Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Keyword tools - bare svindel?!

hvaer

Medlem
Jeg får mellom 1/20 og 1/10 av det. Føler meg SNYTT. Hadde forventet kanskje halvparten, men ikke 1/10!!!

Studere i utlandet gir 1000 eksakte søk i måneden, og det er eksakte søk du må bruke, når du skal regne med antall treff til dette bruket. Så du får faktisk ett sted mellom 25 og 50% av søkene, ikke 5-10%.

Du må også se på Google Trends, for å se når de fleste søkene er, for det er når søket er på topp, tallene stammer fra. Se link nedenfor

https://www.dropbox.com/s/mseikzvflymv76l/studereiutlandet.png

Som du ser, så er det på ca 80% nå. Det vil si 800 søk i måneden, som igjen tilsier at du får opp mot 62.5% av søkene, noe som man må kunne si å være meget bra for en 2.plass. Dette er selvsagt gitt at treffene du oppgir her, kun stammer fra søkefrasen "studere i utlandet".

På linken under, så har du noen longtails å jobbe med, som inneholder utlandet som vil være relevant for deg.

https://www.dropbox.com/s/vza04olnujckb7j/studereiutlandet_LT.png
 
Sist redigert:

seher

Medlem
Bruke ordet svindel sammen med noe som er GRATIS

Bruke ordet svindel sammen med noe som er GRATIS.....Du har mye å lære om verden. Ut ifra hva du skriver så er det nok mye lærdom som skal komme din vei.

Dette blir bare tuuuuuuullllllllll.

Jeg liker at google kan tilby dette til folk gratis for at interweben skal vokse uten dem hadde du sittet å kikket i spå kula di.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, jeg mener at det er du som har postet en lignende liste tidligere over hvor mange som klikker på de forskjellige rangeringene.

Etter det søkte jeg litt etter liknende lister, og fant blant annet et blackhat-forum hvor meldingen var rimelig klar; "if you only can reach second - DONT GO THERE!"

;)

Hmmm... har jeg gjort det? Kan ikke huske det, men er alltid en sucker for statistikk, så det kan vel hende :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det kommer an på hva folk er ute etter, .no har fremdeles en fordel i forhold til "norsk" innhold, info og tjenester for norge. Hvorfor? Egentlig ikke så rart - .no er det mye strengere for å registrere, så der har det tradisjonelt vært lavere andel tull og tøys enn for fritt-for-alle tld'ene. På .com vet du hvem som står bak en side, mens det for .com egentlig kan være hvem som helst, totalt uavhengig av hva som står i whois.
 

flippflopp

Medlem
Det kommer an på hva folk er ute etter, .no har fremdeles en fordel i forhold til "norsk" innhold, info og tjenester for norge. Hvorfor? Egentlig ikke så rart - .no er det mye strengere for å registrere, så der har det tradisjonelt vært lavere andel tull og tøys enn for fritt-for-alle tld'ene. På .com vet du hvem som står bak en side, mens det for .com egentlig kan være hvem som helst, totalt uavhengig av hva som står i whois.

Men tror du gjennomsnitts Ola og Kari tenker over dette? :confused:
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er akkurat det jeg sier...

Om de egentlig tenker så veldig "bevisst" over det vet jeg ikke, men at det er sånn? Definitivt ihvertfall til en viss grad, enten det er bevisst eller ikke.

De som tenker bevisst over det vet da at det ikke er en 14-åring som later som han driver stor business fra gutterommet, at det må være et registrert firma som står bak osv, mens for de som ikke tenker så bevisst over det blir det mer noe de har lært seg fra gammelt av, siden det er det alle norske firmaer har pleid å ha osv.

Derimot blir det nok mindre og mindre av denne fordelen, siden folk nok begynner å venne seg til at også norske "ordentlige" tjenester bruker "annerledes" domener, spesielt .AS tror jeg nok mange har begynt å føle seg trygge på.
 

flippflopp

Medlem
Det er akkurat det jeg sier...

Om de egentlig tenker så veldig "bevisst" over det vet jeg ikke, men at det er sånn? Definitivt ihvertfall til en viss grad, enten det er bevisst eller ikke.

De som tenker bevisst over det vet da at det ikke er en 14-åring som later som han driver stor business fra gutterommet, at det må være et registrert firma som står bak osv, mens for de som ikke tenker så bevisst over det blir det mer noe de har lært seg fra gammelt av, siden det er det alle norske firmaer har pleid å ha osv.

Derimot blir det nok mindre og mindre av denne fordelen, siden folk nok begynner å venne seg til at også norske "ordentlige" tjenester bruker "annerledes" domener, spesielt .AS tror jeg nok mange har begynt å føle seg trygge på.

Ja... Jeg får bare lide her med mitt tidssluk. En god kunstner er aldri populær i sin samtid! :mad:
 

seher

Medlem
Siden du vet så mye om SEO burde du vite at man ikke burde nevne ord som svindel
sammen med URL til et nettsted man prøver å få på topp.
 
Folk flest ser ikke forskjell på tekst-annonser og redaksjonelle "førsteplasser" i Google. Men enig at 1/20 er merkelig lavt.

mvh. Vetle
 

seher

Medlem
Vis du googler det så ser du hva som kommer først opp. Skal ikke skrive hva for å gi mer vann på mølla men sjekk selv.
 

flippflopp

Medlem
FNnFn.png


seher, hva vil du frem til?
 
Topp