Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonser på Glabladet

Sindre

Medlem
Nå er jeg passe dautrøtt, dere. Sittet oppe i hele natt og mekket på siden min. Det er en del småforandringer i sidebaren, kategoriene er blitt flyttet, og noen annonser er fjernet, for å nevne noe.

Men viktigst av alt: Jeg har endelig klart å utvikle en annonsepakke. Nå har jeg ordnet det så fint med farger og fet, kursiv og understreket skrift på selve siden, at jeg bare henviser dere dertil jeg: Annonsere på Glabladet?

Hva syns dere? Grei deal? Kom gjerne med innspill! Noen som er interessert i å annonsere? Ta kontakt, enten her, PM, MSN, mail, eller kontaktfunksjon på Glabladet.

Jeg mangler ikke muligheter til dere som vil annonsere hvertfall! :)

Ha en flott fredag!

Sindre
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Opplys gjerne litt om trafikk, RSS lesere, hvilken aldersgruppe er siden for? ;)
 

Sindre

Medlem
Man kan vel egentlig si herregud! Nå har jeg sovet noen timer og er mer klar i toppen. Var liksom meningen å tilby dere på webforumet litt rabatt da!

Hva sier dere til 50%? 50 kr. for en link i sidebar (du får bare én måned i så fall). Og ellers halv pris på alt det andre også? Tilbudet gjelder ut helgen! Nå er jeg faen meg snill :p Snill I tell ya! (Og fortsatt litt trøtt).

Disse fantastiske superdupertilbudene kan kun bestilles for en måned, altså.

Halv pris på alt! Kun for dere. Burde nesten ha skrevet det i en ny post med en fancy tabloid tittel. Men, dere er vel innom her uansett. ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hmm... Jeg selv er litt nysjerrig.. Sidevisninger? Kan det være aktuelt å fortelle oss?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det eneste jeg er skeptisk på med å kjøpe annonsering fra alle disse bloggerne nå til dags som påstår dem har xxx til xxxx brukere om dagen er at jeg har ingen form for bevis om det. Og utifra det jeg ser på aktiviten på bloggene deres har dere veldig slappe brukere. F.eks, på glabladet kommer jo halvparten av kommentarerene fra WF brukere.

Plutselig så jeg nytten i den TNS Gallup siden allikevel! Hvorfor bruker dere ikke ratix?
 

Sindre

Medlem
Kenneth: Du sa på PM at antall besøkende betydde nada for deg, med mindre jeg hadde 10 000 besøkende, så ser ikke helt hvorfor du henger deg opp i det.

Det er mindre enn 1% av alle besøkende som faktisk kommenterer noe. Antall kommentarer har ikke noe å si i forhold til antall besøkende. Sånn er det jo på alle sider. Jeg vet også om sider med langt færre besøkende enn glabladet, som har langt fler kommentarer. Ofte er det kompiser og venner som skriver.

Jeg oppfordrer ikke noen til å kommentere, ergo jeg får bare de kommentarene jeg får.

Sider som dagbladet og VG har jo millioner av besøkende, men "bare" rundt 2-300 kommentarer på sakene som regel. Med tanke på dette, er jeg svært fornøyd med de kommentarene jeg faktisk får.

Seppolaatle: Når det gjelder sidevisninger har jeg totalt hatt ca. 27000 til nå.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, det er det som er fordelen med en sånn liste. Har snust litt rundt uten å finne noe bra script for det, men har ikke gitt opp enda.

En enkel og grei mulighet for å dokumentere brukere/sidevisninger for eksisterende annonsører er å sette opp i google analytics at de skal få tilsendt statistikk derfra. Da går det rett fra google, så det er ikke mulig å endre det, men det hadde jo vært kjekt å kunne dokumentere det uten å måtte sette det opp sånn også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det er det som er fordelen med en sånn liste. Har snust litt rundt uten å finne noe bra script for det, men har ikke gitt opp enda.

En enkel og grei mulighet for å dokumentere brukere/sidevisninger for eksisterende annonsører er å sette opp i google analytics at de skal få tilsendt statistikk derfra. Da går det rett fra google, så det er ikke mulig å endre det, men det hadde jo vært kjekt å kunne dokumentere det uten å måtte sette det opp sånn også.

Vil ikke dette være fullt mulig med Openads? Nå husker jeg ikke helt hva det nye navnet på det greiene var men dere skjønner meg sikkert....
 

Sindre

Medlem
Folkens, skjerpings. Sindre laget denne tråden fordi han vil selge annonser, ikke for å høre hva dere syns om dette og hint.

Takk brukernavn, trådene har en tendens til å spore av. Jeg sa riktignok at jeg tok imot innspill, men hovedgrunnen var jo å selge annonser. Og det har jeg allerede gjort. Hvis dere ser i headeren. Det gikk fort, men det er bare en begynnelse!

Jeg har en haug med ledige annonseplasser hvis flere skulle være interessert. 50% rabatt til webforumets medlemmer hvis dere bestiller innen midnatt på søndag!

Prislisten er så smått oppdatert og har fått sin egen side (ny permalink) på:
Priser pr. 14. mars 2008: | Glabladet.no
 

Sindre

Medlem
Hvis flere er under dette inntrykket:

Du fortalte oss i forumet at du allerede hadde fått deg en annonsør i header. Dette er jo ikke tilfelle. Dette er jo ikke noe annet enn en helt vannlig banner fra vinnting sitt partnerprogram.

(Fra priv meldinger her på forumet)

...så vil jeg si: Jo, det er tilfelle. Her er et utdrag fra avtalen som beviser det:

Hvis du ikke er interessert i et partnerskap, kan vi gjerne prøve
en banner annonse på siden. Tenker da på en toppbanner alla 468x60
til 300 NOK pr mnd(webforumet.no)

Så - jeg prøver ikke å lure noen. Jeg ble først tilbudt partnerskap, takket nei, og da kom vi frem til den ovenforstående avtalen.. :rolleyes:
 

Sindre

Medlem
Nja og njei. Man skal jo tross alt prøve å leve av dette. Og jeg kommer til å jobbe hardt for å skaffe mer trafikk. Dvs, bruke tid på å skrive flere kvalitetsartikler, som i lengden vil generere trafikk og dermed økt inntekt.

Når det er sagt har jeg bl.a. senket prisen på toppbannere fra 600,- til 500,- samt senket prisen på et par andre plasser også.

Har forøvrig ikke _bare_ solgt annonsebanner i header. Har solgt tekstlinker inni poster også. Disse er ikke brukt enda fordi de kun skal gå innunder poster som omhandler et spesielt tema.
 
Sist redigert:
Topp