Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til koding....

Turbo Heidi

Member
Tror i ditt tilfelle at .po filen ligger i wp-content/themes/brazar/languages/default.po

Åpne opp default.po i f.eks et program som heter PoEdit (Google etter det programmet og last det ned). Etter å ha oversatt filen går du på innstillinger og endre språket på filen til norsk. Lagre så filen som nb_NO.po (da vil det automatisk også lages en nb_NO.mo fil)
Last opp _begge_ filene (.po og .mo) til samme lokasjon som default.po.

PS! Du må ha Wordpress installasjonen satt til norsk for at den skal klare å lese nb_NO.po.

Hvis du Googler finner du nok en bedre og mer detaljert beskrivelse :)

Lykke til!


Takk for info. Da er eg virkelig i gang her.
Men er det flere filer eg burde oversette?
 

xdex

Medlem
Dersom themet/designet ditt er skikkelig kodet, skal det ikke være nødvendig og oversette annet enn .po og .mo filer. Noen ganger hender det at utviklere har bilder med tekst, som du evt. må oversette ved å redigere teksten på bildet. Gjør du dette, kan det være smart å opprette child-theme, slik at du slipper og overskrive bildet ditt ved en oppdatering.
 

Turbo Heidi

Member
Tror i ditt tilfelle at .po filen ligger i wp-content/themes/brazar/languages/default.po

Åpne opp default.po i f.eks et program som heter PoEdit (Google etter det programmet og last det ned). Etter å ha oversatt filen går du på innstillinger og endre språket på filen til norsk. Lagre så filen som nb_NO.po (da vil det automatisk også lages en nb_NO.mo fil)
Last opp _begge_ filene (.po og .mo) til samme lokasjon som default.po.

PS! Du må ha Wordpress installasjonen satt til norsk for at den skal klare å lese nb_NO.po.

Hvis du Googler finner du nok en bedre og mer detaljert beskrivelse :)

Lykke til!

No har eg forandret ordene, men noen av ordene vil ikkje la seg endre.
Men eg fant den eg lenge har lett etter. Har du noen forslag til hvorfor ikkje alle eg har endret i programmet blir endret på siden?
 
Topp