Paymill - GENIAL erstatning til Paypal, Dibs, Nets (ala Stripe for Europa ink Norge)

En tråd i 'Generell business' startet av kristofferR, 16 Nov 2012.

1. Dseller Medlem

Uff, skal følge med. Takk for info

2. Dseller Medlem

Jeg kan jo ikke sende med skattekort for enk når man ikke er registrert i mva registrert?

3. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Hvorfor ikke? Du skal vel betale skatt selvom du ikke er mva-registrert? :D

4. Dseller Medlem

Ja for faen det skal man jo.. :eek:

Hvor bestiller man det?

Sist redigert: 2 Okt 2013
  5. Steve Cash

Steve Cash Medlem

6. Dseller Medlem

regner med å tjene ut året? det blir jo 0.0000000

blir det ikke litt dumt å skrive 0?

7. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Ja, det blir litt dumt. Jeg har ikke lest hele tråden nøye, så jeg er ikke sikker på hva du skal med skattekort hvis du ikke regner med å tjene noe. Men hvis du ikke har tjent noe før i år og heller ikke har frikort, så får du sette et så lite beløp at du får frikort.

8. Dseller Medlem

Da skriver jeg bare 10k gjør jo ikke noe om jeg ikke klarer å tjene det.

9. Dseller Medlem

10. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Det finnes ikke noe eget skattekort til enkeltpersonforetak, det er innehaverens personlige skattekort det dreier seg om. Jeg har fortsatt ikke lest tråden og fått tak i sammenhengen, men hva skal du med et personlig skattekort i forbindelse med Paymill, som denne tråden startet som i alle fall?

11. Dseller Medlem

Dette:

12. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Nettopp, det var ikke småtteri. OK, det er fortsatt ditt personlige skattekort det er prat om, og hvis du ike har hatt inntekt i 2013, og ikke har fått tilsendt skattekort eller frikort fra Skatteetaten ved siste årsskifte, så må du altså skaffe deg et. Og det gjør du enklest på via web (enklest for etaten i alle fall).

Det er også mulig å ringe dit eller møte opp på et lokalt skattekontor, det var det en gjorde før Internett ble oppfunnet. Men da bør du kanskje ikke si at du ikke har tenkt å tjene noe resten av året, hvis de får inntrykk av at du bare skaffer en funksjonær arbeid fordi du trenger kortet som en slags legitimasjon, så vet jeg ikke om de gidder å lage et. Det kommer antakelig litt an på hvem du treffer, og hvor godt humør vedkommende er i.

Sist redigert: 3 Okt 2013
  13. Dseller Medlem

har akkurat levert skattekort til arbeidsgiver der jeg satt 150k som jeg regner med å tjene ut året. har en kopi av dette, så da er det vel bare å sende med dette?

så om jeg hadde regnet med å tjene 50k på enk og skulle jeg skrivd 200k da?

14. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Det er i så fall det kortet du skal bruke ja. Tja, for ikke å få restskatt kunne du ha oppgitt forventet inntekt 200 000 da du søkte om skattekort ja. Men det er ikke verre at du kan betale tilleggsforskudd innen 31. mai neste år hvis skatteberegningen viser restskatt, så slipper du renter.

15. Dseller Medlem

Takk for svar :D var ikke rart jeg ikke fant skattekort for enk når det ikke finnes ..

Del denne siden