Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye kan man tjene på en app?

erlsae

Medlem
Hei,

Jeg har i over en lengre tid vært i tenkefasen med noen apper jeg har planer om å lansere i nær fremtid. Gjort smått med undersøkelser - og jeg har virkelig tro på at appene vil slå an både globalt og her i Norge.

Men så er spørsmålet - hvor mye kan man egentlig tjene på en app? Vil det være mest penger involvert gjennom annonser, eller at personer betaler for appen?
 

adeneo

Medlem
Angry Birds dro inn 211 millioner dollar i 2012, og 216 millioner i 2013.
Selskapet som står bak, finske Rovio, var verdsatt til 9 milliarder dollar i fjor.

Også finsk, selskapet Supercell som kun har laget to spill, "Clash of Clans" og "Hay Day", dro inn 892 millioner dollar i 2013.

Flappy Bird drar fremdeles inn over 50 000 dollar hver eneste dag kun i annonseinntekter.

De aller fleste tjener akkurat 0,- eller fint lite, på apper de færreste har hørt om, men dersom man klarer å lage noe som slår an, er inntektspotensialet nesten uendelige.
Det er dessverre ikke slik at "if you build it, they will come", det er nok mye flaks som gjør at enkelte apper blir populære, mens andre ikke.
 

zapotek

Medlem
Virker som det er mer å hente på gratisapper med annonser/og eller tilleggsfunksjonalitet som kan kjøpes. Ihvertfall utifra denne listen over inntjening på Appstore: (betalte) og (gratisapper). (Dessverre lite info der om dette er inntekt per dag, uke eller måned).

Uansett, får du til å lage en app som slår gjennom skikkelig globalt er inntjeningspotensialet:

images.jpg


:cool:
 

Marius_J

Social Engineer
Skal vel må til får også slå gjennom? det finnes vel en app for alt i dag :)

Jeg prøvde meg på en lommelykt app får noen år sia, tjenete 0,- og ca 150 nedlastinger :p
 

jagarock

Information Research & Analytics
har spilt et par mobilspill over en lenger periode og brukt alt for mye spenn på dem. boom beach, game of war... shit, folk bruker 50k spenn i game of war kun fordi de har lyst til å være de beste.

og når du kan tjene 50k på EN person, da kan du jo tenke deg potensialet.

jeg har holdt på i webdev bransjen i 5 år så jeg er drittlei, så jeg skal begynne med mobil nå. jobba med gulesider appen på android for noen år siden så har litt exp der også. men tror ikke jeg skal gå nativt, tror det er phonegap type greier som er greit nå.
 

erlsae

Medlem
Ser absolutt potensialet her. @jagarock, takk for at du tipset om phonegap. Ser veldig ok ut, og forhåpentligvis vil jeg kunne få lansert min første app innen veldig kort tid.
 

adeneo

Medlem
Zuckerberg har blitt en av verdens rikeste på en nettside, så tydeligvis relativt mye.

Det er forøvrig det samme der, de fleste tjener akkurat den nette sum av 0,- (kroner null), og går i minus etter utgifter til hosting og annet.
 

Rismoen

Medlem
Zuckerberg har blitt en av verdens rikeste på en nettside, så tydeligvis relativt mye.

Det er forøvrig det samme der, de fleste tjener akkurat den nette sum av 0,- (kroner null), og går i minus etter utgifter til hosting og annet.

Nettopp, det er ingen fasitsvar på det. Så derfor er spørsmålet til TS håpløst.

Vil det være mest penger involvert gjennom annonser, eller at personer betaler for appen?

Når det kommer til dette spørsmålet så virker det som det er mer penger å hente på gratisapper med annonser.

Det er også mulig med en kombinasjon.

F.eks en gratis app med annonser og en app uten annonser som man må betale penger for.
 

Jens1986

Medlem
Vet ikke hva slags app du har tenkt å lage, men spillene som er gratis med reklame og mulighet til å kjøpe ting ingame er jo de som har dratt inn mest (farmville, clash of clans osv). Det er helt sykt. Venner av meg i slutten av 20 årene har brukt 5-siffrede beløp på coc...
 
Topp