Kjapp og trygg hosting for Wordpress

6 tips: Slik tjener du penger på visningssalg hos Tradedoubler

Bjrl

Medlem
Det er kanskje ikke offentlig info Bjrl, men hvor mange visninger av annonsene hadde du for å tjene de feriepengene? Eller hvis du har de samme annonsene på alle sidene, hvor mange unike besøkende hadde du hver dag?

Ikke helt offentlig info, nei - men ikke så hemmelig heller :)

Men antallet annonsevisninger har jeg oppgitt tidligere i tråden.

Og antall unike varierer fra dag til dag. I følge Ratix.no har Bolignorge.no i dag hatt litt over 700 unike og snaut 3000 sidevisninger. Det vil jeg mene er ganske representativt for en torsdag. Totalt på månedsbasis regner jeg rundt 30.000 - 40.000 brukere og 100.000 - 150.000 sidevisninger.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Sist redigert:

Mats@TD

Medlem
Humm... Hva brukes "g=" til i kodene hos Tradedoubler...? Noen som vet?

Ja, jeg vet.. :p

A-verdi = Affiliate ID - altså din nettsides ID. Unik ID per nettside.

P-verdi = Program ID - annonseprogrammets ID.

G-verdi = Graphical Element ID - IDen til en spesifikk banner, grafisk element eller tekstlenke.
 

picxx

Well-Known Member
Slenger meg på brukernavn her og må bare bekrefte at inntjeningen hos tradedoubler har økt etter dette tipset fra Bjrl. Takker så mye for supert tips :)
 

picxx

Well-Known Member
men det virker jo veldig logisk at det må ta litt tid før ileads & sånt begynner å komme :)

Faktisk ikke, for om brukeren ikke går direkte fra din side til shoppen er det ganske store muligheter for at cookien din blir kuttet ved at han roter seg inn på en annen side med samme annonsen :)
 

Adrian

New Member
Faktisk ikke, for om brukeren ikke går direkte fra din side til shoppen er det ganske store muligheter for at cookien din blir kuttet ved at han roter seg inn på en annen side med samme annonsen :)

Helt riktig picxx! Ser på tradedoubler at det kan ta ca 5 min fra noen besøker siden min, til eg får en isale. Det vil si at de ser på siden min, ikke trykker på linker/bannere. For så å trykke inn url til butikken og kjøpe det de skal ha.
 

Bjrl

Medlem
Hyggelig at dere tjener penger på dette. Selv har jeg hatt fallende inntjening fra Tradedoubler etter at jeg la ut disse tipsene, men visningssalg skaffer i allefall litt inntekter fortsatt.

Ble nysgjerrig på min egen statistikk for denne perioden, og gikk inn og sjekket. Fra tidspunktet for posting av tipsene og frem til jeg skriver dette innlegget har jeg hatt inntekter på visningssalg og visningsregistreringer på totalt 400 kroner. De samlede inntektene fra Tradedoubler i perioden utgjør 565,30 kroner.

Så man kan trygt si at visningstransaksjonene utgjør en stor del av inntektene fra Tradedoubler i den aktuelle perioden :)

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp