Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paymill - GENIAL erstatning til Paypal, Dibs, Nets (ala Stripe for Europa ink Norge)

kristofferR

New Member
Til nå har vi gründere i Norge i bunn og grunn kun hatt to muligheter for å ta betalt med kort på nettet - enten via helt eksterne løsninger som PayPal eller tunge nettbetalingsløsninger som Dibs og Nets.

PayPal er relativt raskt og enkelt for deg som business-eier - ingen svær etableringskostnad, ingen månedsavgift, rask registrering osv. På den andre siden er det ofte svært krunglete for kundene (om man ser bort fra geeksa som allerede har Paypal-konto). Kunden blir videresendt til det som for mange er en helt fremmed og skummel side (som en gang iblant er på engelsk eller kun viser en innloggingboks), må fylle ut masse info de kanskje allerede har fylt inn, får en masse email fra en tredjepart (Ny bruker hos Paypal, betalingsbekreftelse osv) og mange andre problemer som fort gjør ting vanskelig og frustrerende for folk som er vant med vanlig nettbetaling. I tillegg har man problemene med fryste kontoer og lignende.

På den andre siden har vi hatt de tunge nettbetalingsløsningene, som Dibs og Nets. Ting blir mye lettere for kunden å forholde seg til, men dessverre også mye mer krunglete for bedriften. Du må ut med en del tusenlapper i etableringsavgifter per side (noe som gjør det umulig å teste ut nye prosjekter på en mikroskala, du kan ikke bare slenge opp en Dibs/Nets-nettbutikk og ombestemme deg en uke etterpå uten å tape noen tusen). I tillegg kommer en månedsavgift på noen hundre kr (selv om du ikke har fått solgt ett eneste produkt), og denne øker ofte kraftig om du vil ha tilgang til "avansert funksjonalitet" som gjentagende betaling og egen design på betalingsløsningen. Du må opprette separate kortavtaler med en eller flere tredjeparter, noe som fort tar noen uker. Tungvint er det også.

APIene er nesten alltid horrible og dokumentasjonen ofte enda verre. Ofte er den ikke offentlig tilgjengelig! Det finnes heldigvis ofte ferdigmoduler til nettbutikksoftware som Magento, men om du f.eks vil lage en enkel egen løsning for din SAAS-app synes jeg synd på deg. Ingen vits å vente, like greit å dra i butikken for å handle inn Pinex med en gang - du kommer til å trenge det.

I fjor ble løsningen på dette problemet lansert i USA. Stripe.com tok gründermiljøet i USA med storm, til massiv misunnelse fra folk i resten av verden. Stripe kombinerte det beste fra Paypal med det beste fra tunge nettbetalingsløsninger. Noen måneder etter oppstart ble over 100 millioner kroner investert i selskapet, som da hadde markedsverdi på nesten 1 milliard (og ting har bare gått oppover siden). Fantastisk API for utvikleren som både er lett og fullt av muligheter.

I år ble Paymill, Europas Stripe, lansert i Tyskland og for noen uker siden ble tjenesten åpnet for en rekke land, deriblant Norge!

Prisene til Paymill er ganske gode, og man skal ha et betydelig antall transasjoner for at det lønner seg økonomisk med Nets f.eks. Ved 100x salg a 500kr er Paymill 7500kr billigere, ved 1000x salg a 500kr er Nets kun 5780kr billigere. Ved høyere volum enn det øker forskjellen fort (i Nets favør). Om du derimot har mange små sider som hver for seg ikke selger så mye, men som samlet selger en del, er Paymill langt gunstigere.

Jeg har iallefall ventet på dette ganske lenge. Det virker som en del andre her også har det ;)

https://www.paymill.com/
 

hansson

Langveisfarende
Takk for informasjonen. Stripe har jeg fulgt med på, men Paymill hadde gått meg hus forbi. Veldig lovende. Har du noe med Paymill å gjøre, er du f.eks. ansatt som norsk evangelist eller noe? Bare lurte litt på hvor denne entusiasmen kommer fra :) Helt greit om du er det altså, var bare litt nysgjerrig.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Spennende! Lurer på det samme som hansson ;)

For våre kunder er vil dette være den mest økonomiske løsningen om du omsetter for mindre enn 733 kroner om dagen. Om du omsetter for mer enn det er DIBS rimligst.

Konvertering er ikke tatt med i regnestykket dog. Om Paymill er uten 3D Secure vil det jo kunne være en klar vinner på konvertering!
 

minime

Medlem
Ettersom det jeg kjenner til dette systemet så er ikke dette noe usikkert i forhold til noen andre.
( Jeg jobber med nettsikkerhet daglig )

Bra alernativ. Trenger høyre konkurranse på dette området.
 

Santo

Active Member
Løsningen er uten 3D secure

https://www.paymill.com/no-no/documentation-3/introduction/payment-processing/index.html

3-D Secure

We are pleased that we can offer you the safe 3-D Secure credit card payment. This relieves you from most fraud problems that may arise and ensures you your amounts paid.

We’ll integrate it into Paymill for security reasons and will only accept payments from 01.11.2012 with 3-D Secure by default, if the card is enabled for it. For further questions about 3-D Secure please contact our Support team.

When a card with 3-D Secure enabled is submitted, our Bridge will open an iframe on top of your page, so that the user can enter his verification code. For more details about it and for customization options, please see the Paymill Bridge documentation.

You can learn more about 3-D Secure in our FAQs.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hva er din ekspertoppfatning av denne løsningen, Yngve?

Jobber med å sette opp integrasjon nå for testing ;) 2012-11-17_2215 - Mystore's library

Min umiddelbare tanke:

Om det stemmer at denne løsningen er uten 3D secure kan være kunder forvente en økning i konverteringen på 15%.....
I og med at det ikke er en hosted kredittkortløsning kan du forvente en økning i konvetering....

Jeg dog skeptisk til selskapet, får jeg pengene mine når kundene betaler ?
Det er dyrt om du omsetter for mer enn 733,- om dagen.
Om du omsetter for 5000,- om dagen er det 1500,- kr dyrere enn våre avtaler igjennom DIBS.
MEN om konverteringen er betydlig bedre blir dette småpenger, da du får det igjen i økt konvertering.





Min personlige mening er at "Stripe" som dette er en rip off av er fremtiden, og at det vil gjøre det betydelig enklere for sluttkunden å gjennomføre et kjøp.
 

hansson

Langveisfarende
Hva syntes dere om løsningen, var integrasjonsjobben enkel og løsningen velfundert? Var det mulig for deg å slå av 3D secure her, eller er det test-kredittkortet som ikke er tilknyttet? Det siste jeg hørte da jeg kontaktet dem var at 3D secure var obligatorisk nå.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
I følge dem hadde de kun 3D secure i Tyskland... Skal konvertere testkontoen min nå så jeg får testet LIVE for å få det bekreftet.

Integrasjon var satt opp på en liten time, hvilke problemer vi møter på under testing er jo ukjent ... Kan fort gå mange flere timer...
 
Topp