Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste plugin for sikkerhetskopiering av Wordpress side + databasen ?

Min tanke også - jeg MÅ vite det funker :)

Og manuell backup tar jeg vel i phpMyAdmin under "export" -> "Export method: quick" og i "Format = SQL"

Hvilket vel lager en sikkerhetskopi av SQL-basen som legger seg på min egen harddisk?
 

Tonny Kluften

Administrator
Bare bruk quick uten å røre noe annet så får du en kopi som du lagrer på harddisken ja.

Ugh, skulle akkurat bruke Duplicator for å flytte en side. Men Servetheworld kjører en eldgammel PHP-versjon samt at de ikke støtter zip-kompresjon så jeg får ikke brukt den. Så jeg skal prøve https://wordpress.org/plugins/wordpress-move/.
EDIT: Ser ut til at wordpress-move ikke fungerer lenger.
EDIT 2: Servetheworld sin database backup feilet så manuell flytting fungerte ikke. Hvorfor bruker jeg aldri Servetheworld ???:D

Vanligvis flytter jeg alt manuelt, men her er det woocommerce inne i bildet og manuell flytting med domene replace i databasen fungerer ikke.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Min tanke også - jeg MÅ vite det funker :)

Og manuell backup tar jeg vel i phpMyAdmin under "export" -> "Export method: quick" og i "Format = SQL"

Hvilket vel lager en sikkerhetskopi av SQL-basen som legger seg på min egen harddisk?

Jepp.

Føler du det usikker på dette, er det lurt å teste ut dette (gjerne på et testdomene du ikke er redd for) før du virkelig får bruk for å gjenopprette backupen. Ta backup av en hel Wordpressinstallasjon, slett deretter både filer og database og gjenopprett deretter fra backupen.
 
Lastet nettopp ned to varianter - en med og en uten komprimering.

Uten kompimering = 57MB

Med komprimering (zip) = 7MB

Mener også å huske at det er tar.gz man får fra one.com

Har ellers ikke noe testdomene, men det kan kanskje være lurt å ha?
 

zapotek

Medlem
Har ellers ikke noe testdomene, men det kan kanskje være lurt å ha?

JA! Ikke bare for å teste ut backuprutiner, men også for å teste endringer på themes, plugins etc. etc.

Lastet nettopp ned to varianter - en med og en uten komprimering.

Uten kompimering = 57MB

Med komprimering (zip) = 7MB

Det var voldsomt til størrelse. Har du slettet kommentarer (spam) som akismet har markert som "useriøse" først?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har brukt det i et par år nå og har fungert veldig bra.

Liker spesielt godt måten man flytter sider på. Ta backup, last opp backup på ny server sammen med en liten .php-fil. Kjør script (veldig enkelt, du trenger strengt tatt bare å fylle inn opplysninger for den nye databasen) og siden er klar til bruk. Alle URL`s er endret og alt fungerer som det skal.

Jeg fikk mail her om dagen at lisensen min hadde gått ut. Så for å beholde meg som kunde, får jeg 40% rabatt om jeg fornyer. Betaler da 60$ for lisens til å bruke den på 10 sider, i ett år. Vel verdt pengene syntes jeg. :)
 

i-net

Medlem
Selv måtte jeg bare ha lisensen som gir uendelig nettsider og uendelig oppdateringer. For hva må man ellers gjøre hvert år? Jo, kjøpe ny lisens for å kunne oppdatere og fortsette å bruke produktet. Med Gold lisens er det et engangskjøp og du får altså lifetime updates :)
 
Topp