Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WPMU - rollekontroll

Msites Ltd

Livsnyter
Nå håper jeg det er noen som kan hjelpe meg litt her. Jeg har et nettverk av siter satt opp i wpms/wpmu og ønsker å gi tilgang til noen av bidragsyterne på tvers av dette nettverket.

Det blir som et cms, hvor vi har journalister som skal være med å bidra på flere av nettstedene, men vi ønsker én login. Noen som har erfaring med hvordan man løser dette på denne plattformen?

Noen gode plugins vil være å foretrekke. Jeg mener å ha sett noen plugins der ute osm så bra ut til dette, og nå håper jeg å få litt hjelp herfra.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan jo teste ut denne: WordPress › Capability Manager « WordPress Plugins
Uansett vil det være to "forskjellige" innlogg i en multisite. En for hovedsiten og en for individuelle blogger. Men, hvis man skal operere på tvers i nettverket trenger de jo ikke annet enn innlogg til hovedsiten, da de kan administrere enkeltblogger derfra.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du kan jo teste ut denne: WordPress › Capability Manager « WordPress Plugins
Uansett vil det være to "forskjellige" innlogg i en multisite. En for hovedsiten og en for individuelle blogger. Men, hvis man skal operere på tvers i nettverket trenger de jo ikke annet enn innlogg til hovedsiten, da de kan administrere enkeltblogger derfra.

Du kan vel kun administrere blogger på tvers av nettverket om du er administrator. Som editor eller contributor har du ikke disse rettighetene...

Eller er det noe vesentlig jeg har oversett?
 

picxx

Well-Known Member
Du kan vel kun administrere blogger på tvers av nettverket om du er administrator. Som editor eller contributor har du ikke disse rettighetene...

Eller er det noe vesentlig jeg har oversett?

Med plugins'en over kan du legge til og slette roller og rettigheter over en lav sko, så det vil da være du som bestemmer hvilke roller som skal inneha hvilke rettigheter.
 
Topp