Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Plugin for å vise større bilde

adeneo

Medlem
Oppdaget en ting hehe, hvis du vil irritere leseren så sett verdien som nå er 1000 til 8000...

Da vil det ta 8 sekunder å animere i stedet for 1 sekund (sånn cirka), så det er rimelig irriterende ja.
Det kan være greit med noen stop() også, for å unngå repetisjon ved flere klikk osv.

Kan nok være litt vanskelig som plugin, man er avhengig av floats på bildet og at teksten "wrapper" rundt bildet, hvis ikke funker det ikke som tiltenkt, og det kan være vanskelig å sette slike stiler så generelt i forhold til forskjellige themes osv. hvor særlig floats kan rote til ting ganske mye, litt ettersom hvordan themet er laget osv.

Poenget var uansett at det egentlig er mye enklere enn man skulle tro å få til den effekten, og det tok omtrent tre minutter å sette opp et veldig enkelt eksempel. Å sette opp en plugin som virker med forskjellige layouts vil jeg tippe tar noen hundretusen ganger lengre tid.
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Syntes absolutt at dette var en dårlig løsning. Hvorfor i alle dager skal den animeres på denne måten? Da ville jeg heller brukt tiden på at alle "slike bilder" ble fulll-width når mobil-versjonen slår inn.

Når det er sagt, jeg ville aldri lastet inn jquery på en side, kun for å bruke f.eks animate. Da får man bare masse "dritt" med på kjøpet, som må lastes inn, og aldri blir brukt. Savner virkelig en begrenset versjon av jquery, som gjør at du f.eks velger de tingene du ønsker og bruke, deretter laster ned. På samme måte som jqueryui custom download.

Litt personlig mening her, men litt fornuft var det også.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jøss, se det ja. Morsomt navn også.
Har brukt den her for å teste: Full barnehagedekning i Horten, YES!!! HØH??? | Mitt Horten
Fungerer akkurat slik jeg ønsket.
Blir jo best hvis man setter inn et bilde i full størrelse som man forminsker i posten. Små bilder som forstørres vil aldri ha god kvalitet.
Som du sier så blir det begrensninger, f.eks. hvis man bruker bildetekst så forstørres ikke bildet. Men det gjør ikke meg noe :)
 

adeneo

Medlem
Det var litt full fart, sånn hvis man ser bort i fra all jobben med å få en plugin i WP repository med subversion osv. som tar lengre tid enn å skrive plugin'en.

Planen var å huke seg på TinyMCE og "rediger bilde" knappen også, samt legge inn støtte for captions, men var sånne passe forsynt etter å ha brukt en time på å endre media uploadern for å få inn et enkelt valg i "lenke til" menyen.
 
Topp