Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel: IKKE bestill tjenester av Smashing-Web

Akkurat hva jeg har opplevd...

Jeg brukte mr. Kobberstad selv til ett prosjekt, og der var det utsettelser
heletiden, vi ble enige om en dato, men han ba om utsettelser heletiden, prøvde seg med at han måtte ha penger før osv. heletiden pga. diverse livssituasjoner. Da jeg først fikk siden 3 mnd. etter avtalen hadde jeg allerede hyret inn en annen part for å gjøre siden, da jeg ikke hadde hørt fra smashing web på en stund.

Plutselig var han tilbake , sendte meg ett produkt med helt forferdelig koding for å si det mildt. Han begynte å virke veldig truende, true meg med inkasso osv. Jeg prøvde å forklare han at han hadde fått utsettelser, og at produktet han leverte ikke levde opp til hva han hadde lovet, men han fortsatte bare med at han hadde gode kontakter i inkassoselskaper, og at disse pengene kom han til å få uansett.

Nå har jeg ikke hørt fra han på ett år, kanskje han har innsett at produktet hans ikke var så bra som han lovet, eller at 3 mnd. utsettelse, og at han ikke svarte på mine henvendelser var kontraktsbrudd fra hans side. Eller kanskje disse kontaktene han sa han hadde ikke var så mektige likevel.

Så denne hendelsen du beskriver høres veldig lik ut det som jeg opplevde.
 
Hva er det du går inn for her? Er jo åpenbart at det er snakk om en person som sverter inntrykket for andre selvstendige webdesignere som faktisk gjør en god jobb. Drive å forsvare en som har gjort en drittjobb, både når det gjelder service og kvalitet. Uhørt.
Nå er det vel ingen som har forsvart han her!?!

Hva mener du er svindel med det han driver med? Svindel er straffbart, så det er vel litt langt ute å bruke det i dette tilfellet.

At han er treg med å svare er ikke straffbart, men kanskje ikke den beste måten å behandle kunder på i denne bransjen.

Du sier jo ikke noe om han har levert, eller fått muligheten til å levere noe til deg....
 
Det er akkurat dt som har skjedd her...
Jeg har betalt, ikke fått tilgang til siden, og han unngår kontakt. Så at en hadde fått kontakt med han 28.12. Jeg har sendt han utallige mails, prøvd å ringe, sendt han melding her på forumet... Nå skal det faktisk sies at han har svart en gang her inne, beklageligvis hadde han ligget med malaria lenge og før det hadde det vært samlivsbrudd..
Det er nok en god oppsummering, Msites.

Grensa mellom svindel og hendelig uhell er diffus. Den kan kanskje trekkes ved forsett/bevissthet eller ikke. Er det slik at leverandøren her velger å starte en jobb og så aldri fullføre den, og ta pengene og deretter unngå kontakt, så er det etter mitt syn svindel. Er man ikke bevisst på at man lurer noen, men det oppstår tvist om penger til tross for at det kommuniseres jevnt og trutt og man forsøker å komme til enighet, så er det ikke svindel. Slik det blir lagt fram av kundene her er dette i grenseland.
 

orginalen

New Member
Interessant tema.

1. Jeg er enig med Msites. Man skal være forsiktig med å dømme.

2. Andre Kobberstad, eller Andy som han kaller seg, ER en SVINDLER.
(Bedrageri er en formuesforbrytelse som går ut på å skaffe seg selv eller andre en uberettiget vinning ved å lure eller forlede noen til å foreta en handling slik at de påføres et tap, eller det oppstår fare for at et tap vil oppstå.)

3. Han har ingen formell utdannelse. Han har mange inkassosaker i Norge.

4. Han bruker arbeidskraften fra Cebu og betaler ikke alle ansatte slik han har lovet dem. Det ender OFTE med at de slutter - og prosjekter stopper opp. Så tar det tid før nye tar over.

5. Kenny Flashlight fra Budlik Community var hans samarbeidspartner på ulike prosjekter.

6. Jeg tror at det har skjedd noe ille med gutten for jeg nekter å tro at han ikke gir lyd fra seg.

Så - Jeg ville nok valgt et annet firma sånn en gang i fremtiden. Brent barn skyr ilden:)
 

orginalen

New Member
Naturligvis har jeg kilder. Hvorfor skulle jeg ellers komme med det?

Men jeg tror ikke det passer seg å komme ut med kilder offentlig her. Dersom Smashing Web leser/og eller gir aksept til at jeg kan legge ut kilder på dette her så skal jeg gjøre det.

At dette er svindel er det jo ikke noe tvil om, uansett hvordan man vrir og vrenger på det.
Du betaler for en tjeneste du ikke får, eller i beste fall får det halvferdig. Ting som dårlig arbeidsbeskrivelse osv, det er bare pisspreik. Her er det snakk om en som tar på seg oppdrag han ikke klarer å fullføre, noe han er klar over selv, men trenger pengene.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
- Moderator-forespørsel -
Kan folk - spesielt nykommere - vennligst:
* velge en mer nøytral tone i denne tråden
* lese gjennom definisjonen 'svindel' vs 'kontraktbrudd', f.eks. på wikipedia
* ikke rope til allmenheten at de har betalt for noe de ikke har fått (dette gir feil folk feil ide).
 

Bjrl

Medlem
Etter en rask kikk på flottekort.no, kan jeg ikke helt se at dette er "noe verdiløst skvip". Rett nok flere sider med "Lorem ipsum...", men der er det vel meningen at du selv skal legge inn relevant tekst før nettstedet lanseres?

Hva er det konkret du mener at er dårlig valuta for pengene nå det gjelder sluttproduktet? At det har vært vanskelig med dialog underveis etc forstår jeg at er veldig frustrerende. Men sluttproduktet ser langt fra håpløst ut, syns jeg.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Hva er det du går inn for her? Er jo åpenbart at det er snakk om en person som sverter inntrykket for andre selvstendige webdesignere som faktisk gjør en god jobb. Drive å forsvare en som har gjort en drittjobb, både når det gjelder service og kvalitet. Uhørt.

Jeg har ikke forsvart noen som helst, jeg har kommet med noen objektive nyanser i diskusjonen. At du tar dette som forsvar får være din utfordring ;-)

Poenget mitt er at jeg tror vi skal være litt mer nyktre i påstander om både ditt og datt når det gjelder kollegaer i bransjen. I alle fall før det foreligger noe mer håndfast enn det gjør i disse sakene.

Jeg legger også merke til at de fleste som kommer inn og skriker høyest i disse diskusjonene ofte er nyankomne som ikke bidrar med annet enn negativitet på forumet med disse sakene.
 

orginalen

New Member
@Pong: Jeg tolker din melding mer slik at du hadde en dårlig avslutning på det forrige året enn noe annet. Jeg kan ikke skjønne hva som tillater deg å kunne bestemme over hva andre mener, enn det du selv mener og eventuelt Remark.

Svindel.. Ja, jeg mener fortsatt dette er svindel. Veldig klar også.
Det ødelegger dessuten markedet for seriøse aktører som opererer fra utlandet, men også for aktører i Norge.

Og igjen: Dersom Bransje/Andy eller hvilken som helst representant fra Smashing Web kommer på banen og bekrefter at jeg kan legge frem kilder så skal jeg med glede gjøre det.

Ønsker dere alle et godt nytt år;)
 

orginalen

New Member
Med andre ord mener du at det de andre som har opplevd negativitet rundt Smashing Web som løgn da?

Det er mer seriøst å ta i mot penger, bli borte, komme tilbake 3 måneder senere med et prosjekt, og deretter true med innkasso når du har flere innkassosaker på deg selv?
 

Tonny Kluften

Administrator
Alle kan si hva som helst i slike diskusjoner. Du må dokumentere disse påstandene, ellers må jeg slette dem:

2. Andre Kobberstad, eller Andy som han kaller seg, ER en SVINDLER.

3. Han har ingen formell utdannelse. Han har mange inkassosaker i Norge.

4. Han bruker arbeidskraften fra Cebu og betaler ikke alle ansatte slik han har lovet dem. Det ender OFTE med at de slutter - og prosjekter stopper opp. Så tar det tid før nye tar over.
 
Topp