Beste plugin for sikkerhetskopiering av Wordpress side + databasen ?

En tråd i 'Wordpress' startet av Dan Åsen Hansen, 4 Aug 2014.

1. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Min tanke også - jeg MÅ vite det funker :)

Og manuell backup tar jeg vel i phpMyAdmin under "export" -> "Export method: quick" og i "Format = SQL"

Hvilket vel lager en sikkerhetskopi av SQL-basen som legger seg på min egen harddisk?

2. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Bare bruk quick uten å røre noe annet så får du en kopi som du lagrer på harddisken ja.

Ugh, skulle akkurat bruke Duplicator for å flytte en side. Men Servetheworld kjører en eldgammel PHP-versjon samt at de ikke støtter zip-kompresjon så jeg får ikke brukt den. Så jeg skal prøve https://wordpress.org/plugins/wordpress-move/.
    EDIT: Ser ut til at wordpress-move ikke fungerer lenger.
    EDIT 2: Servetheworld sin database backup feilet så manuell flytting fungerte ikke. Hvorfor bruker jeg aldri Servetheworld ???:D

Vanligvis flytter jeg alt manuelt, men her er det woocommerce inne i bildet og manuell flytting med domene replace i databasen fungerer ikke.

Sist redigert: 8 Aug 2014
  3. zapotek

zapotek Medlem

Jepp.

Føler du det usikker på dette, er det lurt å teste ut dette (gjerne på et testdomene du ikke er redd for) før du virkelig får bruk for å gjenopprette backupen. Ta backup av en hel Wordpressinstallasjon, slett deretter både filer og database og gjenopprett deretter fra backupen.

4. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Lastet nettopp ned to varianter - en med og en uten komprimering.

Uten kompimering = 57MB

Med komprimering (zip) = 7MB

Mener også å huske at det er tar.gz man får fra one.com

Har ellers ikke noe testdomene, men det kan kanskje være lurt å ha?

5. zapotek

zapotek Medlem

JA! Ikke bare for å teste ut backuprutiner, men også for å teste endringer på themes, plugins etc. etc.

Det var voldsomt til størrelse. Har du slettet kommentarer (spam) som akismet har markert som "useriøse" først?

6. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Ikke noe spam her nei - hva er "normal" størrelse da?

7. Tonny Kluften

Normalt godt under 10MB. 57 er veldig stort. Har du noe statistikkplugin eller lignende?

8. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

9. Tonny Kluften

Sjekk om du har tabeller for Piwik som tar stor plass.

10. i-net

i-net Medlem

Frem til og med 31. okt. er det 35% rabatt på backupbuddy. Så slo til på den nå og sparte $104 :)

11. Knut Hunderi

Knut Hunderi Medlem

Jeg leter etter noe som tar automatisk backup av Wordpress-filer + database. Kan ovennevnte program brukes til det?

12. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Jepp. Enten til FTP, Epost eller Dropbox/Amazon etc...

13. Knut Hunderi

Knut Hunderi Medlem

Genialt. Har du erfaring med dette? Virker det som det skal?

14. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Har brukt det i et par år nå og har fungert veldig bra.

Liker spesielt godt måten man flytter sider på. Ta backup, last opp backup på ny server sammen med en liten .php-fil. Kjør script (veldig enkelt, du trenger strengt tatt bare å fylle inn opplysninger for den nye databasen) og siden er klar til bruk. Alle URL`s er endret og alt fungerer som det skal.

Jeg fikk mail her om dagen at lisensen min hadde gått ut. Så for å beholde meg som kunde, får jeg 40% rabatt om jeg fornyer. Betaler da 60$ for lisens til å bruke den på 10 sider, i ett år. Vel verdt pengene syntes jeg. :)

Knut Hunderi liker dette.
  15. i-net

i-net Medlem

Selv måtte jeg bare ha lisensen som gir uendelig nettsider og uendelig oppdateringer. For hva må man ellers gjøre hvert år? Jo, kjøpe ny lisens for å kunne oppdatere og fortsette å bruke produktet. Med Gold lisens er det et engangskjøp og du får altså lifetime updates :)

Del denne siden