Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Automatisk sjekke data opp mot brønnøysundsregisteret

SYSE

Medlem
Det er ikke selve faren for at noen skal utgi seg for å være en annen butikk jeg er redd for.

I tillegg så vil jo betingelser for bruk pressisere at dersom de lager innhold på siden så kan de ikke bruke andres identiteter osv.

Det jeg helst vil unngå er at du f.eks registrerer bedriften din som "AABBCC Gadgetheaven" og taster inn 9 vilkårlige tall uten at du har noe registrert i et offentlig registrer som kan verifisere dette, herav "tullebutikk".

Det finnes faktisk endel av hobbybutikker som kjøper og selger diverse ting som de selger med fortjeneste uten at de har opprettet firma av den grunn.

Tony

I så fall vil jeg anbefale å implementere kortbetaling. Jeg tror jeg skjønner hva du er ute etter, men det finnes et hav firmaer som løper fra regningene sine der ute, registrert i Brønnøysund eller ei.
 
A

aabbcc

Guest
Det jeg helst vil unngå er at du f.eks registrerer bedriften din som "AABBCC Gadgetheaven" og taster inn 9 vilkårlige tall uten at du har noe registrert i et offentlig registrer

Æsj, jeg som håpet å få registrert "AABBCC Gadgetheaven" i "Tonys Registerheaven"og tjene masse cash.

Jeg tror kanskje det letteste vil være å sjekke opp mot brreg at org.nr faktisk eksisterer automatisk og i tillegg ha en moderatorgodkjenning av hver registrering. Da tror jeg AABBCC Gadgetheaven, og lignende butikker ville blitt blokkert, og man kan sikkert moderere 150 innlegg på et kvarter. Uten moderering ville jeg vel kunne registerert Statoil med nettadresse aabbccgadgetheaven.no så lenge jeg brukte riktig navn og org.nr?

AABBCC
Adm. Dir. AABBCC Gadgetheaven
 

Tony J

Alle skal få
Takk Syse

Blir ikke aktuelt å lage noe som må endres mange ganger. Hvordan er det med data.norge?

Jeg limte inn koden som Typisk nevnte->

http://hotell.difi.no/api/json/brreg/enhetsregisteret?orgnr=<ditt org nr>

<- i nettleseren med orgnr mitt, lastet ned en fil, åpnet filen i notepad og så at filen inneholdt den informasjonen om bl.a bedriftnavn osv som jeg trenger.

Går det å lage en kode av dette slik at jeg får True/False fra input og at dette er en kode som vil vare lenge. Evnt går det an å få beskjed på epost e.l dersom koden begynner å faile?

Tony
 

SYSE

Medlem
Bare hyggelig :) Javisst, du kan bruke dette til ditt formål, og du behøver ikke være redd for at det plutselig feiler fordi output'en har endret seg. Du også fange opp uforventet output og varsle per epost hvis/når det skjer. Anbefaler at du benytter JSON-linken som Typisk oppgav, de har en HTML-sak også, men HTML er ikke egnet for deg (synes jeg).

EDIT: Fant nettopp ut at de også publiserer dataene i XML :) F.eks. http://hotell.difi.no/api/xml/brreg/enhetsregisteret?orgnr=981535286

Sjekk ut dokumentasjonen deres, der finner du alt du trenger for å lage en kort liten kodesnutt i ditt favorittspråk :)

Datahotellet | data.norge.no

Lykke til :)
 
Sist redigert:
Topp