Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhost for flere domener?

erkdahl

Medlem
Hei,

Jeg har nå 3 domener og har minst 3 nye i tankene. Til nå har jeg benyttet one.com og proisp og det synes jeg begynner å bli litt dyrt når det baller på seg med domener.

Derfor lurer jeg på om det er noen webhoster som er spesielt godt egnet for oss med flere domener? Altså at man slipper å betale for enda et nytt webhotell hver eneste gang man oppretter et nytt domene?
Jeg har ingen trafikktunge domener (ennå), så trafikkmessig burde det ikke by på problemer. Har hørt gode ting om hostgator (som forumet anbefaler), men jeg blir litt skeptisk når jeg leser om at flere domener må addes som sub-domener. Og det er jo ikke flere subdomener jeg har, jeg har flere forskjellige domener med forskjellig innhold. type www.xxxxx.com, www.yyy.com.
Og så har jeg erfaring fra one.com som hadde så sykt trege servere at jeg priset herren for proisp når jeg skiftet. Er litt redd for at hostgator (med servere i usa) vil gi tilsvarende treghet, og at jeg ikke finner det ut før jeg har kjøpt og betalt.

Så kort fortalt, jeg prøver å finne ut hvor jeg kan samle alle mine domener uten å kompromisse på proisp sin hastighet, og samtidig få det billigst mulig.
Og det er viktig at det er en host som tillater at man tukler med php.ini og .htaccess.

Er hostgater for meg? Eller finnes det bedre alternativer?

mvh.
Erik
 

erkdahl

Medlem
Leste meg litt opp på hostgator og skjønner at de kunne vært hva jeg er ute etter, men jeg fikk litt turn-off av at serverne ligger i usa og at det gir opp til et halvt sekund ekstra lastetid.
Så det utgår for min del. (please ikke gjør dette til en diskusjon om at et halvt sekund ikke er mye)

Så da lurer jeg på om noen har noen europeiske anbefalinger i samme stil som hostgator? gjerne i samme prisklasse? Det er jo et mylder av hoteller der ute og det er lett å gå seg vill i informasjonsjungelen..
 

picxx

Well-Known Member
Ang. domener trenger du jo ikke handle disse samme plass som du har hosting, eller, du bør ikke handle disse samme plass som du har hosting.
Webforumet hoster med solidhost, som er et norsk selskap med servere i tyskland og nederland.
Har også en kunde med egen server hos solidhost og har så langt ikke noe som helst å utsette på disse, så det kan jo være et godt valg med tanke på hosting?

Når det gjelder domener kan du kanskje sjekke ut namecheap [<--info+aff.].
Med domener fra $2.99 (.info) og .com domener til $9.98 blir det straks billigere enn om du betaler flere hundre kroner til one.com for hvert domene.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har du .no domener er domeneshop tingen (imho).
I tilfelle et halvt sekund er mye hadde jeg også sjekket hvor mye tid serverne bruker som står i Europa - det er langt fra kun distanse som er viktig.
Firebug har et fint verktøy som måler ventetid (Net).
 

erkdahl

Medlem
Hei og takk for svar!
Sjekket akkurat ut domeneshop, men det virker som de ikke støtter multiple domains på en bra måte. Sjekk ut SpørsmÃ¥l og svar, skal du kjøre flere domains på samme hotell må du opprette de forskjellige domenene som undermapper på hoveddomenet og kjøre redirects... og det er jeg ikke keen på.
Solidhost virker jo ve og vel, men litt usikker på hvordan de håndterer multiple domains. Har sendt de en mail om dette for å få svar.

Det jeg er ute etter er en host som behandler multiple domains på en måte hvor det for meg som bruker vil fremstå som separate webhotell. Ikke subfolders på et webhotell.

Er det noen bra hoteller (med serverlocation i nærheten) som hoster multiple domains på denne måten? Og som ikke koster allverden?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har du .no domener er Domeneshop tingen. For DNS. Ikke naturligvis hosting.

Når det gjelder disse 'redirects' for flere domener, så behandles dette av Apache (hvis du velger det ihvertfall). De har valgt et uheldig ord (redirects), og grunnen er vel kanskje at de kom fram til sin interface for lenge siden.

Filene under vliet.net er altså de samme som ligger tilgjengelig under xlnx.net/vliet.net (domeneshop).
På samme måte er filene som ligger under kaffemaskin.no de samme som ligger under uplight.eu/kaffemaskin.no/ (hostgator).
Et sted må jo filene være tilgjenglig.

Men Domeneshop har ikke cPanel. Har hatt mange domener hos Domeneshop men går mer og mer over til leverandører som har cPanel. Begynte med Hostgator, men skal kikke på SolidHost også.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke noen problemer med multiple domains hos domeneshop...har selv et tjuetalls der.
Heller ikke noe problem med multiple domeins hos en host (solidhost). All den tid de tillater add-on domains er det ikke noen begrensninger paa dette.
 

allegretto

Medlem
Awardspace er et bra alternativ til Hostgator (med server i Europa), kan anbefale de om du ikke har veldig mange unike besøkende til din nettside.
Men hvorfor kan ikke filene ligge i underkataloger?
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har forresten dette inni .htaccess-filen:

RewriteEngine on
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} .
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^kaffepads\.no
RewriteRule (.*) http://kaffepads.no/$1 [R=301]

Som betyr at dersom du når folderen på en annen måte enn kaffepads.no, så blir du redirected dit. Hovedgrunnen var å få bort www, men side-effekt er at du ikke kommer inn via xlnx.net/kaffepads etc...
Så det ville gjort det nokså ok med subfoldere.

Men tenker du reselling og å gi tilgang til subfoldere med ftp er det vanskelig med domeneshop.
 

erkdahl

Medlem
I utgangspunktet er det ikke noe i veien med å legge ting i subfoldere. Jeg er bare blitt sær på det opp gjennom årene og har en forutinntatt holdning om at det er nødt til å bli rotete.

Og så ser jeg for meg masse krøll og crash med delte htaccesser og php-inier, helvete på jord med configurering av SEF-urls osv. osv.

Og jada, jeg skjønner at mitt syn ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten.

Jeg ønsker meg rett og slett en hosting som gir hvert domene av mine domener egen innlogging og serverplass, men at det fortsatt regnes som ett webhotell.
 

Tonny Kluften

Administrator
I utgangspunktet er det ikke noe i veien med å legge ting i subfoldere. Jeg er bare blitt sær på det opp gjennom årene og har en forutinntatt holdning om at det er nødt til å bli rotete.

Og så ser jeg for meg masse krøll og crash med delte htaccesser og php-inier, helvete på jord med configurering av SEF-urls osv. osv.

Jeg ønsker meg rett og slett en hosting som gir hvert domene av mine domener egen innlogging og serverplass, men at det fortsatt regnes som ett webhotell.

Det blir så mye rot du gjør det til...
Jeg har hatt Hostgatorkontoer med 100 domener, ikke noe problem.
Men hvis du ønsker egen innlogging på hvert domene kjøper du reseller-konto på Hostgator og oppretter selv en ny konto for hvert domene. Ikke noe porblem.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Som det er skrevet her tidligere, så må jo alt lagres en plass. De fleste kontrollpanel løser dette med undermapper på "hoved domenet".

DirectAdmin sitt kontrollpanel (den argeste konkurenten til CPanel) har løst dette uten under mapper på denne måten:

/home/bruker/domains/domenenavn.no/public_html/
/home/bruker/domains/domenenavn2.no/public_html/

Også gjennstår det å finne en host som kjører DA og tilbyr flere domener på en konto =)

Lykke til!
 

erkdahl

Medlem
Sjekket akkurat hostgator reseller og det er jo omtrent akkurat hva jeg er ute etter :)
Men kanskje litt dyrt for de få domenene jeg har så langt.
Skal sjekke ut forskjellige DA hoster også og se om jeg finner noe som passer meg.

Kanskje jeg rett og slett bare burde eksprimentere litt med add-on-domener som subfolders og se om det er et levbart alternativ. Det virker hvertfall å være en god del rimligere.
 

picxx

Well-Known Member
Kanskje jeg rett og slett bare burde eksprimentere litt med add-on-domener som subfolders og se om det er et levbart alternativ. Det virker hvertfall å være en god del rimligere.

Det spiller faktisk ingen rolle om domenet er et "add-on" domene.
Domenet blir mappet til plassen du peker det til, uavhengig om det er en undermappe eller en overmappe, så helt ærlig skjønner jeg egentlig ikke hva som er problemet?
 
Topp