Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som kan hjelpe meg???? Vær så snill!

Toril

New Member
Hei, hei!

Jeg har et stort problem, eller dvs.to problem. Har to hjemmesider (en privat hjemmeside, og en hjemmeside for mitt katteoppdrett). I tilknytning til hjemmesidene mine har jeg to blogger som er tilknyttet mine domener. En katteblogg som er tilknyttet kattehjemmesiden min, og en hverdagsblogg som er tilknyttet hverdagshjemmesiden min. Bloggene mine er i wordpress format.

På mandag da jeg skulle logge meg på bloggene mine fikk jeg overhodet ikke til å logge meg på med brukernavn og passord. Det gjelder begge bloggene mine! Jeg kommer bare ikke inn! Har prøvd både i Google, Explorer og firefox.

Hva kan være feil? Er det noen som kan hjelpe meg? Hva gjør jeg?

Webansvarlige der jeg har serveren for hjemmesiden min kan over hodet ikke noe om blogger. Han bare drifter hjemmesidedomenene mine!

Håper på svar!

Hilsen
Toril
 

zapotek

Medlem
På mandag da jeg skulle logge meg på bloggene mine fikk jeg overhodet ikke til å logge meg på med brukernavn og passord. Det gjelder begge bloggene mine! Jeg kommer bare ikke inn! Har prøvd både i Google, Explorer og firefox.

Vanskelig å si. Sikker på at du har skrevet riktig passord? Hvilken feilmelding får du?

Har du et lett passord (av type "123456") som enkelt kan gjettes ved gjentatte forsøk? Det er mange "boter" som kontinerlig forsøker å hacke wordpressblogger på denne måten. Ser du noen forskjeller på bloggen din før og nå?
 

Toril

New Member
Vanskelig å si. Sikker på at du har skrevet riktig passord? Hvilken feilmelding får du?

Har du et lett passord (av type "123456") som enkelt kan gjettes ved gjentatte forsøk? Det er mange "boter" som kontinerlig forsøker å hacke wordpressblogger på denne måten. Ser du noen forskjeller på bloggen din før og nå?

Ja, jeg er 100% sikker på at jeg har skrevet riktig passord på begge bloggene, og passordene jeg bruker er ikke lette (store og små bokstaver + tall).

Når Jeg ser på bloggene mine ser det er de akkurat som de var. Flere av mine bloggvenner får heller ikke til å kommentere på bloggene mine. Fikk tilbakemelding fra ei bloggvenninne på mandag at hun ikke fikk kommentert der.

Jeg får ikke feilmelding i det hele tatt. Kun at jeg ikke får skrevet inn brukernavn og passord. Som sagt det gjelder begge bloggene. De er på hver sitt no.domene.

Toril
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det han kan gjøre er å gå inn i databasen og legge til en annen bruker.
Da skal han ha litt kunnskap til hvordan bruker-infoen fungerer, men det er Google fint til. Uansett: det må inn to poster, en i wp_users og en post i wp_usermeta (som forteller at den nye brukeren er admin).

I wp_usermeta skal det være meta_key: wp_capabilities, meta_value: a:1:{s:13:"administrator";b:1;} og som user_id id'en på posten han la inn i wp_users.
Tror jeg.

Jeg tror også han burde kunne klare dette.
 
Sist redigert:

Toril

New Member
Det han kan gjøre er å gå inn i databasen og legge til en annen bruker.
Da skal han ha litt kunnskap til hvordan bruker-infoen fungerer, men det er Google fint til. Uansett: det må inn to poster, en i wp_users og en post i wp_usermeta (som forteller at den nye brukeren er admin).

I wp_usermeta skal det være meta_key: wp_capabilities, meta_value: a:1:{s:13:"administrator";b:1;} og som user_id id'en på posten han la inn i wp_users.
Tror jeg.

Jeg tror også han burde kunne klare dette.

Tusen takk for svar :)
Han som drifter dette er helt grønn på dette området på slike ting, og han tørr ikke begynne å gi seg ut på dette. Kunne du være så inderlig snill å hjelpe meg med dette?

Toril
 

Travellingman

Nettgrunder
Tusen takk for svar :)
Han som drifter dette er helt grønn på dette området på slike ting, og han tørr ikke begynne å gi seg ut på dette. Kunne du være så inderlig snill å hjelpe meg med dette?

Toril

Tror du må skaffe deg en ny "drifter" :p

Det var jo nylig en oppdatering på WordPress, oppdaterte du manuelt eller skjedde det automatisk?
 

Tony J

Alle skal få
Kreds til deg Pong :) Håper problemet ditt løser seg Toril. Edit: Kreds til alle forøvrig.
 

Toril

New Member
Tror du må skaffe deg en ny "drifter" :p

Det var jo nylig en oppdatering på WordPress, oppdaterte du manuelt eller skjedde det automatisk?

Jeg har ikke oppdatert noe på mine blogger jeg.

Det som har skjedd nå ca. kl.23.00 var at jeg skulle logge meg på hverdagsbloggen min, og jeg kom inn :) Alt var inntakt på hverdagbloggen min.

Jeg greide å logge meg på katteoppdrettsbloggen min også, men absolutt alt innhold på dashboard var borte. Kan det skyldes oppdateringen kanskje?

Åh det er så irriterende, for jeg vil jo ikke miste alle bildene jeg har på katteoppdrettsbloggen min. Har jo fått meg ny sponsor også.

Jeg er elendig til tekniske ting. Det er min venninne Carina Josefine som har ordnet oppsettet med word press oppsettet på bloggene mine, layout m.m.

He, he, he :) Er kjempefornøyd med de som drifter hjemmesidene mine, for det er bra lagringskapasitet på domenene mine.

På katteoppdrettshjemmesiden min har jeg mange bilder som jeg har lagt ut, og det krever jo plass selv om jeg gjør bildene mindre i størrelse slik at siden skal lastes fort opp.
 

Travellingman

Nettgrunder
Du burde absolutt sette deg litt inn i dette, plugins og oppdateringer av WordPress skjer stadig vekk. Tipper dette beror på en plugin som ikke er helt kompatibel med siste versjon av WordPress. Kanske du bruker noen gamle plugins som ikke er oppdatert på lenge?
 

Toril

New Member
Du burde absolutt sette deg litt inn i dette, plugins og oppdateringer av WordPress skjer stadig vekk. Tipper dette beror på en plugin som ikke er helt kompatibel med siste versjon av WordPress. Kanske du bruker noen gamle plugins som ikke er oppdatert på lenge?

Ja jeg vet det, men jeg synes akkurat sånt er så vanskelig så lenge alt står på engelsk, og da skjønner jeg ikke hva de spør om.

Det andre problemet er alt på dashboardsiden er tomt når jeg logger meg på katteoppdrettsbloggen min!
 
Topp