Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slutt på trafikk fra facebook......!?!

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er vel så godt som slutten på viralsider?

Ja, tror vi bare kan legge ned internett nå......er ikke vits i å drive nettsider i det hele tatt ;)

Jeg tror at det er en del som har kommet alt for lett og billig til det, og at det kanskje kan resultetere i at man må være enda dyktigere og bruke enda mer ressurser. Og, så lenge folk deler - altså at ting virkelig går viralt, så tror jeg ikke det er så farlig.....
 

zapotek

Medlem
Samtidig kan det bety mindre trafikk også for Facebook selv, da dette sannsynligvis vil bety at webmastere i mindre grad kommer til å bry som om å pushe trafikk derfra / vedlikeholde facebooksider.

Mange nettsider fungerer jo i dag nærmest som en reklameplakat for Facebook.
 

erlsae

Medlem
Endringen skjedde etter at Facebook gjorde en undersøkelse blant sine brukere, der flertallet stemte for at de ikke ville se delte og likte saker i nyhetsveggen. Idiotisk spør du meg - da flertallet av brukerne i dag (iallefall de yngre), bruker Facebook som en humorkanal for å se morsomme videoer som har gått viral, samt bilder etc.

Facebook vil nå i større grad fokusere å vise det venner driver på med...

Slutten på viralsider? Nja det vil iallefall ikke være like attraktivt å starte ei ny side :)
 

Steven

Member
Sier meg positiv til det er motbevist.

Facebook ønsker vel å være mer Facebook, the core.
 

xdex

Medlem
Dette er det mange som savner, jeg blir mindre og mindre plaget, fordi jeg selv (aktivt) går inn og trykker "skjul innhold som dette" .. på ett tidspunkt var det mer "du skulle aldri trodd..." enn annet som faktisk var aktuelt. Jeg skulle "ønske" at facebook (siden google gjør det samme) hadde langt bedre tracking, og kontroll over sidene jeg besøkte som hadde liker/dele knapp. På den måten ville jeg i hvert fall fått innhold basert på artikler jeg leser, og ikke tullete artikler, og falske nyheter.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg antar her at man sikter til punkt 3 som negativt, da punkt 1 gjør det mulig for å oppdatere artikler å få de vist i feeden selv om de allerede har publisert artikkelen en gang før. Og punkt 2 gjør at man prioriterer oppdateringer fra venner og det er jo nettopp venner gjør som utgjør den sosiale delen og da får man håpe at venner til folk og en selv deler nyheter fra din FB-side?

Punkt 3 mener jeg er kun negativt for dem som "hustler" kommentarfeltet til FB (kjører irriterende konkurranser etc). De velger altså å gi innhold som blir kommentert og "likt" dårligere reach enn innhold som blir delt. Ved å prioritere deling fra venner fremfor ukritiske kommentarer og likes gjør at de som har de mest spennende nyhetsoppdateringene vil overleve best, da de forhåpentligvis også blir delt mest :) Ser man endelig slutten på de som kjører konkurranser ala "Liker du denne? Trykk "liker" og skriv "ja" i kommentarfeltet og du er med i trekningen om en xx.xx."

Jeg er iallfall positiv til det motsatte er bevist. Dette er nok ikke slutten på virale sider da det er deling som gjør ting viralt, ikke bare kommentering og likes.

"Viral video er en videofilm som tilsiktet eller utilsiktet blir svært populær på internett i en prosess med deling av videoen på sosiale medier. Delingen foregår slik at noen sender videoens nettadresse som en lenke på epost eller legger den ut på det som kalles for veggen, altså den offentlige oppdateringen til brukeren. Videoene er ofte korte og oppsiktsvekkende på et eller annet vis. Suksessen skyldes ofte at filmen vekker sterke følelser.[1]

Den siste teksten er bare en uverifisert artikkel fra wiki, men jeg går god for den :D
 

Tony J

Alle skal få
Endringen skjedde etter at Facebook gjorde en undersøkelse blant sine brukere, der flertallet stemte for at de ikke ville se delte og likte saker i nyhetsveggen. Idiotisk spør du meg
Jeg kan ikke se noe i artikkelen der de skal fjerne reach på "deling"? :)
 

Humla

New Member
Jeg kan ikke se noe i artikkelen der de skal fjerne reach på "deling"? :)

Stemmer, det står derimot at linker delt fra venner skal ha høyere prioritet. Ergo vil gode saker, sider, bilder og videoer som aktivt blir delt mer tydelig, mens det skjules når man bare har trykket liker.

Kan ikke se noe negativt i dette. Man slipper haugevis av irrelevante oppdateringer fra venner som har trykket liker i hytt og pine, og kan heller se det som er så bra at vennene vil dele det. Og det er da absolutt ingen hindring for viralsider, er det bra nok blir det delt.
 

Beergear.no

Medlem
Dette vil jo bli likt for alle, så plager ikke meg. Mye trafikk får vi gjennom Google Search, og lign. Og en del kommer via betalte kilder. Google, facebook m.fl
 
Topp