Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veldedighet

picxx

Well-Known Member
Personlig tror jeg at alle organisasjoner med hovedsete i norge ikke lir av den helt store pengenøden. Ved å sitte i norge har de ihvertfall lært såpass med byråkrati at de vet at de glatt kan spise vekk mesteparten av pengene i administrasjon og andre kostnader uten at folk i det hele tatt leer et øyebryn av det.

Jeg gir innimellom litt selv til saker jeg mener fortjener støtte, enten ved å sende litt gratis trafikk eller ved å støtte selv.
Var også med å startet opp et prosjekt på et annet forum hvor 100 prosent av innsamlede midler skulle gå til øremerkede formål, men til og med det greidde ikke en liten skare nordmenn å ble enige om, så pengene ble gitt videre til en annen (utenlandsk) veldedig organisasjon.

Jeg har også selv deltatt i innsamlinger til slike organisasjoner og har sett hvordan krona blir til 2 øre før den i det hele tatt havner på bankkonto til den veldedige organisasjonen, og den skal sikkert spises ganske mye mere på før de som virkelig trenger den blir tilgodesett med den.

En kan vel gjøre en lang historie kort og si at jeg rett og slett har mistet troen på at en gruppe skal greie å bli såpass enig i noe at de greier å samle inn noe som helst i samlet flokk. Å gjøre som atomet og selv lage et konsept på noe man har tro på, og deretter lansere det mot en brukermasse har jeg derimot troen på ville gått noe bedre.
 

webpiken

Medlem
Dere burde jo gå for One Laptop per Child (OLPC) : Home

Veldig relevant, og et svært godt formål <3
 
Topp