemmekontor og kjøper møbler på ikea til inredning av kontor og fører inn i rengskapet...
5) finnes det noe mer?
6) .....
Jeg er sikkert på andre er flinkere og tar som selvfølge dette og kanskje finnes noe mer i denne liste?
Ikke svar at jeg kan spørre rengskapsfører fordi jeg er ute etter ny og har ingen kontakt med forrige da de kunne aldri svare noe seriøs.
Takk hvis noen kommer med komentarer.