Kjapp og trygg hosting for Wordpress

6 tips: Slik tjener du penger på visningssalg hos Tradedoubler

TorsteinO

Art Director & grunder
Joda, det er jo nedsiden med ileads generelt, hele ideen med småknapper/linker til ileads er jo at de på en måte ligger der og murrer, og ikke gjør så mye utav seg, bare kliner til når noen slumper til å bestille noe fra en av annonsørene dine. Så går det litt på flaks om den besøkende har vært innom noen andre sider med samme annonse i mellomtiden, men selvsagt kan man også påvirke sjansene for at de går raskere til annonsøren med andre/større annonser (som syns bedre og dermed påvirker mer) og spesielt tilpasset innhold, og dermed forbedre sjansene sine.
 

picxx

Well-Known Member
Ble nysgjerrig på min egen statistikk for denne perioden, og gikk inn og sjekket. Fra tidspunktet for posting av tipsene og frem til jeg skriver dette innlegget har jeg hatt inntekter på visningssalg og visningsregistreringer på totalt 400 kroner. De samlede inntektene fra Tradedoubler i perioden utgjør 565,30 kroner.

isales for meg i januar er på 800,36, visningsregistreringer på 100.- og iLead på 100.- av en total på 1 936,26. Ikke akkurat noe å rope hurra for, men alle isales har kommet inn etter 15. januar (pussig nok, hehe).
 

Bjrl

Medlem
Visningsregistreringer og iLead er nok det samme, kanskje du har telt den samme hundrelappen dobbelt? :)

Ser forøvrig at inntjeningen på visningsgenererte inntekter har økt med 50 kroner siden min forrige post... Totalt for måneden er visningsgenererte inntekter oppe i 951.37 kroner av en total inntjening hos Tradedoubler på 1649,72.

Så det utgjør godt over halvparten av inntjeningen min hos dem hittil i januar.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Visningsregistreringer og iLead er nok det samme, kanskje du har telt den samme hundrelappen dobbelt? :)

Jeg skrev det bare slik det stod jeg :D
Totalen er jo likevel den samme, men 100.- mindre i isales.

Det man lærer av dette er at ~50% av dine brukere foretrekker å la være å bruke en affiliate link de finner på dine sider og heller punsher adressen til nettstedet rett inn i nettleseren for å unngå din link. Om annonsene attpåtil er "godt synlige" for brukeren synes jeg det er et veldig høyt tall.
Skrev en liten strofe om akkurat dette tidligere i dag....kommenter gjerne:
Affiliate linker er djevelens verk.....eller? | Norske plugins
 

Adrian

New Member
Noen som vet om Advertising har noe lignende som iSales og iLeads?
Eller er det sånn at folk må trykke på linken/banneren for at eg skal få provisjon?
 

Mats@TD

Medlem
Noen som vet om Advertising har noe lignende som iSales og iLeads? Eller er det sånn at folk må trykke på linken/banneren for at eg skal få provisjon?

Advertising.com sporer iSales/iLeads, men det betales ikke ut på det. Dvs. de rapporteres tilbake til annonsør som salg.

Zanox sporer og betaler etter hva jeg vet også ut iSale/iLeads på noen av deres annonsører.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Advertising.com sporer iSales/iLeads, men det betales ikke ut på det. Dvs. de rapporteres tilbake til annonsør som salg.

Zanox sporer og betaler etter hva jeg vet også ut iSale/iLeads på noen av deres annonsører.

Ang. zanox... etter å ha sendt dem et par tusen klikk uten at det har blitt en eneste krone av det (!) har jeg mista troen på dem totalt. Adjøss zanox. Selv på en skikkelig elendig dag blir det noen kroner av tradedoubler, og på en god noen hundre, så valget ble etterhvert enkelt for min del.
 

picxx

Well-Known Member
Ang. zanox... etter å ha sendt dem et par tusen klikk uten at det har blitt en eneste krone av det (!) har jeg mista troen på dem totalt.

Skjønner ikke zanox i det hele tatt jeg.
Har samme erfaring som deg.
Etter en god del klikk er kontoen fremdeles på 0.-

Derimot fikk jeg et hyggelig bekjentskap den dagen jeg signa opp hos mmmedier. :)
 
Topp